Het Saudi Public Investment Fund (PIF) van Saudi-Arabië heeft zijn belang van meer dan 12 miljoen aandelen in Live Nation (LN) afgestoten. PIF behoudt investeringen in andere grote evenementen, waaronder de Formula One Group, die de Formule 1-races beheert.
Qiddiya City in Saoedi-Arabië heeft een organisatie voor marketing en beheer van bestemmingen opgezet om wereldwijd handelspartners, bedrijven en investeerders aan te trekken. De organisatie moet de bestemming positioneren als een hub voor entertainment, sport en cultuur en als een plek om te wonen, werken en investeren.
Rotterdam Ahoy gaat zijn voorplein vergroenen. Het moet het terrein niet alleen mooier maken, maar ook zorgen voor verkoeling, CO2 reductie en bijdragen aan de biodiversiteit. Er zijn inmiddels 33 grote plantenbakken geplaatst.
Margriet de Kroon is benoemd als marketing director van TicketSwap. Ze wordt verantwoordelijk voor zowel b2b- als b2c-marketing in alle markten en alle disciplines, van performance marketing en CRM tot events en content marketing en PR.
De Koninklijke Jaarbeurs stond afgelopen week volledig in het teken van creatief hobbyen tijdens KreaDoe. Het grootste do-it-yourself (DIY)-festival van de Benelux is succesvol afgerond met bijna 20 procent meer bezoekers dan de vorige editie. Met meer dan 53.700 bezoekers kijkt Jaarbeurs terug op een boven verwachting succesvolle beurs.
Adnight wordt volgend jaar voor het eerst ook in Londen gehouden. Na Amsterdam en Brussel breidt het event voor de creatieve industrie dus verder uit.
Bacardi Rum en streetwearlabel Patta bundelen de krachten in een nieuwe samenwerking waarin vrienden, familie, muziek en authenticiteit centraal staan. Vanaf november kunnen fans deelnemen aan een reeks exclusieve pop-up events, waar cocktails worden geserveerd en muziek wordt verzorgd door het Patta Soundsystem.
Old Amsterdam en Afas Live kondigen een samenwerking aan. Per oktober is Old Amsterdam de exclusieve aanbieder van diverse kaassnacks in de concerthal.