Festivals, LiveWire

Tickets met winst doorverkopen kan niet meer bij festival Le Guess Who?

Shabjdeed & Al Nather op Le Guess Who?

Le Guess Who? kondigt een nieuwe ticketingstrategie aan in samenwerking met CM.com (voorheen Yourticketprovider) en doorverkoopplatform TicketSwap. Vanaf nu implementeren ze Ticketlock. Deze functie voorkomt fraude en verhoogt de betrouwbaarheid, en betekent ook dat het niet langer mogelijk is om te profiteren van de doorverkoop van festivalkaarten.

Vanaf nu kunnen tickets voor LGW alleen nog worden doorverkocht via TicketSwap tegen maximaal 100 procent van de originele ticketprijs, plus vijf procent servicekosten. Voorheen kon de doorverkoop via TicketSwap gedaan worden voor 120 procent van de originele ticketprijs. Dit betekent dat er geen winst gemaakt kan worden op de doorverkoop van Le Guess Who? tickets, maar verkopers kunnen nog steeds hun kosten terugverdienen.

Le Guess Who garandeert ook een veilige doorverkoop van tickets. Bij doorverkoop via TicketSwap worden de tickets van de verkoper ongeldig gemaakt en ontvangt de nieuwe koper een compleet nieuw en gepersonaliseerd ticket - onderdeel van het vertrouwde systeem dat mogelijk blijft dankzij de vernieuwing van de samenwerking tussen de partijen.

“Le Guess Who? is een festival dat niet alleen muzikaal grenzen verlegt, maar als non-profit ook laat zien hoe je cultuur toegankelijk houdt voor een breed publiek. Bij TicketSwap ondersteunen we die missie graag. Daarom kunnen tickets voor dit festival nu veilig worden doorverkocht via ons platform tot 105% van de oorspronkelijke prijs. Op deze manier zorgen we ervoor dat kopers een eerlijke prijs betalen en verkopers hun kosten terugverdienen. Op deze manier sluiten we aan bij de missie om non-profit cultuur voor iedereen toegankelijk te houden.” - Oscar Kriek, Directeur Partnerships bij TicketSwap

Betaalbare tickets

Door de stijgende kosten voor zowel festivalorganisatoren als bezoekers staan de ticketprijzen overal onder druk. Vorig jaar is LGW daarom gestart met het initiatief voor Low Income Day Tickets, dat in 2025 wordt voortgezet.

"We werken voortdurend samen met lokale partners U-pas en CJP om LGW toegankelijk en betaalbaar te houden. Deze vernieuwde ticketingstrategie is weer een belangrijke stap in dat streven."


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief