Efteling opent op 14 mei het 31ste sprookje in het Sprookjesbos: De Prinses op de Erwt. Het nieuwe tafereel is gebaseerd op het bekende verhaal van Hans Christian Andersen uit 1835, waarin een prinses moet bewijzen dat ze van adel is door te slapen op twintig matrassen en twintig dekens, waaronder een erwt verborgen ligt. De kleinste oneffenheid blijkt voor een echte prinses immers onoverkomelijk.
Nextlive B.V. en Proef Media B.V. in Doetinchem zijn op 1 mei door de rechtbank in Gelderland failliet verklaard. Nextlive was als kennis- en inspiratieplatform voor eventmarketing en livecommunicatie de nieuwe activiteit van het bedrijf dat voorheen bekend was van Eventbranche.nl en Evenementorganiseren.nl.
We leven in een tijd waarin technologie steeds slimmer wordt en échte verbinding zeldzamer. In de wereld van experience marketing en live-communicatie draait het om mensen raken – met momenten die blijven hangen, verhalen die verbinden en ervaringen die ertoe doen.
Nextlive, voorheen bekend van mediaplatform EventBranche.nl, heeft na vijftien jaar actief te zijn geweest in de evenementenbranche het faillissement aangevraagd. Daarmee komt er een einde aan een tijdperk waarin het bedrijf met zusterbedrijf Proef Media, een belangrijke rol speelde binnen de Nederlandse eventbranche.
Er breekt een nieuwe fase aan voor Daymakers: CEO Pieter Bas Boertje en CCO Niels Janssen worden vanaf vandaag co-CEO van Daymakers, de experience group. Zo maken ze de organisatie klaar voor de overdracht in december 2025, wanneer Boertje zijn rol neerlegt en Janssen het stokje overneemt.
Esportsorganisatie Team Liquid introduceert in samenwerking met sportmarketingbureau Goalden de eerste editie van Company Clash, die plaatsvindt op 9 oktober in TivoliVredenburg in Utrecht. Dit evenement richt zich op bedrijven uit de IT- en B2B-sector en combineert esportscompetities met netwerkmogelijkheden en teambuildingactiviteiten.
De LiveCom Alliance heeft dit keer een hoofdthema gekozen voor haar European Industry Survey. Daarnaast is het onderzoek nu opengesteld voor alle bedrijven in de livecommunicatie, niet meer alleen de leden van de alliantie. Organisatoren, evenementenbureaus en leveranciers kunnen tot 20 april de enquête invullen.
Speaksee, pionier op het gebied van real-time ondertiteling en vertaling, introduceert Fokker Terminal als eerste officiële ambassadeur van de Soundshape 1 Pro. Dit apparaat maakt evenementen toegankelijk voor doven, slechthorenden en anderstaligen door real-time ondertiteling en vertaling te bieden op smartphones, tablets en grote schermen.
Daymakers heeft een prestigieuze finaleplaats behaald bij de Heavent Awards in Cannes. Met hun project DPG Media Opening Mediavaert deelden zij het podium met iconische events zoals de Olympische Spelen, de herdenking van D-Day, de Paralympische Spelen en de heropening van de Notre-Dame. Deze nominatie in de categorie Exceptional/Commemorative Events and Grand Ceremony Award is een bijzondere erkenning voor een event met grote impact.
In het hart van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug ligt Hotel & Conferentiecentrum Landgoed Zonheuvel, een unieke locatie waar naast het ontvangen van zakelijke en recreatieve gasten, duurzaamheid en maatschappelijke impact centraal staan.
In 25 jaar heeft Obsession zich van evenementenbureau doorontwikkeld tot strategisch eventpartner. Ook in haar jubileumjaar lanceert het bedrijf weer nieuwe initiatieven
om de impact van het medium live-communicatie te versterken.