Naast aanbieder van high-end Italiaanse herenmode krijgt Ogér ook steeds meer de contouren van een evenementenbedrijf. Exclusief voor leden van de eigen business club organiseert het bedrijf een breed scala aan evenementen. De eigen events leveren een hogere return on investment op dan deelname aan evenementen van anderen, stelt Brand Director Sander Lusink.
Van de toerbussen die tweemaal daags het terrein op rijden voor een fabrieksbezichtiging tot mega-events rondom strategie, productlanceringen en personeelsbinding. Livecommunicatie is een belangrijk speerpunt bij technologiebedrijf Lely. Ook als het wat minder gaat, stelt CEO André van Troost.
Duurzaamheid moet je niet alleen beloven. Het is vooral een kwestie van doen. Een inspirerend praktijkvoorbeeld is de Midden Nederland Hallen, een energieneutrale evenementenlocatie waarbij duurzaamheid in elke steen en beslissing is verweven.
Bedrijven als Netflix en Warner Bros. Discovery, die het doorgaans moeten hebben van screentime, experimenteren nu volop met live-activatie van de door hun geproduceerde series en films. Een betere binding met een relatief jong publiek moet het verschil maken in de overvolle streamingmarkt.
Het event- en PR-bureau Iconic Studios Amsterdam werd recent toegevoegd aan de groep van Happy Horizon, waar inmiddels meer dan twintig marketing- en communicatiebureaus onder vallen. Eerder gebeurde dit ook met Vertigo 6, gespecialiseerd in PR voor gaming en entertainment. Mike Hendrixen, Wichard Slootheer en Walter van de Wege vertellen over de collectieve strategie.
Livecommunicatie krijgt een steeds prominentere plaats in het portfolio van mediabedrijven. In plaats van alleen een passieve lees-, luister- of kijkervaring brengen evenementen het merk tot leven en creëren een diepere verbinding met het publiek, stellen drie ervaringsdeskundigen. Risico’s zijn er echter ook.
Bij de 19e BEA World Festival Awards is Daymakers Group flink in de prijzen gevallen. De bureaugroep won maar liefst drie Best Event Awards: goud in de categorie Proprietary Format voor de Google Cloud Summit Benelux en twee bronzen awards in de categorieën Celebration/Festivity en B2I (internal) event voor het Cosun Festival.
Efteling Wonder Hotel is met ingang van april 2025 de nieuwe naam van het iconische hotel met vier torens dat voor veel Efteling-bezoekers het eerste herkenningspunt bij hun bezoek aan het sprookjespark. Het in 1992 geopende hotel beleeft begin volgend jaar de laatste fase van de renovatie en krijgt gezelschap van het nieuwe Efteling Grand Hotel.
Royal Cosun is een toonaangevende agrarische coöperatie met meer dan achtduizend leden. De activiteiten zijn verdeeld over zes businessgroepen. Het 125e jubileumjaar werd aangegrepen om een eerste stap te zetten in de nieuw ontwikkelde ‘One Cosun’-strategie, gericht op het versterken van de marktpositie. Om de vereiste fysieke en emotionele omgeving te creëren voor betrokkenheid, leren en gedragsverandering van deelnemers, implementeerde D&B Eventmarketing, onderdeel van Daymakers Group, een veelzijdige aanpak.
Friesland inspireert. Het is een regio waar ideeën werkelijkheid worden, waar natuur en technologie samenwerken. En waar zakelijke gasten concrete oplossingen kunnen zien voor de uitdagingen van morgen.
Dit najaar introduceert Brabanthallen De Hertog en Bosch Congreszalen. Hiermee biedt één van Nederlands grootste evenementenlocaties nog meer variatie in de aangeboden ruimtes. ‘Daardoor kunnen we nog beter inspelen op de wensen van organisatoren’, vertelt Naomi Bugter van Libéma.