Qiddiya City in Saoedi-Arabië heeft een organisatie voor marketing en beheer van bestemmingen opgezet om wereldwijd handelspartners, bedrijven en investeerders aan te trekken. De organisatie moet de bestemming positioneren als een hub voor entertainment, sport en cultuur en als een plek om te wonen, werken en investeren.
Päivi Hagedoorn is per 1 januari 2025 directeur Hotels bij International Hotel Capital Partners (IHCP). Zij neemt de rol over van Remco Gerritsen. Daarmee moet een nieuwe fase van groei en ontwikkeling van het portfolio in Nederland ingaan.
Reizen in Zwitserland is eenvoudig en buitengewoon plezierig. Korte reistijden en het beroemde betrouwbare openbaar vervoerssysteem besparen tijd en geld. Spectaculaire en schilderachtige ritten of treinreizen zijn gemakkelijk te integreren in elk reisschema.
Directeur Menno Stokman neemt afscheid van het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH). Hij gaat op 1 januari 2025 aan de slag als strategisch adviseur en aanjager van het Netwerk Kennissteden Nederland. Hij treedt daarbij in dienst bij de gemeente Wageningen, voorzitter van het netwerk.
Universal zet in Orlando het eerste grote Amerikaanse themapark in 25 jaar neer. Epic Universe is 750 hectare groot en biedt vier themaparken elf hotels en 'honderden ervaringen'. Het themapark moet op 22 mei volgend jaar openen.
Incentive reizen blijven een waardevol middel om werknemers te motiveren en een positieve organisatiecultuur te versterken. Maar de rol ervan verandert, zo blijkt uit onderzoek door Marije Breuker onder opdrachtgevers en incentive bureaus.
Na zes succesvolle edities van de Belgian Travel Blog Awards organiseert het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency voor het eerst de Dutch Travel Blog Awards. De Nederlandse variant op het beproefde eventconcept uit België zal voor het eerst doorgaan op zaterdag 18 januari 2025 in Haarlemmermeer en dit in samenwerking met Corendon en Visit Haarlemmermeer.
Het Natural History Museum in Londen werkt samen met het Royal Lancaster hotel in de Britse hoofdstad aan een nieuw foodconcept dat is geïnspireerd door bestuivers en bloemen. De chef-koks van het hotel serveren een afternoon tea met zoete en hartige gerechten onder de naam 'Blooming British Afternoon Tea'.
ThisPlays International opent eind dit jaar en volgend jaar PicCity-winkels in vijf grote Europese steden. De eerste komt in december in Amsterdam. PicCity is een trendy fotosouvenirwinkel met een compacte oppervlakte van 10 tot 20 vierkante meter. Met zelfbediening kunnen bezoekers foto's van de stad in gedrukt en digitaal formaat kopen.
Het is de diversiteit die het land uniek maakt. Maar ook de visie op duurzaam reizen. Swisstainable biedt een groter bewustzijn en diepgang en meer genot.