'Het is belangrijk dat je sponsoringprojecten kiest waar je met vaste teams kunt schakelen'

Martijn Delahaye - Directeur Marketing en Communicatie AFAS
Ajax-stadion

Sponsorbestedingen zijn met 780 miljoen euro terug op pre-covidniveau

De totale sponsorbestedingen in Nederland namen afgelopen jaar toe tot 780 miljoen euro, 18 miljoen meer dan in 2023. Daarmee zijn de bestedingen voor het eerst weer gelijk aan het niveau van 2019, vóór corona. Dat blijkt uit cijfers van de nieuwste SponsorMonitor, die jaarlijks wordt opgesteld door Respons en SponsorMaps.

Sportevenementen, Live Industry Dashboard | 26-5-2025

KLM Open Beat The Pro

TCS en ABN AMRO MeesPierson versterken beleving KLM Open 2025

De beleving van het KLM Open, het oudste internationale golftoernooi van Nederland, krijgt in 2025 een extra impuls door nieuwe en vernieuwde samenwerkingen met Tata Consultancy Services (TCS) en ABN AMRO MeesPierson. Het toernooi, onderdeel van de DP World Tour, is de laatste twee decennia uitgegroeid tot een voorloper op het gebied van fanbeleving – met innovatieve concepten als Beat the Pro en Player Tracking.

Sportevenementen | 26-5-2025

Mickey Mouse voor zijn Formula 1-wagen

Formula 1 wil kinderen bereiken in samenwerking met Disney

Vanaf volgend jaar bundelen twee van ’s werelds grootste entertainmentmerken – Disney en Formula 1 – hun krachten in een wereldwijde samenwerking. Dit werd aangekondigd in Las Vegas, met een speciaal ontworpen F1-wagen in Mickey-kleuren.

LiveWire, Sportevenementen | 24-5-2025

Tennis

Ziggo Sport, ABN AMRO Open, Libéma Open en KNLTB lanceren gezamenlijke sponsorpropositie

De vier grootste partijen in het Nederlandse tennis slaan de handen ineen voor een nieuw sponsorinitiatief. Onder de noemer '365 dagen tennis' presenteren de KNLTB, ABN AMRO Open, Libéma Open en Ziggo Sport zich gezamenlijk aan de markt. Het doel: een partner aantrekken die zich verbindt aan de gehele tennissport in Nederland – van breedtesport tot toptennis, van live evenementen tot miljoenenpublieken op televisie.

Sportevenementen, LiveWire | 23-5-2025

Team van de Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij: "Net als de BTW-verhoging op sport, moet ook kansspelbelastingverhoging van tafel"

Om de jaarlijkse financiële steun van Nederlandse Loterij aan de sport, goede doelen en samenleving ook de komende jaren te kunnen laten groeien, pleit Nederlandse Loterij voor bevriezing van de kansspelbelasting.

LiveWire, Sportevenementen | 22-5-2025

Mark Cavendish werkt mee aan een Airbnb experience tijden de Tour de France

Airbnb en Tour de France zetten samen Franse regio’s in de schijnwerpers

Airbnb en de organisatie van de Tour de France en de Tour de France Femmes avec Zwift zijn een driejarige samenwerking aangegaan om wielerfans een originele beleving van de beroemde wielerronde te bieden. Met deze samenwerking willen beide partijen niet alleen het evenement toegankelijker maken, maar ook de Franse regio’s en hun lokale cultuur onder de aandacht brengen bij een internationaal publiek.

Sportevenementen | 22-5-2025

Als aftrap openen Peakz Padel en EasyToys een knalroze padelbaan bij de vernieuwde Peakz Padel locatie Amsterdam Sloterdijk.

EasyToys en Peakz Padel kondigen samenwerking aan met roze padelbaan

EasyToys en Peakz Padel kondigen een tweejarige samenwerking aan. Als aftrap openen ze samen met Nederlands kampioen Steffie Weterings een knalroze padelbaan, die sinds maandag op meer dan 20 locaties van Peakz Padel te huren is.

LiveWire, Sportevenementen | 20-5-2025

Jeroen van Glabbeek is oprichter en CEO van CM com

‘Het draait niet meer om kaartjes verkopen, maar om een band opbouwen met je bezoeker’

De tijd dat een evenement simpelweg draaide om het programma is voorbij. Beleving, comfort en persoonlijk contact staan nu centraal, zegt Jeroen van Glabbeek, CEO van technologiebedrijf CM.com. Organisatoren moeten volgens hem denken als merkbouwers: investeren in duurzame relaties met hun publiek en slim gebruikmaken van data en technologie. 

Festivals, Sportevenementen | 19-5-2025

Partner content

Rotterdam Ahoy

Rotterdam Ahoy Convention Centre

Rotterdam Ahoy loopt voorop in de transitie naar een duurzamere evenementenbranche, en nodigt u uit om deel uit te maken van deze groene revolutie. Als een van de grootste multifunctionele locaties van Nederland verwelkomt Rotterdam Ahoy jaarlijks miljoenen bezoekers voor een divers scala aan evenementen, variërend van internationale congressen en beurzen tot sportevenementen en concerten. Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) met 35 zalen, een indrukwekkend auditorium (RTM Stage), prachtige foyers en expositieruimtes, biedt de ideale setting voor zowel grote (internationale) congressen als meer intieme zakelijke bijeenkomsten. In het streven naar duurzaamheid hebben we onszelf ten doel gesteld om een ​​leidende rol te spelen in de transitie naar een milieuvriendelijkere en verantwoorde evenementenbranche.

Advertorial: Sportevenementen, Advertorial: Brand events | 10-9-2024