LiveWire
IBTM World heeft de eerste elementen bekend gemaakt van haar Exceptional Experiences-programma, tijdens de internationale meetingvakbeurs van 19 tot en met 21 november in Fira de Barcelona. Onder de sprekers zijn er vertegenwoordigers van Amazon, TikTok en Canva.
Belangrijke thema's in het kennisprogramma zijn de kracht van AI, het belang van samenwerking met het publiek, de waarde van merkpositionering, de voordelen van het benutten van belangrijke gegevens en de voordelen van het ontwikkelen van een marketingstrategie rond face-to-face-interactie.
Het programma is ontworpen om innovatieve oplossingen te laten zien om interne eventprofessionals en marketeers te helpen eventervaringen te creëren die de bedrijfsgroei stimuleren. Het programma wordt opgesplitst in twee delen. Het eerste deel, op dag één van IBTM World, bestaat uit een exclusieve workshop op uitnodiging voor senior executives, VP's en invloedrijke leiders uit verschillende sectoren.
Op dag twee vindt het Exceptional Experiences Forum plaats op het hoofdpodium, te beginnen met 'Cre-AI-tivity als de nieuwe game-changer voor evenementen: voel de angst, maar doe het toch (en zie de resultaten)'.
Deze sessie, gehost door Lesly Simmons, Head of Community Innovation bij Amazon, en Paula Medeiros, Global Media Project Manager bij Palo Alto Networks, zal onderzoeken hoe de toepassing van kunstmatige intelligentie verkeerd is begrepen. De hosts zullen, op basis van hun eigen ervaring, uitleggen welk verschil AI kan maken voor zakelijk succes als het vroeg wordt geïmplementeerd en op de juiste manier wordt gebruikt.
Lizzie Dale, VP Marketing bij WPP Plc, zal een discussie entameren over de kracht van evenementen om meer marketingbudget te genereren. Met de titel 'Making the business case for face-to-face: how to get more investment for events' duiken Dale en anderen in het laatste IPA Bellwether-rapport, waarin ze de sterke behoefte aan persoonlijke betrokkenheid van bedrijven onderzoeken en ontdekken hoe interne eventprofessionals het argument voor face-to-face-interactie als een buitensporige marketingkans blijven bepleiten.
Eventprofessionals betreden vervolgens het podium om te analyseren welke metingen ertoe doen in de zee van statistieken die eventprofessionals tot hun beschikking hebben. Deze tot nadenken stemmende sessie, getiteld 'The short-term win & the long-term gain: deciphering what really matters when it comes to measurement', laat de panelleden hun persoonlijke ervaringen delen over het omzetten van data in boeiende verhalen die investeringen genereren.
Vervolgens is het de beurt aan marketingprofessionals om hun wijsheid te delen in een sessie met de titel ‘Audience-first every time: attracting people to your events by listening to them all the time’. Er wordt onderzocht hoe marketingprofessionals inzichten gebruiken om hun ervaringsgerichte strategie vorm te geven en ze pleiten voor het belang van goed luisteren naar klanten voordat ze iets anders doen. Sprekers zullen in detail beschrijven hoe deze fundamentele regel een gesprek creëert op alle platforms en resulteert in een vliegwieleffect van SEO, organisch verkeer, data-opbouw en verhoogde conversie van bezoekers naar evenementen.
Jimmy Knowles, Global Head of Experiential bij Canva, en Madolyn Grove, Head of Creator Community bij TikTok, sluiten het Exceptional Experiences Forum af door te kijken naar merkopbouw. In een sessie met de titel '‘Building and expanding a world-class event brand – what differentiates good from great?’, zullen ze betogen dat merkkapitaal het belangrijkste immateriële bezit van een bedrijf is en hun ervaringen delen met het creëren van sterke wereldwijde merkproposities die in de loop van de tijd waarde hebben opgebouwd met alle belanghebbenden.
Claudia Hall, Exhibition Director bij IBTM World: "Dit is dan wel de eerste keer dat Exceptional Experiences op IBTM World is, maar met onze reeks baanbrekende sprekers en onze toewijding om de uitdagingen van interne eventprofessionals en marketeers te verlichten, weten we dat dit er een is waar deelnemers dol op zullen zijn."
"We streven er onvermoeibaar naar om ervoor te zorgen dat IBTM World echte waarde biedt aan deelnemers. Daarom kunnen we niet wachten tot interne eventprofessionals en marketeers de tastbare, bruikbare inzichten en oplossingen ontdekken die een groot verschil zullen maken in hun werkende leven, en hun ervaring van de beurs zullen verbeteren met een programma dat uitsluitend is gericht op het aanpakken van hun behoeften."
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.