40.538 autoliefhebbers hebben de 30e editie van InterClassics Maastricht bezocht. De jubileumeditie van de Maastrichtse klassiekerbeurs trok van 16 tot en met 19 januari 5.130 meer bezoekers dan de voorgaande editie, een groei van 14,5 procent.
RAI Amsterdam is dit jaar de nieuwe Marathon Expo-partner voor de TCS Amsterdam Marathon, die wordt georganiseerd door Le Champion. Daarmee verhuist de Marathon Expo, mede mogelijk gemaakt door Run2Day, van Sporthallen Zuid naar de RAI.
Dit najaar introduceert Brabanthallen De Hertog en Bosch Congreszalen. Hiermee biedt één van Nederlands grootste evenementenlocaties nog meer variatie in de aangeboden ruimtes. ‘Daardoor kunnen we nog beter inspelen op de wensen van organisatoren’, vertelt Naomi Bugter van Libéma.
ISE en Llum BCN gaan samenwerken om een lichtkunstfestival naar Barcelona te brengen tijdens de ISE 2025-beurs, met het werk van de Franse kunstenares Alice Labourel. Tijdens de beurs krijgen bezoekers een exclusieve preview van de lichtinstallaties van Llum BCN 25.
De 54ste editie van Vakantiebeurs bracht van 8 tot en met 12 januari ruim 71.000 bezoekers naar de Koninklijke Jaarbeurs, hetzelfde aantal als in 2024. Het aantal exposanten bedroeg 900, beduidend minder dat de 1.000 bedrijven die vorig jaar deelnamen. Volgens organisator Jaarbeurs is er onder exposanten positief gereageerd op de vernieuwingen die op stapel staan voor Vakantiebeurs 2026.
Montgomery Group, de oudste onafhankelijke evenementenorganisator in het Verenigd Koninkrijk, viert dit jaar het 130-jarig bestaan. Ter gelegenheid hiervan heeft het bedrijf een nieuw logo ontworpen en is het van plan om in 2025 een reeks festiviteiten te organiseren. Een van de activiteiten is een zomerfeest voor werknemers in de vijftien regio's waar het bedrijf actief is.
Marketingvakbeurs Dmexco gaat na 15 jaar voor het eerst internationaal. Koelnmesse, CloserStill Media en BVDW lanceren Dmexco Asia in combinatie met eCommerce Expo als onderdeel van Tech Week Singapore.
Hyve Group, de Britse organisator van internationale vakevenementen, heeft in 2024 een omzetgroei van 60 procent behaald, resulterend in een proforma omzet van 316 miljoen dollar (307 miljoen euro). De stijging komt voor 17 procent uit organische groei en de rest door de lancering van Shoptalk Fall en strategische overnames van HLTH en Possible, die Hyve's portfolio heeft uitgebreid met nieuwe groeisectoren als gezondheidszorg en marketing.
Tefaf-directeur Dominique Savelkoul ziet dat er onder kunsthandelaren behoefte is aan meer Tefaf-beurzen naast de bestaande edities in Maastricht en New York. Daarom overweegt ze een derde beurs toe te voegen aan het jaarprogramma, vertelt ze aan De Telegraaf. "Het kan ook een nieuwe formule zijn, kleiner, misschien pop-ups in Azië of het Midden-Oosten."
Rotterdam Ahoy loopt voorop in de transitie naar een duurzamere evenementenbranche, en nodigt u uit om deel uit te maken van deze groene revolutie. Als een van de grootste multifunctionele locaties van Nederland verwelkomt Rotterdam Ahoy jaarlijks miljoenen bezoekers voor een divers scala aan evenementen, variërend van internationale congressen en beurzen tot sportevenementen en concerten. Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) met 35 zalen, een indrukwekkend auditorium (RTM Stage), prachtige foyers en expositieruimtes, biedt de ideale setting voor zowel grote (internationale) congressen als meer intieme zakelijke bijeenkomsten. In het streven naar duurzaamheid hebben we onszelf ten doel gesteld om een leidende rol te spelen in de transitie naar een milieuvriendelijkere en verantwoorde evenementenbranche.
Er zijn veel paralellen tussen branding en media-exposure op evenementen en in retail, stelt Jeroen Veenstra. De oprichter van Faircom Media ziet venues echter op één vlak de boot missen. Door in te zetten op digital venue media en het mediabereik hiervan te bundelen, worden ze een zeer interessante partner voor merken en mediabureaus.