Sportevenementen
Odido staat komende zondag eenmalig al zijn sponsorrechten af aan Sanquin tijdens de thuiswedstrijd van FC Utrecht tegen Vitesse. Sanquin wil daarmee meer bloed- en plasmadonors werven.
Sanquin staat zondag 5 mei op de borst van het FC Utrecht-shirt, maar is ook terug te zien op alle andere sponsoruitingen. De eredivisieclub en Odido hopen met deze actie meer donoren te werven voor het belangrijke werk van Sanquin. Een woordvoerster van Sanquin zegt dat alles komende zondag van Sanquin is. 'De tenues, de boarding langs het veld, de tv's in het stadion, het fanplein. En er staat een advertentie in het programmaboekje.'
De samenwerking tussen Odido, FC Utrecht en Sanquin kwam een halfjaar geleden tot stand, toen Sanquin het telecombedrijf er op wees dat de marketinguitingen van Odido veel op de huisstijl van Sanquin leken. Odido ondernam meteen actie en kwam met het idee om Sanquin voor een dag hoofdsponsor te maken. Alle partijen hopen dat tijdens de wedstrijd supporters in het stadion of thuis zich aanmelden als nieuwe donor bij Sanquin via de speciale landingspagina sanquin.nl/fcutrecht.
Slechts een op de vijftig mensen doneert bloed of plasma, terwijl een op de vier ooit bloed nodig heeft. Bijvoorbeeld vanwege kanker, na bloedverlies door een ongeval, een operatie of bevalling. Ook helpt bloed bij de ontwikkeling van medicijnen.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.