AEG Presents neemt een belang in het Duitse concertpromotiebedrijf MCT Agentur. De overeenkomst moet het bereik van beide bedrijven vergroten en zorgen voor een strategische groei in Duitsland en daarbuiten.
Het Tramlines Music Festival en The Fringe at Tramlines zorgden dit jaar samen voor een impuls van 7,3 miljoen pond (ruim 8,8 miljoen euro) aan de economie van de Britse stad Sheffield. Tramlines is een van de langstlopende muziekfestivals in het Verenigd Koninkrijk.
Nadat er in 2020 een streep door het event ging, keert SAIL volgend jaar terug in Amsterdam met een jubileumeditie. Van 20 tot en met 24 augustus 2025 kunnen naar schatting zo’n 2,3 miljoen bezoekers zich weer vergapen aan de Tall Ships. Maar het draait vooral om verbroedering en SAIL gaat thema’s als duurzaamheid ook niet uit de weg, zegt algemeen directeur Mitra van Raalten.
De online videogame Fortnite heeft een recordaantal spelers getrokken voor het virtuele concert Remix: The Finale. Er waren 14,3 miljoen spelers tegelijkertijd op zaterdag 30 november. Het vorige record stond op 12,3 miljoen spelers.
Het Indian Summer Festival gaat voorlopig niet door. De organisator zegt dat ze door stijgende kosten het festival in de huidige vorm niet kan doorzetten. Wel wordt nog naar een doorstart gekeken.
Live Nation heeft een meerderheidsbelang genomen in het in Los Angeles gevestigde influencer- en talentmanagementbedrijf Timeline. Het bedrijf biedt managementdiensten aan op het gebied van muziek, sociale media strategie en live tours.
We Are Live heeft tijdens de prestigieuze BEA World Experience in Rome voor de tweede keer een Silver Award gewonnen. In deze 'Oscars of the event industry' worden de meest innovatieve en impactvolle live-communicatieprojecten ter wereld erkend. De BEA World Experience omvat diverse prijscategorieën, zoals Best B2B Event, Best Cultural Event en Best Brand Activation, waarmee de diversiteit en innovativiteit van de eventindustrie wordt gevierd.
Spin for Life van Fight cancer krijgt een tweede editie met een evenement in DeFabrique in Utrecht, waar drieduizend deelnemers tegelijkertijd op de spinningfiets zullen stappen. Het event is op 6 maart volgend jaar en wordt gehouden in samenwerking met SportCity, radiozender Slam! en outdoorexploitant Global Media & Entertainment. Doel is om een miljoen euro op te halen voor onderzoek naar kanker.