Sportevenementen

IOC en AB InBev verlengen wereldwijde sponsoring tot 2032

ABInBev sponsoring IOC 2032

Bierbrouwer AB InBev heeft zijn wereldwijde Olympische sponsordeal met het Internationaal Olympisch Comité (IOC) verlengd tot 2032. De samenwerking ging een jaar geleden in en liep oorspronkelijk tot de Olympische Spelen van Los Angeles 2028. De uitbreiding betekent dat AB InBev ook sponsor zal zijn van de Olympische Winterspelen in de Franse Alpen in 2030 en de Olympische Spelen in Brisbane in 2032.

Recordtijd

IOC-voorzitter Thomas Bach: 'Na de eerste ervaring als wereldwijde Olympische partner bij de Olympische Spelen van Parijs 2024 heeft het team van AB InBev ons overtuigd en fans wereldwijd verrast met geweldige vieringen rond de Spelen via hun Corona Cero-marketingcampagnes. Dit werd in recordtijd gerealiseerd, aangezien de samenwerking pas zes maanden voor de openingsceremonie officieel werd. Daarom zijn we verheugd dat we na het succes van Parijs 2024 deze samenwerking verlengen tot en met Brisbane 2032.'

Bier en sport

AB InBev-CEO Michel Doukeris zegt dat bier en sport perfect samengaan. 'We zijn blij dat we onze relatie met het Internationaal Olympisch Comité verlengen tot 2032 en zullen de biercategorie blijven activeren om sportfans op een positieve manier te betrekken en een toekomst met meer vreugdevolle momenten te creëren.'

In de Verenigde Staten zal AB InBev de Olympische en Paralympische Spelen ondersteunen tot en met Brisbane 2032 met Michelob ULTRA, een licht bier dat een actieve levensstijl viert.

Groei

Voor de Olympische Spelen van Parijs 2024 lanceerde AB InBev de campagne “For Every Golden Moment” met Corona Cero, waarbij de nadruk lag op het buitenleven en sociale verbinding. Het merk kende een indrukwekkende groei, met een verdrievoudiging van het verkoopvolume in het derde kwartaal van 2024. 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief