Live Industry Dashboard
De gemiddelde tevredenheid over Nederlandse hotelketens daalde het afgelopen jaar licht van +49 naar +47. WestCord Hotels heeft de hoogste NPS (+84). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.
De Europese Net Promoter Score (NPS) meet de bezoekerstevredenheid. Respondenten kregen de vraag: ‘Op een schaal van 0 tot 10, hoe waarschijnlijk is het dat je het hotel zou aanraden aan vrienden of collega's?’
Een hogere NPS betekent dat de bezoekers sneller een keten zullen aanraden aan anderen. Gemiddeld behalen de grootse Nederlandse hotelketens een NPS van +47. Dat is een daling ten opzichte van een jaar eerder, toen de gemiddelde NPS +49 was.
WestCord Hotels heeft de hoogste NPS (+84) van alle hotelketens in Nederland. Bezoekers van WestCord Hotels zullen een bezoek aan de keten dus zeer waarschijnlijk aanraden aan anderen. Na WestCord Hotels volgt Bilderberg met een NPS van +74. Verder hebben Mercure (+72), Van der Valk (+70) en Enjoyhotels (+67) ook een relatief hoge NPS.
De intentie om de komende drie jaar terug te keren bij een hotelketen zegt iets over de loyaliteit van de klanten van de keten. De gemiddelde intentie om terug te keren is 72 procent. De vijf hotelketens met de hoogste NPS scoren eveneens bovengemiddeld op de intentie om terug te keren.
De resultaten komen uit de Nationale Benchmark Hotelketens van Multiscope, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, overnachting, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. In het onderzoek zijn 5.036 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.