Ziggo Dome heeft onlangs de langdurige samenwerkingen met Coca-Cola en Heineken verlengd. Beide partnerschappen zijn er al sinds 2012. Coca-Cola verlengt tot 2029 en Heineken tot 2031. Betrokken partijen willen inzetten op 'innovatieve initiatieven en publieksgerichte oplossingen'.
See Tickets gaat een samenwerking aan met Tickets for Good, de organisatie die zich inzet om tickets toegankelijker te maken voor zorgprofessionals en net is geïntroduceerd op de Nederlandse markt. Met deze krachtenbundeling steunde See Tickets afgelopen kerst Tickets for Good niet alleen met een donatie, maar ook in de toekomst met haar netwerk en technische ondersteuning.
Lowlands en Ikea hebben met de activatie Drömland de award voor Best Brand Activation gewonnen op de veertiende European Festival Awards op Eurosonic Noorderslag.
ISE en Llum BCN gaan samenwerken om een lichtkunstfestival naar Barcelona te brengen tijdens de ISE 2025-beurs, met het werk van de Franse kunstenares Alice Labourel. Tijdens de beurs krijgen bezoekers een exclusieve preview van de lichtinstallaties van Llum BCN 25.
Een grootschalige drugstest tijdens het Beyond the Valley festival in het Australische Victoria was volgens de minister van Volksgezondheid van de staat een succes. Het was de eerste keer dat Victoria pillentests deed.
European Talent Exchange, voorheen ESNS Exchange heeft definitieve resultaten van 2024 bekendgemaakt. Het Europese uitwisselingsprogramma had vorig jaar 335 optredens van 132 acts uit 33 landen, die optraden op 95 festivals in 34 landen. De Engelse band Fat Dog voert de lijst aan als meest geboekte artiest, met vijftien boekingen.
Sport- en live entertainmentgroep AEG heeft Emma Bownes gepromoveerd tot Senior Vice President van de programmering van alle Europese arena's. In haar nieuwe rol zal de Britse Bownes leiding geven aan de programmeringsstrategie en -implementatie voor het arena portfolio van AEG Europe: The O2 in Londen, Barclays Arena in Hamburg en Uber Arena en Uber Eats Music Hall in Berlijn.
Pearle-Live Performance Europe en de European Festivals Association (EFA) lanceren een nieuwe editie van hun Ultimate Cookbook for Cultural Managers. Daarmee willen ze professionals in de live communicatiebranche ondersteunen bij het omgaan met arbeids- en immigratieregels voor artiesten uit derdewereldlanden en culturele professionals die tijdelijk in de EU werken.