
ICCA heeft haar aanbesteding (Request for Proposal, RFP) gepubliceerd voor de organisatie van het ICCA Young Professionals Forum (YPF) 2026, dat zal plaatsvinden op 15 en 16 november 2026.

Patricia Sonius, momenteel directeur onderzoek bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO), is met ingang van 1 januari 2026 benoemd tot algemeen directeur NMO. Sonius krijgt daarmee naast haar eindverantwoordelijkheid voor het mediabereiksonderzoek ook de dagelijkse leiding van NMO in handen.

De Global Association of the Exhibition Industry (UFI) heeft Wolfram Diener, CEO van Messe Düsseldorf, verkozen tot voorzitter voor de periode 2026/27. De verkiezing vond plaats tijdens de UFI European Events Week in Thessaloniki en is een erkenning voor zijn meer dan 30 jaar internationale leiderschapservaring in Azië en Europa.

Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Sinds de opening in 2020 is het congrescentrum uitgegroeid tot een toonaangevende locatie voor (inter)nationale congressen, evenementen en zakelijke bijeenkomsten, waar professionals samenkomen om kennis te delen, innovatie te stimuleren en nieuwe verbindingen te leggen.

Koninklijke Jaarbeurs introduceert LSH NEXT Summits, een reeks symposia die volledig in het teken staan van zorg, welzijn en de life sciences & health-sector. Het doel van deze bijeenkomsten is om zorgbestuurders te ondersteunen om beslissingen op de lange termijn te nemen in een snel veranderende sector.

Silvie Slachter versterkt het managementteam van Oostwegel Collection als Director of Sales. In deze functie geeft zij leiding aan de afdelingen Sales, Revenue Management, Meetings & Events en Reservations. Met haar ruime ervaring binnen hospitality, sales en eventorganisatie gaat zij een belangrijke rol spelen in het verder verstevigen van de commerciële positie van Château Neercanne, Kruisherenhotel Maastricht en Château St. Gerlach.

Utrecht Centraal huisvest van 9 tot en met 13 december het Vakantiebeurs Café. Deze activatie van Koninklijke Jaarbeurs is onderdeel van de Winterse Wensen van NS en brengt Vakantiebeurs 2026 alvast onder de aandacht van consumenten. Bezoekers stappen in een tropische setting en doen mee aan de Mocktail Taste Test. Door te stemmen op hun favoriete mocktail maken zij kans op een droomreis naar Curaçao.

Timo Kruft, onder meer eigenaar van Next Venue, heeft Plant FWD, Europa’s grootste conferentie over alternatieve eiwitten, overgenomen. Met de overname blijft het toonaangevende platform voor de eiwittransitie bestaan en wordt een belangrijke stap richting verdere groei en professionalisering gezet. De komende jaren wordt Plant FWD strategisch uitgebouwd vanuit Regio Foodvalley, het centrum van Nederlandse en Europese food-, kennis- en agritech-innovatie.

Mitchel van der Heide maakt na vijftien jaar bij uitgever iMediate de overstap naar ticketingbedrijf Weeztix. Vanaf januari 2026 start hij in zijn nieuwe functie als Senior Account Executive & Partnerships, waarin hij zich zal richten op het versterken van relaties met organisatoren en partners in de live-industrie.

Afgelopen zondagavond is Giovanni van Eijl (9 december 1943) op 81-jarige leeftijd overleden. Van Eijl was een vooraanstaand Nederlands vastgoedbelegger, projectontwikkelaar en oprichter van Amrâth Hôtels & Restaurants. Hij stond bekend om zijn grote liefde voor monumentale gebouwen, zijn kenmerkende nuchterheid en zijn vasthoudend ondernemerschap.

De Amerikaanse entertainmentgigant Live Nation heeft een overeenkomst bereikt om de Royal Arena in Kopenhagen over te nemen van de huidige eigenaren, het filantropische fonds Realdania en de gemeente Kopenhagen. De overdracht van de aandelen staat gepland voor de tweede helft van 2026. De deal volgt op een openbaar verkoopproces dat in oktober 2024 is aangekondigd.

Easyfairs heeft haar eerste overname in de Verenigde Staten gerealiseerd met de aankoop van EPC (Energy Projects Conference & Expo), ’s werelds grootste evenement voor energieprojecten. Deze mijlpaal is een belangrijke stap in de ambitieuze groeistrategie van Easyfairs en het startpunt van de uitbreiding naar de dynamische Amerikaanse markt.

ICCA heeft op 18 november tijdens het 64e ICCA-congres in Porto een nieuwe bestuurs- en sectorstructuur aangekondigd, bedoeld om de vertegenwoordiging te verbreden en beter aan te sluiten op de behoeften van de mondiale sector. De wijzigingen, inclusief aanpassingen in de statuten, kregen brede steun van de ledenvergadering en markeren een volgende fase in de ontwikkeling van de vereniging.

Lively Tech Agency mag de komende jaren de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) ondersteunen met de registratie en bijbehorende diensten. Met een aanzienlijke hoeveelheid evenementen zet RVO deze bijeenkomsten in als strategisch communicatiemiddel om haar doelgroepen, waaronder ondernemers, optimaal te bereiken en te informeren.

Isa Hakkaart, Sanne van der Lei en Lieve Verwiel zijn op 26 november uitgeroepen tot de winnaars van de 13e Talent Boost van branchevereniging IDEA. Dertig deelnemers vanuit Hogeschool Utrecht, Breda University of Applied Sciences, NHL Stenden Hogeschool en Zuyd Hogeschool presenteerden zichzelf in Green Village Nieuwegein.

Vianomo, de Deense aanbieder van digitale naambadges voor evenementen, en Parthen, het Nederlandse bedrijf gespecialiseerd iin innovatieve meeting services, gaan een strategische samenwerking aan. Het doel is om Vianomo’s digitale naambadges beschikbaar te maken voor het uitgebreide klantenbestand van Parthen, als alternatief voor traditionele geprinte badges.

De awareness-campagne ‘No Show = No Go’ is vandaag gelanceerd door CLC-Vecta, samen met Elderhorst Media en ondersteund door het Genootschap voor Eventmanagers. Een campagne om deelnemers aan zakelijke evenementen bewuster te maken van de gevolgen van het niet verschijnen bij een evenement waarvoor ze zich hebben aangemeld.

XSAGA en Rijksmuseum hebben met de viering van de 10 miljoenste bezoeker van het Rijksmuseum de 20th Anniversary ‘Best of the Best’ Award van het internationale Bea World Festival gewonnen. Deze onderscheiding bekroont de beste Grand Prix winnaar van de afgelopen 20 jaar, een internationale erkenning binnen de event- en livecommunicatiebranche.

Live Communication bureau Event Masters uit Willebroek is tijdens de Travel Awards op 21 november in de Skyhall van Brussels Airport voor de tweede keer in drie jaar onderscheiden als Belgisch MICE Agency of the Year. De prijs geldt als erkenning voor visie, innovatie, maatwerk en impact binnen het volledige spectrum van Meetings, Incentives, Conferences & Events.

Ben Goedegebuure, Chief Global Strategy Officer bij Maritz, is uitgeroepen tot winnaar van de JMIC Profile & Power Award 2025. Deze prijs van de Joint Meetings Industry Council is een erkenning voor zijn uitzonderlijke leiderschap, strategische invloed en jarenlange bijdragen aan de wereldwijde zakelijke evenementensector.