Artikelen geschreven door Suzanna Timmer

MPI

MPI houdt EMEC 2025 in Turkije

MPI, de grootste vereniging binnen de MICE - Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions - industrie, houdt haar European Meetings & Events Convention (EMEC) volgend jaar in Istanbul.

LiveWire, Congressen | 13-10-2024

KI_KI

Gratis openingsevent ADE en dj KI/KI in samenwerking met Awakenings en Jägermeister

KI/KI, een Nederlandse DJ en producer, houdt woensdagavond 16 oktober bij de start van het Amsterdam Dance Event (ADE) een gratis evenement in samenwerking met Awakenings en Jägermeister. Het event is in de Gashouder.

Festivals, Brand events | 12-10-2024

Carina Bauer IMEX

Recordaantal bezoekers voor IMEX America

IMEX America trok afgelopen week een recordaantal bezoekers. De beurs, die plaatsvond van 8 tot 10 oktober in Mandalay Bay in Las Vegas, verwelkomde meer dan 15.500 deelnemers. Onder hen waren meer dan 5.500 kopers. Ze deden mee aan meer dan 86.000 vooraf geplande bijeenkomsten, waarvan de meeste een-op-een met exposanten.

Beurzen | 12-10-2024

NiekMurray

Niek Murray vertrekt als festivalmanager Pinkpop

Niek Murray, die drie jaar geleden Jan Smeets opvolgde als festivalbaas van Pinkpop, verlaat Buro Pinkpop en Mojo. Hij laat in een brief aan zijn collega's weten een nieuwe richting uit te willen met zijn carrière.

Festivals | 11-10-2024

MaaikevanVorstenbos

Maaike van Vorstenbos manager partnerships & sponsoring bij NOC*NSF

Maaike van Vorstenbos begint op 1 november als manager partnerships & sponsoring bij NOC*NSF. Ze stapt over van mediabureau Mindshare, waar zij in haar functie als head of growth verantwoordelijk was voor het verduurzamen van relaties, business development en het ontwikkelen van bijbehorende (marketing)strategieën.

Sportevenementen | 10-10-2024

Exclusively Corporate at IMEX Frankfurt

Onofficiële app IMEX America zorgt voor verwarring bij bezoekers

Bezoekers van IMEX America 2024 in Las Vegas waren afgelopen week in verwarring toen ze twee apps kregen aangeboden in de iOS app store van Apple. Het was ze niet duidelijk welke app ze moesten gebruiken, de officiële IMEX-app, ontwikkeld door ExpoPlatform of de onofficiële app IMEX USA Networking gemaakt door evenement- en technologiebedrijf Sarcon.

Beurzen | 10-10-2024

IMMcologne

Meubelbeurs imm cologne 2025 gaat niet door

Koelnmesse heeft besloten de editie van meubelbeurs imm cologne in Keulen in januari 2025 over te slaan. De organisatie spreekt van uitdagende omstandigheden waarmee de meubelindustrie momenteel wordt geconfronteerd. 

Beurzen | 10-10-2024

Lotte vd Broek

Lotte van den Broek nieuwe creative director bij Kumpany

Lotte van den Broek is gestart als de nieuwe creative director bij merkactivatiebureau Kumpany en wordt hiermee eindverantwoordelijk voor de creatieve vloer. Ook komt ze in het managementteam.

LiveWire, Brand events | 10-10-2024

VinoSensoria

Lidl biedt meeslepende wijnervaring in Dublin en Belfast

Supermarktketen Lidl opent volgende maand een 'immersive' ervaring voor wijnliefhebbers in Belfast (Noord-Ierland) en Dublin (Ierland). De pop-up ervaring heet 'Vino Sensoria' waarbij gasten door verschillende kamers gaan.

Brand events | 9-10-2024

drone_china

China breekt records met droneshow tijdens nationale feestdag

China vierde zijn nationale feestdag op 1 oktober met een enorme zwerm van 10.197 drones boven het luchtruim van Shenzhen. Daarmee verbrak het volgens de organisatie twee Guinness World Records.

Festivals | 9-10-2024

_K6A5605_birgit_hele_beeld 960x640

‘De persoonlijke ervaring beklijft beter’

Met Drömland wist IKEA afgelopen zomer op te vallen op het festivalterrein van Lowlands. Een primeur voor zowel de bezoekers als het merk zelf. Brigit Moens, Acting Marketing Manager IKEA, over deze eerste grote activatie buiten de winkels en het toenemend belang van livecommunicatie in de marketingstrategie.

