Gratis bevrijdingsfestivals blijven het financieel zwaar houden, ondanks een bedrag van 1 miljoen euro dat ze dit jaar van de overheid hebben gekregen. Er is weinig ruimte voor extra's en bij calamiteiten zoals het slechte weer van vorig jaar is het organiseren van een gratis festival risicovol.
Het Eindhovense sportmarketingbureau Triple Double gaat per direct verder onder de naam Golazo Brands. Triple Double is sinds 2017 eigendom van de Golazo Groep. Alle bedrijven die onderdeel zijn van de groep gaan door onder de naam Golazo.
Utrecht: Heart of Health. Dé regio waar we samenwerken aan een gezondere, duurzame toekomst. Dat is ook wereldwijd niet onopgemerkt gebleven, want afgelopen november was Utrecht de gastheer van het internationale European Healthy Cities Network Conference.
Whiskymerk Johnnie Walker houdt op 17 mei een evenement om diverse Nederlandse vrouwen uit de hiphop een podium te geven. Doel van 'Pass the Mic' is om een platform te creëren waar diversiteit en inclusiviteit centraal staan.
Odido staat komende zondag eenmalig al zijn sponsorrechten af aan Sanquin tijdens de thuiswedstrijd van FC Utrecht tegen Vitesse. Sanquin wil daarmee meer bloed- en plasmadonors werven.
Wereldvoetbalbond FIFA heeft een partnerschap gesloten met olie- en gasconglomeraat Saudi Aramco tot eind 2027. Hiermee wordt de staatsoliemaatschappij van Saudi-Arabië een van de sponsors van het WK voetbal voor mannen in 2026 en van het WK voetbal voor vrouwen in 2027.
Corné Ran is per 24 april benoemd tot de nieuwe voorzitter van Stichting Delft Fringe Festival. Hij was sinds 2019 al vicevoorzitter. Daarnaast is Pim Deul toegetreden tot het toezichthoudend orgaan van het evenement.
RAI Amsterdam heeft in 2023 een omzetstijging van 28 procent behaald ten opzichte van het jaar ervoor. Afgelopen jaar waren er voor het eerst geen coronabeperkingen meer in de evenementen- en beurzensector. RAI heeft de laatste jaren ook gebruikt om te investeren in duurzaamheid, wat een flinke besparing in energieverbruik en een fors lagere CO2-uitstoot heeft opgeleverd.
Marcel Surendonk is head of partnerships bij festivalorganisator Mojo. Met hem bespreken we de evolutie van het samenwerken met bedrijven. Vandaag de dag begint zo’n sponsorship altijd met het bedenken van de brand experience, maar daar komt nog behoorlijk wat bij kijken, stelt Surendonk. 'Veel bureaus zitten er meestal nét naast.'
Al meer dan een decennium staan Twan en Floriaan achter de bar en draaien ze mee in de evenementenbranche. Met die ervaring en energie hebben ze Bureau Barzaken opgericht: een full-service barcateraar.
Hotel en Conferentiecentrum Landgoed Zonheuvel vindt u op een unieke plek op de Utrechtse Heuvelrug. Het is een prachtig bosrijk landgoed met vele mogelijkheden en een rijke geschiedenis.