In juni 2026 vindt in Koninklijke Jaarbeurs een nieuw jaarlijks evenement plaats gewijd aan slimme, gezonde en leefbare steden: European Smart City Expo (ESCE). ESCE heeft als doel om alle thema’s samen te brengen die een bijdrage leveren aan een duurzame leefomgeving in de stad.
UFI, The Global Association of the Exhibition Industry, verwelkomt Benjamin Duclos als de nieuwe Research Coordinator van de vereniging. In zijn nieuwe rol zal hij samenwerken met Research Manager Christian Druart om de marktonderzoeksinitiatieven van UFI te ondersteunen en bijdragen aan datagestuurde onderzoeksprojecten die de belangenbehartiging van de vereniging ondersteunen.
Dit najaar introduceert Brabanthallen De Hertog en Bosch Congreszalen. Hiermee biedt één van Nederlands grootste evenementenlocaties nog meer variatie in de aangeboden ruimtes. ‘Daardoor kunnen we nog beter inspelen op de wensen van organisatoren’, vertelt Naomi Bugter van Libéma.
De 32ste editie van de Nationale Onderwijstentoonstelling (NOT) in Koninklijke Jaarbeurs trok van dinsdag 21 tot en met zaterdag 25 januari zo'n 25.000 onderwijs- en kinderopvangprofessionals, een vergelijkbaar aantal met de vorige editie in 2023. Meer dan 300 exposanten toonden tijdens de vakbeurs de trends en ontwikkelingen binnen de onderwijssector.
GL events, wereldwijd evenementenorganisator en locatiebeheerder, rapporteert een omzetgroei van 15 procent over 2024, met een jaaromzet van 1,63 miljard euro. De groei werd grotendeels gerealiseerd door de divisie GL Events Live, waar de omzet steeg met 24 procent steeg tot meer dan 1 miljard euro.
De tiende editie van Global Exhibitions Day (GED) wordt gehouden op woensdag 4 juni 2025 en heeft als thema 'Exhibitions unleash potential' meegekregen. Onder leiding van UFI, The Global Association of the Exhibition Industry, worden alle bedrijven en professionals in de sector uitgenodigd om GED te vieren door te laten zien hoe tentoonstellingen potentieel ontketenen door groei in meerdere sectoren te stimuleren, professionals te empoweren en wereldwijd economische en sociale impact te leveren.
Stephen Nuttall is benoemd tot de nieuwe voorzitter van IBC's Partnership Board, dat bestaat uit vertegenwoordigers van elk van de zes partnerorganisaties die eigenaar zijn van IBC. De organisaties moeten zorgen voor het bestuur en strategie. IBC is de vakbeurs voor media- en entertainmenttechnologie.
Meer dan 11.000 bezoekers kwamen afgelopen weekend naar de eerste editie van Camperbeurs in Autotron Rosmalen. Daarmee was het event op zaterdag 18 en zondag 19 januari uitverkocht. ‘Wij waren ervan overtuigd dat in Brabant behoefte zou zijn aan deze beurs, gezien deze regio de meeste campereigenaren telt in Nederland. Maar dat het zo’n succes zou worden, dat hadden we nooit durven dromen’, zeggen Marije Pol en Danielle Dam namens Camperbeurs.
CloserStill Media, de Engelse organisator van beurzen en congressen, heeft Digital Health Intelligence (DHI) overgenomen. De voorwaarden worden niet bekendgemaakt.
Rotterdam Ahoy loopt voorop in de transitie naar een duurzamere evenementenbranche, en nodigt u uit om deel uit te maken van deze groene revolutie. Als een van de grootste multifunctionele locaties van Nederland verwelkomt Rotterdam Ahoy jaarlijks miljoenen bezoekers voor een divers scala aan evenementen, variërend van internationale congressen en beurzen tot sportevenementen en concerten. Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) met 35 zalen, een indrukwekkend auditorium (RTM Stage), prachtige foyers en expositieruimtes, biedt de ideale setting voor zowel grote (internationale) congressen als meer intieme zakelijke bijeenkomsten. In het streven naar duurzaamheid hebben we onszelf ten doel gesteld om een leidende rol te spelen in de transitie naar een milieuvriendelijkere en verantwoorde evenementenbranche.
Er zijn veel paralellen tussen branding en media-exposure op evenementen en in retail, stelt Jeroen Veenstra. De oprichter van Faircom Media ziet venues echter op één vlak de boot missen. Door in te zetten op digital venue media en het mediabereik hiervan te bundelen, worden ze een zeer interessante partner voor merken en mediabureaus.