Festivals, Brand events | 7-10-2024

Joost Zuure 960x640

‘Sponsoring zonder activatie is een waste of money’

In de afgelopen sport- en festivalzomer zijn de diverse merken van de Nederlandse Loterij weer prominent in beeld gebracht. We vragen Head of Sponsoring & Beneficianten Joost Zuure naar de marketingstrategie van de organisatie die zeer actief is op het gebied van livecommunicatie. 

Festivals, Sportevenementen | 7-10-2024

IMG_0841 960x640

‘AI en big data onmisbaar voor het F&B-concept van de toekomst’

Het F&B-concept voor de venue van de toekomst moet gebruikmaken van AI en big data om te overleven binnen een sterk concurrerende markt. Dat is de conclusie van vier studenten uit hun voor Publique uitgevoerde onderzoeksproject Rethink Food & Venue. Met behulp van AI geven ze alvast een voorzet.

Food&Business | 7-10-2024

20240815-tomdoms_0353906 960x640

Hornbach steelt de show op Lowlands

Er komen steeds meer partnerships op Lowlands. Merken bieden tal van merkactivaties, de een geslaagder dan de ander. De afgelopen editie viel Hornbach op met een goed uitgedachte campagne.

Festivals | 7-10-2024

Dyson

Dyson biedt tijdens ADE bezoekers 'de toekomst van geluid'

Dyson komt tijdens het Amsterdam Dance Event (ADE) met een innovatieve ervaring. Tijdens ADE introduceert Dyson de Dyson OnTrac Headphones. Daarmee wi Dyson bezoekers 'de toekomst van geluid' laten beleven.

Festivals | 7-10-2024

Mastercard Rembrandthuis - Roxanne & Milou

Mastercard en Museum Rembrandthuis verlengen samenwerking met drie jaar

Mastercard verlengt het sponsorship met Museum Rembrandthuis. De samenwerking werd gevierd in het atelier van Rembrandt; waar veel van zijn meesterwerken zijn geschilderd. Bij de mede door Mastercard mogelijk gemaakte verfdemonstratie werd het contract getekend met een veer en verf gemengd in de kleuren van Mastercard en Rembrandthuis.

LiveWire | 7-10-2024

Bugaboo_High Line Hotel

Bugaboo lanceert nieuwe kinderwagen met een 'social-first' pop-up event

Bugaboo heeft zijn nieuwste kinderwagen 'Kangaroo' gelanceerd tijdens een openlucht pop-up evenement in het High Line Hotel in New York. Daar konden media, influencers en consumenten kennismaken met dubbele kinderwagen die geschikt is voor maximaal drie kinderen.

Brand events | 7-10-2024

Afas Sportpaleis

AFAS Software wordt naamgevend partner van Sportpaleis in Antwerpen

Afas Software is vanaf 2025 naamgevend partner van het Sportpaleis in Antwerpen. Als onderdeel van deze samenwerking krijgt de concert- en evenementenlocatie een nieuwe naam. Daarover mag de Belgische bevolking meebeslissen. 

Sportevenementen, Festivals | 7-10-2024

Festivals_afgelast

Duitse festivals kunnen profiteren van fonds van 4 miljoen euro

Duitse muziekfestivals kunnen meedelen in een subsidiepot van 4 miljoen als onderdeel van de laatste fase van een landelijk programma. Evenementen kunnen deze maand subsidies aanvragen tot 50.000 euro. Een 'gekwalificeerd panel van deskundigen uit de sector' beoordeelt de aanvragen.

Festivals | 4-10-2024

DPG Media Twente

DPG Media en FC Twente verlengen mediapartnership tot 2027

DPG Media en FC Twente hebben hun mediapartnership verlengd tot 2027. Het uitgeefbedrijf blijft daarmee een belangrijke partner voor de voetbalclub en breidt de samenwerking verder uit. Ze richten zich de aankomende jaren op acties en arrangementen voor supporters en sponsoren. Ook willen de partijen extra aandacht besteden aan belangrijke momenten rondom de club.

Sportevenementen | 4-10-2024

Pagina 1 van 15