Essent is vanaf de Nederlandse Jeugdschaatsdagen die op dinsdag 17 december in Rotterdam werden gehouden als partner onderdeel van dit grootste maatschappelijke schaatsproject van Nederland. Het energiemerk sluit zich aan bij het initiatief van de SKA, Unox en Jumbo Supermarkten.
Picnic wordt tot minstens 2028 titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL die actief is op WorldTour-niveau. De samenwerking moet Picnic's naamsbekendheid in Nederland, Duitsland en Frankrijk versterken en gezamenlijke waarden als innovatie en gezondheid onderstrepen.
Wilbert Lek is verantwoordelijk voor evenementen bij Golazo, het Belgische bureau dat grote sportevenementen organiseert, waaronder de iconische marathon van Rotterdam. De ambities? De bestaande events uitbreiden, meer legendarische evenementen organiseren en het binnenhalen van Europese en Wereldkampioenschappen. Een gesprek over groei, uitdagingen en de toekomst van sportevenementen.
De Eredivisie heet bij aanvang van seizoen 2025/‘26 de VriendenLoterij Eredivisie. Naast maatschappelijk partner wordt de VriendenLoterij officiële naamgever van de competitie. In alle uitingen wordt de competitie vanaf dan de VriendenLoterij Eredivisie.
De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) sluit een nieuw kledingpartnerschap met Kalas. Daarmee komt de samenwerking met het Nederlandse fietskledingmerk AGU ten einde. AGU voorzag sinds augustus 2022 de nationale selecties van wielerkleding.
Om meer schaatsers bij wedstrijden te betrekken, gaat schaatsbond KNSB op zoek naar vormen die beter voldoen aan de wensen en behoeften van deze tijd. Daarvoor wordt de samenwerking met Innovatielab Thialf uitgebreid. Een eerste testevent is in maart.
De Formule 1 komt in 2026 voor de laatste keer naar Zandvoort. De organisatie van de Dutch Grand Prix wil op het hoogtepunt stoppen. Het contract met de koningsklasse van de autosport is met een jaar verlengd en daarna komt er een einde aan de samenwerking.
Coca-Cola heeft in 2024 successen behaald met zijn activaties rond de Grand Prix Formule 1 op het Circuit of the Americas (COTA) in Austin, Texas. Het merk deelt inzichten in activiteiten en cijfers rond de sponsordeal. 'Er was meer interactie dan in het eerste jaar.'
Rotterdam Ahoy loopt voorop in de transitie naar een duurzamere evenementenbranche, en nodigt u uit om deel uit te maken van deze groene revolutie. Als een van de grootste multifunctionele locaties van Nederland verwelkomt Rotterdam Ahoy jaarlijks miljoenen bezoekers voor een divers scala aan evenementen, variërend van internationale congressen en beurzen tot sportevenementen en concerten. Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) met 35 zalen, een indrukwekkend auditorium (RTM Stage), prachtige foyers en expositieruimtes, biedt de ideale setting voor zowel grote (internationale) congressen als meer intieme zakelijke bijeenkomsten. In het streven naar duurzaamheid hebben we onszelf ten doel gesteld om een leidende rol te spelen in de transitie naar een milieuvriendelijkere en verantwoorde evenementenbranche.