De totale sponsorbestedingen in Nederland namen afgelopen jaar toe tot 780 miljoen euro, 18 miljoen meer dan in 2023. Daarmee zijn de bestedingen voor het eerst weer gelijk aan het niveau van 2019, vóór corona. Dat blijkt uit cijfers van de nieuwste SponsorMonitor, die jaarlijks wordt opgesteld door Respons en SponsorMaps.
De beleving van het KLM Open, het oudste internationale golftoernooi van Nederland, krijgt in 2025 een extra impuls door nieuwe en vernieuwde samenwerkingen met Tata Consultancy Services (TCS) en ABN AMRO MeesPierson. Het toernooi, onderdeel van de DP World Tour, is de laatste twee decennia uitgegroeid tot een voorloper op het gebied van fanbeleving – met innovatieve concepten als Beat the Pro en Player Tracking.
Vanaf volgend jaar bundelen twee van ’s werelds grootste entertainmentmerken – Disney en Formula 1 – hun krachten in een wereldwijde samenwerking. Dit werd aangekondigd in Las Vegas, met een speciaal ontworpen F1-wagen in Mickey-kleuren.
De vier grootste partijen in het Nederlandse tennis slaan de handen ineen voor een nieuw sponsorinitiatief. Onder de noemer '365 dagen tennis' presenteren de KNLTB, ABN AMRO Open, Libéma Open en Ziggo Sport zich gezamenlijk aan de markt. Het doel: een partner aantrekken die zich verbindt aan de gehele tennissport in Nederland – van breedtesport tot toptennis, van live evenementen tot miljoenenpublieken op televisie.
Om de jaarlijkse financiële steun van Nederlandse Loterij aan de sport, goede doelen en samenleving ook de komende jaren te kunnen laten groeien, pleit Nederlandse Loterij voor bevriezing van de kansspelbelasting.
Airbnb en de organisatie van de Tour de France en de Tour de France Femmes avec Zwift zijn een driejarige samenwerking aangegaan om wielerfans een originele beleving van de beroemde wielerronde te bieden. Met deze samenwerking willen beide partijen niet alleen het evenement toegankelijker maken, maar ook de Franse regio’s en hun lokale cultuur onder de aandacht brengen bij een internationaal publiek.
EasyToys en Peakz Padel kondigen een tweejarige samenwerking aan. Als aftrap openen ze samen met Nederlands kampioen Steffie Weterings een knalroze padelbaan, die sinds maandag op meer dan 20 locaties van Peakz Padel te huren is.
De tijd dat een evenement simpelweg draaide om het programma is voorbij. Beleving, comfort en persoonlijk contact staan nu centraal, zegt Jeroen van Glabbeek, CEO van technologiebedrijf CM.com. Organisatoren moeten volgens hem denken als merkbouwers: investeren in duurzame relaties met hun publiek en slim gebruikmaken van data en technologie.
Rotterdam Ahoy loopt voorop in de transitie naar een duurzamere evenementenbranche, en nodigt u uit om deel uit te maken van deze groene revolutie. Als een van de grootste multifunctionele locaties van Nederland verwelkomt Rotterdam Ahoy jaarlijks miljoenen bezoekers voor een divers scala aan evenementen, variërend van internationale congressen en beurzen tot sportevenementen en concerten. Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) met 35 zalen, een indrukwekkend auditorium (RTM Stage), prachtige foyers en expositieruimtes, biedt de ideale setting voor zowel grote (internationale) congressen als meer intieme zakelijke bijeenkomsten. In het streven naar duurzaamheid hebben we onszelf ten doel gesteld om een leidende rol te spelen in de transitie naar een milieuvriendelijkere en verantwoorde evenementenbranche.