De fitnesswedstrijd Hyrox in RAI Amsterdam heeft volgens de organisatie in het weekend van 12 en 13 oktober een recordaantal bezoekers opgeleverd. Hyrox is een parcours van 8 kilometer, waar bij iedere kilometer een functionele fitnessoefening wordt gedaan.
Na een stemcampagne van drie weken hebben 560.000 Rabobank-leden bijna 16 miljoen euro verdeeld over meer dan 33.000 clubs en verenigingen door heel Nederland. Volgens de bank is dat een record. Er is een hoger bedrag dan ooit weggegeven met meer stemmen aan een recordaantal clubs.
Het betaalde voetbal investeerde in het seizoen 2023/’24 9 miljoen euro in uiteenlopende maatschappelijke programma’s. Ruim 160.000 Nederlanders namen deel aan 306 verschillende programma’s van de 34 betaaldvoetbalclubs. Deze programma's zijn gericht op gezondheid, verbinding en duurzaamheid. Spelers droegen bij met in totaal 2.801 uur aan maatschappelijke activiteiten.
Maaike van Vorstenbos begint op 1 november als manager partnerships & sponsoring bij NOC*NSF. Ze stapt over van mediabureau Mindshare, waar zij in haar functie als head of growth verantwoordelijk was voor het verduurzamen van relaties, business development en het ontwikkelen van bijbehorende (marketing)strategieën.
Supermarkt Jumbo was de afgelopen jaren heel zichtbaar door sponsoring van schaatsen, wielrennen en autosport. Maar ja, de Albert Heijn-achtervolger wil af van het poenerige imago en dus komt deze marketingstrategie ten einde. Hoe nu verder?
Nu we het zo goed doen op sportgebied is de vraag wel weer actueel: zouden we ooit weer eens de Olympische Spelen in Nederland organiseren. Dat we het kunnen, daar is iedereen het wel over eens, maar is het realistisch?
In de afgelopen sport- en festivalzomer zijn de diverse merken van de Nederlandse Loterij weer prominent in beeld gebracht. We vragen Head of Sponsoring & Beneficianten Joost Zuure naar de marketingstrategie van de organisatie die zeer actief is op het gebied van livecommunicatie.
Afas Software is vanaf 2025 naamgevend partner van het Sportpaleis in Antwerpen. Als onderdeel van deze samenwerking krijgt de concert- en evenementenlocatie een nieuwe naam. Daarover mag de Belgische bevolking meebeslissen.
Rotterdam Ahoy loopt voorop in de transitie naar een duurzamere evenementenbranche, en nodigt u uit om deel uit te maken van deze groene revolutie. Als een van de grootste multifunctionele locaties van Nederland verwelkomt Rotterdam Ahoy jaarlijks miljoenen bezoekers voor een divers scala aan evenementen, variërend van internationale congressen en beurzen tot sportevenementen en concerten. Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) met 35 zalen, een indrukwekkend auditorium (RTM Stage), prachtige foyers en expositieruimtes, biedt de ideale setting voor zowel grote (internationale) congressen als meer intieme zakelijke bijeenkomsten. In het streven naar duurzaamheid hebben we onszelf ten doel gesteld om een leidende rol te spelen in de transitie naar een milieuvriendelijkere en verantwoorde evenementenbranche.