Het sponsorlandschap draait vandaag de dag om merkbouw, gedeelde verhalen en langdurige samenwerkingen. Duo-branding - het strategisch samenwerken van twee merken binnen één sponsorcontext – biedt de mogelijkheid om een unieke merkbeleving te ontwikkelen. Hans Erik Tuijt en Thomas Metz geven een kijkje in de dynamiek, valkuilen en potentie van een dergelijk ‘huwelijk’.
Sport, games, cultuur en muziek smolten de afgelopen weken op Down The Rabbit Hole en Pinkpop samen in het gelanceerde Rabo Clubhuis: een groot activatieconcept midden op de festivalterreinen en het levende verlengstuk van Rabobanks ‘Onze Bank’-merkstrategie.
Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de SugarFactory in Halfweg zijn op dinsdag 17 juni de winnaars van de SponsorRingen 2024 bekendgemaakt. Tot de gelauwerden behoren de merkactivatie IKEA Drömland op Lowlands en Fleur de Bouter van House of Sports als Talent van het Jaar.
Voor de zesde keer hebben het Van Gogh Museum en Hyundai samen de Connection Day georganiseerd. Dit initiatief is bedoeld om mensen voor wie een museumbezoek niet vanzelfsprekend of zelfstandig mogelijk is te laten kennismaken met de kunst en het leven van Vincent van Gogh.
Starbucks Chilled Coffee heeft haar samenwerking met festival Down The Rabbit Hole (DTRH) met drie jaar verlengd. Merkactivatiebureau Kumpany kwam na een uitgeschreven pitch als winnaar uit de bus en is verantwoordelijk voor het concept, doorvertaling naar content kanalen en de productie.
In een primeur voor het 200-jarige bestaan van de National Gallery in Londen, krijgt één gelukkige kunstliefhebber de kans om op 9 mei te overnachten in het museum, te midden van enkele van de meest iconische schilderijen uit de kunstgeschiedenis. Deze bijzondere ervaring markeert de heropening van de gerenoveerde Sainsbury Wing na een tweejarige verbouwing.
ASUS presenteert tijdens de Milan Design Week 2025 een innovatieve merkactivatie met hun tentoonstelling ‘Design You Can Feel’, die plaatsvindt van 8 tot 13 april in de historische Galleria Meravigli in Milaan. De tentoonstelling draait om het verkennen van materialiteit, vakmanschap en kunstmatige intelligentie (AI), elementen die centraal staan in de ontwerpfilosofie van de computerproducent.
Experiential agency WINK heeft David de Bruijn benoemd tot Global Chief Creative Officer (CCO). Als Creative Director bij WINK heeft hij meerdere prijswinnende experiental campagnes geleid voor merken zoals Corona, Budweiser en NFL. Zijn aanpak heeft hem een plek opgeleverd in de Top 100 Most Influential Event Professionals en heeft geholpen om meer dan 100 internationale brancheprijzen voor WINK te bemachtigen, waaronder Cannes Lions en Clio Awards.
Organiseer je een evenement voor een automerk, truckfabrikant of dealerbedrijf? De vernieuwde Midden Nederland Hallen is dé plek voor indrukwekkende automotive events, met unieke features zoals rijdende tribunes, mobiele LED-walls en een adembenemende entree. Centraal in Nederland, direct aan de snelweg en perfect bereikbaar!
Rotterdam Ahoy loopt voorop in de transitie naar een duurzamere evenementenbranche, en nodigt u uit om deel uit te maken van deze groene revolutie. Als een van de grootste multifunctionele locaties van Nederland verwelkomt Rotterdam Ahoy jaarlijks miljoenen bezoekers voor een divers scala aan evenementen, variërend van internationale congressen en beurzen tot sportevenementen en concerten. Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) met 35 zalen, een indrukwekkend auditorium (RTM Stage), prachtige foyers en expositieruimtes, biedt de ideale setting voor zowel grote (internationale) congressen als meer intieme zakelijke bijeenkomsten. In het streven naar duurzaamheid hebben we onszelf ten doel gesteld om een leidende rol te spelen in de transitie naar een milieuvriendelijkere en verantwoorde evenementenbranche.