De FireAid benefietconcerten voor de hulp aan de slachtoffers van de bosbranden in Los Angeles hebben volgens de organisatoren meer dan 100 miljoen dollar (96 miljoen euro) opgebracht. Het bijna zes uur durende evenement dat op 30 januari werd gehouden, werd slechts twee weken van tevoren georganiseerd.
Het Tilburgse 013 Poppodium en evenementenbureau Friendly Fire slaan de handen ineen voor een nieuw hiphopfestival, genaamd Headlines. “Hier draait het om kwaliteit – van het geluid tot de uitvoering.”
De tweede editie van Beyond Barrier Lines vindt plaats op 20 maart in de Mainstage Event Campus in Zaandam. Tijdens deze conferentie staat de achterkant van de evenementenbranche centraal staat. Of je nu werkt in sport, muziek, zakelijke evenementen of cultuur – van leveranciers en producenten tot technici en organisatoren – hier vind je inspiratie, kennis en connecties om jouw werk of project naar een hoger niveau te tillen.
Ticketprovider Eventix gaat een strategische samenwerking aan met muziekstreamingplatform Spotify. Dankzij een directe koppeling kunnen organisatoren hun evenementen via Eventix op Spotify promoten. Dit betekent dat evenementen zichtbaar worden op artiestenpagina’s en onder specifieke nummers, waardoor fans eenvoudig via Spotify tickets kunnen kopen van shows en evenementen waar hun favoriete artiesten zullen optreden.
Immerse LDN, een nieuw Londens entertainmentdistrict voor 'immersive' ervaringen aan de Royal Docs, heeft in iets meer dan twee jaar meer dan een miljoen tickets verkocht.
Het FireAid benefietconcert voor de slachtoffers van de branden in Los Angeles is live te volgen via vele streamingsdiensten. Voor wie in Nederland het over twee locaties verspreidde event online wil volgen is het tijdstip wel onhandig. Aanvang is namelijk vrijdagochtend om drie uur.
In 2024 vonden er fors meer concerten plaats dan in 2023. Tegelijkertijd daalde het aantal festivals. Festivals en concerten trokken in 2024 gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt.
Mariëlle Voesenek-Burggraaf is per 1 januari de nieuwe commerciële directeur van evenementenlocatie Breepark in Breda. Zij volgt Anneke Stins op.