

De awareness-campagne ‘No Show = No Go’ is vandaag gelanceerd door CLC-Vecta, samen met Elderhorst Media en ondersteund door het Genootschap voor Eventmanagers. Een campagne om deelnemers aan zakelijke evenementen bewuster te maken van de gevolgen van het niet verschijnen bij een evenement waarvoor ze zich hebben aangemeld.

XSAGA en Rijksmuseum hebben met de viering van de 10 miljoenste bezoeker van het Rijksmuseum de 20th Anniversary ‘Best of the Best’ Award van het internationale Bea World Festival gewonnen. Deze onderscheiding bekroont de beste Grand Prix winnaar van de afgelopen 20 jaar, een internationale erkenning binnen de event- en livecommunicatiebranche.

Live Communication bureau Event Masters uit Willebroek is tijdens de Travel Awards op 21 november in de Skyhall van Brussels Airport voor de tweede keer in drie jaar onderscheiden als Belgisch MICE Agency of the Year. De prijs geldt als erkenning voor visie, innovatie, maatwerk en impact binnen het volledige spectrum van Meetings, Incentives, Conferences & Events.

Ben Goedegebuure, Chief Global Strategy Officer bij Maritz, is uitgeroepen tot winnaar van de JMIC Profile & Power Award 2025. Deze prijs van de Joint Meetings Industry Council is een erkenning voor zijn uitzonderlijke leiderschap, strategische invloed en jarenlange bijdragen aan de wereldwijde zakelijke evenementensector.

Vermaat Group heeft Ivo Steffens (43) benoemd tot nieuwe Algemeen Directeur Nederland. hij treedt op 4 december aan als opvolger van Rob Peters, die na een succesvolle groeiperiode afscheid neemt van het bedrijf.

93 procent van bezoekers met een zichtbare of onzichtbare beperking loopt nog altijd tegen drempels aan bij evenementen in het Verenigd Koninkrijk, ondanks dat veel locaties menen het goed op orde te hebben met toegankelijkheid. Dat blijkt uit het nieuwe rapport Access All Areas: Closing the Accessibility Gap in Events van belangenorganisatie The Business of Events en congrescentrum ICC Wales, dat werd gepresenteerd tijdens vakbeurs IBTM World in Barcelona.

De Duurzaamheidsladder voor Zakelijke Evenementen (DLZE) is op 18 november tijdens de IBTM World in Barcelona officieel gelanceerd. Deze tool helpt bureaus, opdrachtgevers, locaties en leveranciers om evenementen aantoonbaar duurzamer en socialer te organiseren.

De tiende editie van InterClassics Brussels, de beurs voor youngtimers, oldtimers en classic cars, bracht van 14 tot en met 16 november 29.472 bezoekers naar Brussels Expo. Hiermee noteerde de autobeurs een nieuw record.