Flanders Expo, een van de vier beurshallen van evenementenorganisator Easyfairs Belgium, verhoogt het digitale gemak voor zijn bezoekers, exposanten en organisatoren. De hal is voortaan uitgerust met een 5G-netwerk en WiFi 6-technologie. Na eerdere innovaties, zoals de aankoop van digitale schermen in 2024, markeert dit project een nieuwe fase in het duurzaamheidstraject van het bedrijf.
EventSummit is bij uitstek de beurs waarop bezoekers omvergeblazen worden door entertainment en activiteiten. Het jaarlijkse netwerkevent voor de evenementenbranche bood deze editie echter, naast een heleboel drukte, ook een plek voor bezinning.
Dit najaar introduceert Brabanthallen De Hertog en Bosch Congreszalen. Hiermee biedt één van Nederlands grootste evenementenlocaties nog meer variatie in de aangeboden ruimtes. ‘Daardoor kunnen we nog beter inspelen op de wensen van organisatoren’, vertelt Naomi Bugter van Libéma.
De beursdeelname van bedrijven uit Duitsland blijft stabiel, maar vergeleken met het voorgaande jaar zorgt de aanhoudende mix van recessie, inflatie en politieke onzekerheid voor een grotere dynamiek in de beslissing om deel te nemen aan beurzen. Dat blijkt uit de nieuwe AUMA Exhibitor Outlook 2025/2026, die jaarlijks de polsslag van de exposantenbranche in Duitsland meet.
Tijdens de BouwBeurs, georganiseerd door Koninklijke Jaarbeurs, heeft de organisatie impactvolle initiatieven ondersteund van het Helen Dowling Instituut en Gered Gereedschap.. Het Helen Dowling Instituut zamelde geld in voor de verbouwing van hun nieuwe pand, waarmee ze nog meer mensen met aan kanker gerelateerde psychologische zorg kunnen bieden. Gered Gereedschap maakte bezoekers tijdens de Bouwbeurs bekend met hun missie en liet 1.000 gereedschapskisten timmeren voor vakmensen in Afrika.
Installatie Vakdagen scherpt haar concept aan naar de behoeften uit de markt. De beursvloer wordt overzichtelijker ingedeeld op basis van drie features: EnergiePro, ElektroSmart en SanitairTech. Ook gaat Installatie Vakdagen zich op een breder publiek richten door het aanbod uit te breiden naar projectontwikkelaars, beleidsmakers, duurzaamheidsadviseurs en andere professionals die bijdragen aan de gebouwde omgeving.
ISE 2025, dat vorige week plaatsvond in Barcelona, heeft de verwachtingen overtroffen, zo hebben de organisatoren bekendgemaakt. Volgens het definitieve ticketoverzicht trok de beurs tussen 4 en 7 februari 85.351 unieke bezoekers uit 168 landen, een stijging van 15,5 procent ten opzichte van het voorgaande jaar.
De beurzensector lijkt in de lift te zitten want de meeste kerncijfers in de Monitor Beurzen 2025 laten een plus zien, vooral gedreven door het grotere aantal beurzen. Omgerekend naar gemiddelde per beurs worden de resultaten wat meer diffuus. Het uiteindelijke resultaat is een gemiddelde omzetdaling van meer dan 10 procent voor de beursorganisatoren.
De vakbeurs Auto Prof is afgelopen week bezocht door meer dan 8.000 bezoekers. Dat zijn er maar liefst duizend meer dan vorig jaar. Ook presenteerden in totaal 95 exposanten zich, een stijging van 27% ten opzichte van 2024. ‘De gezamenlijke drive om samen de toekomst van de automotive sector vorm te geven, was overal voelbaar’, zegt Geert Kluytmans, Head of Event van Auto Prof.
Rotterdam Ahoy loopt voorop in de transitie naar een duurzamere evenementenbranche, en nodigt u uit om deel uit te maken van deze groene revolutie. Als een van de grootste multifunctionele locaties van Nederland verwelkomt Rotterdam Ahoy jaarlijks miljoenen bezoekers voor een divers scala aan evenementen, variërend van internationale congressen en beurzen tot sportevenementen en concerten. Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) met 35 zalen, een indrukwekkend auditorium (RTM Stage), prachtige foyers en expositieruimtes, biedt de ideale setting voor zowel grote (internationale) congressen als meer intieme zakelijke bijeenkomsten. In het streven naar duurzaamheid hebben we onszelf ten doel gesteld om een leidende rol te spelen in de transitie naar een milieuvriendelijkere en verantwoorde evenementenbranche.
Er zijn veel paralellen tussen branding en media-exposure op evenementen en in retail, stelt Jeroen Veenstra. De oprichter van Faircom Media ziet venues echter op één vlak de boot missen. Door in te zetten op digital venue media en het mediabereik hiervan te bundelen, worden ze een zeer interessante partner voor merken en mediabureaus.