MPI, de grootste vereniging binnen de MICE - Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions - industrie, houdt haar European Meetings & Events Convention (EMEC) volgend jaar in Istanbul.
KI/KI, een Nederlandse DJ en producer, houdt woensdagavond 16 oktober bij de start van het Amsterdam Dance Event (ADE) een gratis evenement in samenwerking met Awakenings en Jägermeister. Het event is in de Gashouder.
IMEX America trok afgelopen week een recordaantal bezoekers. De beurs, die plaatsvond van 8 tot 10 oktober in Mandalay Bay in Las Vegas, verwelkomde meer dan 15.500 deelnemers. Onder hen waren meer dan 5.500 kopers. Ze deden mee aan meer dan 86.000 vooraf geplande bijeenkomsten, waarvan de meeste een-op-een met exposanten.
Niek Murray, die drie jaar geleden Jan Smeets opvolgde als festivalbaas van Pinkpop, verlaat Buro Pinkpop en Mojo. Hij laat in een brief aan zijn collega's weten een nieuwe richting uit te willen met zijn carrière.
Maaike van Vorstenbos begint op 1 november als manager partnerships & sponsoring bij NOC*NSF. Ze stapt over van mediabureau Mindshare, waar zij in haar functie als head of growth verantwoordelijk was voor het verduurzamen van relaties, business development en het ontwikkelen van bijbehorende (marketing)strategieën.
Bezoekers van IMEX America 2024 in Las Vegas waren afgelopen week in verwarring toen ze twee apps kregen aangeboden in de iOS app store van Apple. Het was ze niet duidelijk welke app ze moesten gebruiken, de officiële IMEX-app, ontwikkeld door ExpoPlatform of de onofficiële app IMEX USA Networking gemaakt door evenement- en technologiebedrijf Sarcon.
Koelnmesse heeft besloten de editie van meubelbeurs imm cologne in Keulen in januari 2025 over te slaan. De organisatie spreekt van uitdagende omstandigheden waarmee de meubelindustrie momenteel wordt geconfronteerd.
Lotte van den Broek is gestart als de nieuwe creative director bij merkactivatiebureau Kumpany en wordt hiermee eindverantwoordelijk voor de creatieve vloer. Ook komt ze in het managementteam.
Supermarktketen Lidl opent volgende maand een 'immersive' ervaring voor wijnliefhebbers in Belfast (Noord-Ierland) en Dublin (Ierland). De pop-up ervaring heet 'Vino Sensoria' waarbij gasten door verschillende kamers gaan.
China vierde zijn nationale feestdag op 1 oktober met een enorme zwerm van 10.197 drones boven het luchtruim van Shenzhen. Daarmee verbrak het volgens de organisatie twee Guinness World Records.
Met Drömland wist IKEA afgelopen zomer op te vallen op het festivalterrein van Lowlands. Een primeur voor zowel de bezoekers als het merk zelf. Brigit Moens, Acting Marketing Manager IKEA, over deze eerste grote activatie buiten de winkels en het toenemend belang van livecommunicatie in de marketingstrategie.
In de afgelopen sport- en festivalzomer zijn de diverse merken van de Nederlandse Loterij weer prominent in beeld gebracht. We vragen Head of Sponsoring & Beneficianten Joost Zuure naar de marketingstrategie van de organisatie die zeer actief is op het gebied van livecommunicatie.
Het F&B-concept voor de venue van de toekomst moet gebruikmaken van AI en big data om te overleven binnen een sterk concurrerende markt. Dat is de conclusie van vier studenten uit hun voor Publique uitgevoerde onderzoeksproject Rethink Food & Venue. Met behulp van AI geven ze alvast een voorzet.
Er komen steeds meer partnerships op Lowlands. Merken bieden tal van merkactivaties, de een geslaagder dan de ander. De afgelopen editie viel Hornbach op met een goed uitgedachte campagne.
Dyson komt tijdens het Amsterdam Dance Event (ADE) met een innovatieve ervaring. Tijdens ADE introduceert Dyson de Dyson OnTrac Headphones. Daarmee wi Dyson bezoekers 'de toekomst van geluid' laten beleven.
Mastercard verlengt het sponsorship met Museum Rembrandthuis. De samenwerking werd gevierd in het atelier van Rembrandt; waar veel van zijn meesterwerken zijn geschilderd. Bij de mede door Mastercard mogelijk gemaakte verfdemonstratie werd het contract getekend met een veer en verf gemengd in de kleuren van Mastercard en Rembrandthuis.
Bugaboo heeft zijn nieuwste kinderwagen 'Kangaroo' gelanceerd tijdens een openlucht pop-up evenement in het High Line Hotel in New York. Daar konden media, influencers en consumenten kennismaken met dubbele kinderwagen die geschikt is voor maximaal drie kinderen.
Afas Software is vanaf 2025 naamgevend partner van het Sportpaleis in Antwerpen. Als onderdeel van deze samenwerking krijgt de concert- en evenementenlocatie een nieuwe naam. Daarover mag de Belgische bevolking meebeslissen.
Duitse muziekfestivals kunnen meedelen in een subsidiepot van 4 miljoen als onderdeel van de laatste fase van een landelijk programma. Evenementen kunnen deze maand subsidies aanvragen tot 50.000 euro. Een 'gekwalificeerd panel van deskundigen uit de sector' beoordeelt de aanvragen.
DPG Media en FC Twente hebben hun mediapartnership verlengd tot 2027. Het uitgeefbedrijf blijft daarmee een belangrijke partner voor de voetbalclub en breidt de samenwerking verder uit. Ze richten zich de aankomende jaren op acties en arrangementen voor supporters en sponsoren. Ook willen de partijen extra aandacht besteden aan belangrijke momenten rondom de club.