Hoog Catharijne heeft na een bureaupitch experience marketing bureau Kumpany geselecteerd als een van de vaste partners voor creatieve activaties in en rond het winkelcentrum. De samenwerking start deze zomer direct met een sportieve knaller: het Dribbelplein.
Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk heeft als eerste Nederlandse hotel de prestigieuze gouden EarthCheck-certificering toegekend gekregen. Dit internationale keurmerk, erkend door de Verenigde Naties, wordt verleend aan organisaties die aantoonbaar toonaangevend zijn op het gebied van duurzaamheid binnen de toeristische sector. EarthCheck geldt wereldwijd als het meest gezaghebbende certificeringsprogramma op dit terrein.
Drukwerkspecialist Probo lanceert in samenwerking met textielfabrikant Georg+Otto Friedrich (GOF) een baanbrekend product: Blackback ReNew∞. Dit nieuwe peesdoek bestaat uit 100 procent polyester, waarvan 30 procent afkomstig is van gerecycled snijafval en gebruikte doeken. Het doek bevat geen PU-coating en is volledig recyclebaar, waarmee het een uniek en duurzaam alternatief biedt voor sectoren als beurzen, events en retail.
GL events, Trévise Participations en Fimalac hebben in juni 2025 een exclusieve onderhandelingsfase aangekondigd om hun respectievelijke activiteiten op het gebied van locatiebeheer, ticketing en showproductie te bundelen en zo een toonaangevende culturele speler te creëren.
Koelnmesse sluit het beursjaar 2024 succesvol af en presenteert een ambitieuze strategie om in 2035 tot de vijf grootste beursorganisatoren ter wereld te behoren. Ondanks aanhoudende economische uitdagingen noteerde het bedrijf een sterke groei, met bijzonder veel aandacht voor internationale expansie, duurzaamheid en vernieuwende beursformats.
Ter ere van de feestelijke opening van het Efteling Grand Hotel heeft de Efteling ’s werelds grootste strik aan de façade van het nieuwe luxe hotel gehangen. De strik is 16.74 meter breed en 17.15 meter hoog. Vanochtend werd tijdens de openingsceremonie bekendgemaakt dat de Efteling officieel het Guinnes World Record van ‘Largest Ribbon Bow’ heeft behaald. Er was een jurylid van Guinness World Records aanwezig om de oorkonde aan Algemeen Directeur Fons Jurgens te overhandigen.
ASB GlassFloor heeft de prestigieuze Beierse MKB-prijs 2025 in de wacht gesleept. Het bedrijf werd in München door het European Economic Forum, de Beierse Staatsministerie van Economische Zaken, Regionale Ontwikkeling en Energie en het BVMW onderscheiden voor haar innovatieve aanpak op het gebied van sportvloeren en digitale eventtechnologie.
Live Nation Entertainment heeft het Nieuw-Zeelandse evenementenbedrijf Team Event overgenomen, waarmee het eigenaar wordt van onder meer Electric Avenue, het grootste tweedaagse muziekfestival van het land dat jaarlijks in Christchurch plaatsvindt.
NIBC Bank verbindt zich als partner en hoofdsponsor aan de wielerkoers Tour of Holland, die na 21 jaar terugkeert op de Nederlandse sportkalender. De zesdaagse wielerkoers vindt plaats van 14 tot en met 19 oktober 2025 en doet meerdere regio’s aan, met een proloog in Den Haag – de stad waar NIBC Bank al ruim 80 jaar is gevestigd.
Kraft Heinz en Live Nation zijn een meerjarige samenwerking aangegaan die de voedingsmiddelenproducent toegang geeft tot miljoenen muziekliefhebbers verspreid over 80 locaties in de Verenigde Staten. De samenwerking gaat deze maand van start tijdens het festival Lollapalooza, waar Heinz als hoofdsponsor optreedt van het culinaire plein 'Chow Town'.
De GL events Foundation, het maatschappelijke hart van de internationale evenementenorganisatie GL events, heeft onder deze nieuwe naam haar aangepaste ambitie gepresenteerd. De stichting beoogt een overgang van ondersteunende rol naar proactieve aanjager van sociale, ecologische en culturele projecten.
Koninklijke Jaarbeurs introduceert in 2026 twee vakevents die aansluiten op de veranderende behoeften van de retailbranche: Jewels & Luxury op 1 en 2 maart, en Kitchen & Design Days van 8 tot en met 10 maart. Beide vakevents zijn het begin van een nieuw en flexibel beursmodel van Trade Mart Utrecht, onderdeel van Jaarbeurs.
Compass Group, wereldwijd marktleider in foodservices, heeft vandaag aangekondigd Vermaat Groep over te nemen voor een ondernemingswaarde van circa 1,5 miljard euro. Met deze strategische overname versterkt Compass haar positie op de Europese markt aanzienlijk, vooral in het premiumsegment van de foodservicesector.
Met nog één maand te gaan tot SAIL 2025, zijn er diverse nieuwe programma-onderdelen toegevoegd aan het grootste vrij toegankelijke evenement van Nederland. Van 20 tot en met 24 augustus staat Amsterdam in het teken van internationale verbroedering op het water en de kade, met ruim 200 activiteiten verspreid over vijf thematische oceanen. De jubileumeditie viert tegelijk tien SAIL-edities, vijftig jaar SAIL en de 750ste verjaardag van de hoofdstad.
Škoda breidt haar wielersponsoring uit als officiële mobiliteitspartner van de nieuwe Tour of Holland, die van 14 tot 19 oktober voor het eerst wordt verreden. Het Tsjechische automerk, al 22 jaar verbonden aan de Tour de France, zal de zesdaagse Nederlandse wielerkoers ondersteunen met een volledig elektrisch en hybride wagenpark.
De 54e editie van de Vierdaagsefeesten in Nijmegen is door de bezoekers via de Vierdaagse-feesten app beoordeeld met een 8,1 voor de sfeer. Ook op het gebied van duurzaamheid en verbondenheid werden goede resultaten behaald. Gedurende zeven dagen ontving de stad ruim 1,1 miljoen bezoekers, die genoten van meer dan 1.300 optredens op ruim 45 podia.
CLC-Vecta investeert de komende jaren in een online Benchmarkplatform om ondernemers te voorzien van waardevolle data en inzichten in sectorontwikkelingen. Het ‘Event Benchmark’ platform biedt organisaties de mogelijkheid zichzelf, anoniem, te vergelijken met andere organisaties in de sector met vergelijkbare bedrijfsactiviteiten. Binnen het platform worden, door middel van verschillende Monitors op verschillende bedrijfsvoering aspecten, de sector en specifieke groepen ondernemingen in kaart gebracht.
Poppodium Nieuwe Nor in Heerlen is per direct aangesloten bij het regionale congresnetwerk van het Maastricht Convention Bureau (MCB). Hiermee wordt de belangrijke culturele speler onderdeel van een samenwerkingsverband dat inmiddels meer dan zestig partners uit de congres- en evenementenbranche in Limburg omvat.
Tijdens de Nijmeegse Vierdaagsefeesten ontvangen 10.000 bewoners van de binnenstad deze week een slaapkussen van het merk Cloudpillo. Met deze actie wil het bedrijf bewoners van het centrum, die midden in het feestgedruis zitten, een 'zachte landing' bieden.
Campina zorgt er dit jaar voor dat Lowlands-bezoekers hun dag met een voedzaam ontbijt kunnen beginnen. Voor het eerst is het zuivelmerk te vinden op het festival met de Campina Br(e)akfast Barn: een plek om de dag goed te beginnen en te genieten van verschillende ontbijtbowls en smoothies.