

De Amerikaanse entertainmentgigant Live Nation heeft een overeenkomst bereikt om de Royal Arena in Kopenhagen over te nemen van de huidige eigenaren, het filantropische fonds Realdania en de gemeente Kopenhagen. De overdracht van de aandelen staat gepland voor de tweede helft van 2026. De deal volgt op een openbaar verkoopproces dat in oktober 2024 is aangekondigd.

ICCA heeft op 18 november tijdens het 64e ICCA-congres in Porto een nieuwe bestuurs- en sectorstructuur aangekondigd, bedoeld om de vertegenwoordiging te verbreden en beter aan te sluiten op de behoeften van de mondiale sector. De wijzigingen, inclusief aanpassingen in de statuten, kregen brede steun van de ledenvergadering en markeren een volgende fase in de ontwikkeling van de vereniging.

Lively Tech Agency mag de komende jaren de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) ondersteunen met de registratie en bijbehorende diensten. Met een aanzienlijke hoeveelheid evenementen zet RVO deze bijeenkomsten in als strategisch communicatiemiddel om haar doelgroepen, waaronder ondernemers, optimaal te bereiken en te informeren.

De leden van CLC-Vecta hebben afgelopen dinsdag drie nieuwe bestuursleden benoemd. Lydia Baloe, operations director Beurs van Berlage, Jacco Verschoor, eigenaar Creators of Live, en Herman Mantel, CCO Koninklijke Jaarbeurs, gaan het bestuur verder versterken.

Vianomo, de Deense aanbieder van digitale naambadges voor evenementen, en Parthen, het Nederlandse bedrijf gespecialiseerd iin innovatieve meeting services, gaan een strategische samenwerking aan. Het doel is om Vianomo’s digitale naambadges beschikbaar te maken voor het uitgebreide klantenbestand van Parthen, als alternatief voor traditionele geprinte badges.

De awareness-campagne ‘No Show = No Go’ is vandaag gelanceerd door CLC-Vecta, samen met Elderhorst Media en ondersteund door het Genootschap voor Eventmanagers. Een campagne om deelnemers aan zakelijke evenementen bewuster te maken van de gevolgen van het niet verschijnen bij een evenement waarvoor ze zich hebben aangemeld.

XSAGA en Rijksmuseum hebben met de viering van de 10 miljoenste bezoeker van het Rijksmuseum de 20th Anniversary ‘Best of the Best’ Award van het internationale Bea World Festival gewonnen. Deze onderscheiding bekroont de beste Grand Prix winnaar van de afgelopen 20 jaar, een internationale erkenning binnen de event- en livecommunicatiebranche.

Live Communication bureau Event Masters uit Willebroek is tijdens de Travel Awards op 21 november in de Skyhall van Brussels Airport voor de tweede keer in drie jaar onderscheiden als Belgisch MICE Agency of the Year. De prijs geldt als erkenning voor visie, innovatie, maatwerk en impact binnen het volledige spectrum van Meetings, Incentives, Conferences & Events.