LiveWire

Van Gogh Museum en Samsung starten driejarig partnerschap voor innovatieve kunstbeleving

Audiotour Van Gogh Museum en Samsung

Het Van Gogh Museum en Samsung zijn een driejarige samenwerking gestart met als doel kunst en technologie dichter bij elkaar te brengen. Met een vernieuwde audiotour in het museum slaan de partners een brug tussen kunst, het levensverhaal van Van Gogh en de hedendaagse technologie van Samsung. Vanaf 10 juni kunnen bezoekers van het Amsterdamse museum een vernieuwde audiotour ervaren, waarin het iconische schilderij Amandelbloesem centraal staat.

Gerben van Walt Meijer, Marketing Director van Samsung Mobile: "Jongere generaties ontdekken de wereld digitaal, wat een kans voor Samsung is om samen met het Van Gogh Museum op te trekken. We streven ernaar om met technologie en innovatie bij te dragen aan hun manier van zich uitdrukken, te leren en te ontdekken. Technologie, door middel van innovatie en onze apparaten, opent een nieuwe deur om Van Goghs wereld - en zijn meest geliefde werken - op een vernieuwende wijze te ervaren."

Unlocking Van Gogh

In de vernieuwde audiotour leert de bezoeker met de nieuwe Samsung Galaxy S25+ niet alleen de kunst kennen, maar ook de mens achter de kunst. Tijdens het meerjarige partnership zullen Samsung en het Van Gogh Museum tevens samen op zoek gaan naar nieuwe manieren om de bezoekersbeleving door middel van technologie te verrijken.

Emilie Gordenker, directeur van het Van Gogh Museum: "Als het Van Gogh Museum willen we voorop blijven lopen op onze eigen innovatieve manier, passend bij de behoeften van deze tijd. We zijn verheugd om met Samsung als technologie-partner de bezoekersbeleving nog aantrekkelijker te maken."


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief