UFI, de wereldwijde vereniging van de beurzenindustrie, heeft Freeman-Zenus uitgeroepen tot winnaar van de UFI Operations & Services Award 2024. Het onderwerp dit jaar was ‘Verwachtingen en behoeften van klanten in 2024: het benutten van strategische partnerschappen of digitale oplossingen om de klantervaring te verbeteren.’
Internationale deelnemers en bezoekers keerden in 2023 in grote aantallen terug naar de Duitse vakbeurzen, zo blijkt uit een inventarisatie van de vereniging van de Duitse vakbeursindustrie AUMA. Verhoudingsgewijs ligt het aandeel exposanten en bezoekers voor het eerst boven het niveau van voor corona.
Er zijn veel paralellen tussen branding en media-exposure op evenementen en in retail, stelt Jeroen Veenstra. De oprichter van Faircom Media ziet venues echter op één vlak de boot missen. Door in te zetten op digital venue media en het mediabereik hiervan te bundelen, worden ze een zeer interessante partner voor merken en mediabureaus.
Koninklijke Jaarbeurs neemt IPON, de onderwijsvakbeurs met een focus op educatieve technologie, over van Reshift Digital. Deze vakbeurs is al meer dan 15 jaar het ontmoetingsplatform voor het primair onderwijs (PO), voorgezet onderwijs (VO) en MBO. Naast de vakbeurs neemt Jaarbeurs ook het officiële onderwijsinnovatie en ICT kennisplatform IPON.nl over waarmee Jaarbeurs meer dan 20.000 onderwijsprofessionals 365 dagen per jaar kan bedienen.
Het Center for Exhibition Industry Research (CEIR) in de Verenigde Staten heeft deel één gepubliceerd van haar serie ‘Maximaliseren van de betrokkenheid van bezoekers en exposanten op de beursvloer’. Het eerst deel heet: Tactiek voor exposanten in de stand: mensen, producten, leren en andere strategieën.
Koninklijke Jaarbeurs en RAI Vereniging slaan opnieuw hun handen ineen en brengen alle gevestigde motormerken samen tijdens MOTORbeurs Utrecht 2025. Hiermee zet de positieve trend, onder het motto ‘All Brands United’ door.
UFI, de wereldwijde vereniging van de beursindustrie, heeft Easyfairs uitgeroepen tot winnaar van de UFI Digital Innovation Award 2024. Easyfairs‘ inzending 'Data Aggregation Platform and its AI Algorithms' werd verkozen boven drie andere finalisten.
UFI, de wereldwijde vereniging van de beursindustrie, heeft RX Germany uitgeroepen tot winnaar van de UFI Marketing Award 2024. Het onderwerp was 'Datagestuurde inkomsten: het geheime ingrediënt voor venues en evenementorganisatoren'.
Maritz, gespecialiseerd in meetings en eventmanagement, heeft op 1 juli Convention Data Services (CDS), een registratie - en leadservices-partner voor beurzen en verenigingscongressen, overgenomen van Freeman. De deal volgt op de aankondiging in april dat CDS is geselecteerd als de strategische full-service registratie- en integratiepartner voor de Noord-Amerikaanse evenementenportfolio van Informa Markets.
Beursstands worden steeds eenvormiger, constateert Erik van Hal, directeur van standbouwbedrijf Dutch Expo 360. Met name de steeds meer dominante bouwwijze met aluminiumprofielen en ingespannen doeken zorgt voor een eenvormige uitstraling op de beursvloer, stelt Van Hal. Maar ook aan klantzijde gaat het vaak verkeerd. “Dan zijn niet de beslissers bepalend voor hoe de stand eruit komt te zien. Marcom is ondergeschikt.”
Wil je als ondernemer vaker op een beurs staan? Voor een betaalbare prijs? En wil je flexibel blijven in de grootte en uitstraling van je stand? Dan is een modulaire beurstand die je zelf kunt opbouwen de ideale oplossing.