Sportevenementen
Het wereldwijde sport-, muziek- en entertainmentbedrijf Wasserman gaat strategisch samenwerken met voetbalclub PSV Eindhoven. Het bedrijf moet de commerciële strategie van de club te versterken.
Wasserman begint de samenwerking met een evaluatie van de huidige commerciële performance van PSV, waaronder het sponsorportfolio van de club en het identificeren van toekomstige groeikansen. Op basis van deze analyse moet er een op maat gemaakte commerciële groeistrategie komen. De focus ligt daarbij op het optimaliseren van de belangrijkste rechten en commerciële mogelijkheden.
'Onze missie is om de commerciële groei te versnellen en het volledige potentieel van het merk en de partnershipmogelijkheden van PSV te benutten, inclusief de meest optimale go-to-market strategie', zegt Wim Mathues, SVP Brands & Properties, Benelux bij Wasserman. 'Deze samenwerking is het bewijs dat de club ambitie heeft om zowel op het veld als erbuiten toonaangevend te blijven.'
Commercieel Directeur Frans Janssen van PSV: 'Wasserman is een van de meest gerespecteerde en gerenommeerde bedrijven in de sportindustrie, met een ongeëvenaard wereldwijd netwerk. Met een gespecialiseerde commerciële rechtenafdeling weten we dat ze bij Wasserman experts zijn op het gebied van commerciële strategie. In combinatie met de uitgebreide kennis van het Nederlandse voetballandschap die Wim en zijn team inbrengen, hebben we er vertrouwen in dat ze ons kunnen ondersteunen bij het benutten van het volledige commerciële potentieel van PSV.'
Op de foto Wim Mathues van Wasserman (l) en Frans Janssen van PSV
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.