Obsession krijgt een nieuwe operationeel directeur aan het roer. Jaimy van der Meer gaat deze taak vervullen, na zeven jaar ervaring bij het evenementenbureau te hebben opgedaan.
Er breekt een nieuwe fase aan voor Daymakers: CEO Pieter Bas Boertje en CCO Niels Janssen worden vanaf vandaag co-CEO van Daymakers, de experience group. Zo maken ze de organisatie klaar voor de overdracht in december 2025, wanneer Boertje zijn rol neerlegt en Janssen het stokje overneemt.
Nationale-Nederlanden blijft tot en met de editie van 2028 titelsponsor van de NN Marathon Rotterdam. Dit werd bekendgemaakt na de finish van de laatste loper van de 44e NN Marathon Rotterdam. Daarnaast verlengt Nationale-Nederlanden de samenwerking met de NN CPC Loop Den Haag en organisator Golazo Events Nederland.
Nachtburgemeester Freek Wallagh kondigt in Het Parool zijn invulling van het festival Op de Ring aan. Zo komt er een danceparade en een afterprogramma.
Onder de titel 'Samen duurzaam verder' publiceerde Koninklijke Jaarbeurs op 14 april haar geïntegreerd jaarverslag. Daarin wordt toegelicht welke voortgang is geboekt op de strategie en de waarde die is gecreëerd voor klanten, medewerkers en de maatschappij. De focus lag onder andere op verhogen van de klanttevredenheid, het ontwikkelen van nieuwe (beurs)concepten en het versterken van de internationale positie als congreslocatie.
Probo voegt 3M PL50 Envision toe aan haar assortiment als milieuvriendelijk alternatief voor promotionele toepassingen. Het is de eerste biobased printfolie die voor veertig procent bestaat uit restmateriaal van industriële maïs – een maïssoort die niet wordt gebruikt als voedsel. Daarmee draagt de folie bij aan het verlagen van de ecologische voetafdruk, zónder de voedselketen te belasten.
Nieuwe Instituut, het nationale museum voor architectuur, design en digitale cultuur, heeft het culturele programma gepresenteerd van het Nederlands paviljoen op de World Expo 2025 in het Japanse Osaka, die opent op 13 april. Activating Common Ground is een interdisciplinair programma met showcases, talkshows, performances en publicaties, waarbij uitwisseling en samenwerking tussen Nederlandse en Japanse makers centraal staan.
Reineke Boot is per 7 april commercieel directeur van de Tour of Holland bij TIG Sports & Events. In haar nieuwe rol wordt zij verantwoordelijk voor het versterken en verder uitbouwen van de commerciële strategie en het partnernetwerk van de zesdaagse wielerkoers.