Internationalisering is dé belangrijkste groeidrijver voor de Europese livecommunicatie-industrie. Dat blijkt uit de European Industry Survey 2025 van de LiveCom Alliance, waaraan organisatoren, bureaus en leveranciers uit zeven Europese landen deelnamen. Meer dan de helft van de bedrijven (57%) is al actief buiten de eigen landsgrenzen en 61 procent van deze groep opereert zelfs buiten Europa, onder meer in het Midden-Oosten, Azië en Noord-Amerika.
In economisch onzekere tijden en onder druk van besparingen, kiezen veel bedrijven ervoor om te snoeien in marketingbudgetten, events en communicatie. Maar dat is precies de verkeerde reflex, zo blijkt uit een recente bevraging uitgevoerd door onderzoeksbureau BUFFL in opdracht van live agency Event Masters.
We leven in een tijd waarin technologie steeds slimmer wordt en échte verbinding zeldzamer. In de wereld van experience marketing en live-communicatie draait het om mensen raken – met momenten die blijven hangen, verhalen die verbinden en ervaringen die ertoe doen.
Oceandiva is bekroond met de zilveren Technology Leader Award tijdens de prestigieuze ESG Shipping Awards 2025. Deze internationale prijs, erkend als de hoogste onderscheiding voor maritieme duurzaamheid, bevestigt Oceandiva’s voortrekkersrol in het verduurzamen van events op het water.
De 21e editie van IMEX Frankfurt, die van 20 tot en met 22 mei plaatsvond in Messe Frankfurt, heeft een recordaantal van meer dan 13.000 internationale deelnemers getrokken. Opvallend was het hoge aandeel van ruim 4.000 inkopers.
Eventbureau New Balls Please Nederland heeft haar leiderschapsteam uitgebreid met Janet Knipmeijer, die de rol van partner en Head of New Balls Please Nederland op zich neemt. De benoeming markeert een nieuwe groeifase voor het creatieve evenementenbureau dat merken en mensen verbindt via 'gedurfde live experiences'.
Live-communicatiebureaus Daymakers, Lustr, Out Of The Rat Race en We Are Live hebben prijzen gewonnen tijdens de Eventex Awards 2025, de internationale prijzen voor evenementen en experience marketing. Het meest gelauwerde land was wederom de Verenigde Staten. Tijdens de vijftiende editie, die een recordaantal van 1239 inzendingen uit 59 landen telde, sleepte de VS maar liefst 112 prijzen in de wacht. Qatar en Polen volgden met respectievelijk 46 en 38 onderscheidingen.
Oceandiva slaat een nieuwe koers in met de lancering op vakbeurs IMEX Frankfurt van The Green Wave: een krachtig duurzaamheidskompas dat laat zien hoe het bedrijf met haar drie schepen evenementen op het water groener én impactvoller maken. Van volledig elektrisch aangedreven schepen tot varen op 100 procent HVO100 biobrandstof: duurzaamheid is bij Oceandiva geen bijzaak, maar de koersbepaler.
Het experience-marketingbureau Daymakers heeft vier internationale prijzen gewonnen bij de prestigieuze Global Eventex Awards. Met drie spraakmakende projecten voor Royal Cosun, DPG Media en Vredestein Tyres wist het bureau de internationale jury te overtuigen op het gebied van creativiteit, impact en uitvoering.
In het hart van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug ligt Hotel & Conferentiecentrum Landgoed Zonheuvel, een unieke locatie waar naast het ontvangen van zakelijke en recreatieve gasten, duurzaamheid en maatschappelijke impact centraal staan.
In 25 jaar heeft Obsession zich van evenementenbureau doorontwikkeld tot strategisch eventpartner. Ook in haar jubileumjaar lanceert het bedrijf weer nieuwe initiatieven
om de impact van het medium live-communicatie te versterken.