LiveWire, Sportevenementen

Škoda mobiliteitspartner nieuwe Tour of Holland

Skoda in de Tour de France

Škoda breidt haar wielersponsoring uit als officiële mobiliteitspartner van de nieuwe Tour of Holland, die van 14 tot 19 oktober voor het eerst wordt verreden. Het Tsjechische automerk, al 22 jaar verbonden aan de Tour de France, zal de zesdaagse Nederlandse wielerkoers ondersteunen met een volledig elektrisch en hybride wagenpark.

De Tour of Holland markeert de terugkeer van een meerdaagse Nederlandse wielerkoers na 21 jaar afwezigheid. Het evenement, georganiseerd door TIG Sports & Events, heeft UCI 2.1-status verkregen en vormt een moderne opvolger van de voormalige Ronde van Nederland. De koers voert langs zes verschillende locaties: Den Haag, Dordrecht, Etten-Leur, Limburg, Gelderland en Drenthe.

Internationale aandacht

Het evenement trekt internationale aandacht met acht WorldTour-teams aan de start, waaronder Visma-Lease a Bike, Picnic-PostNL, Alpecin-Deceuninck, Lidl Trek en RedBull Bora Hansgrohe. De koers positioneert zich als ideale seizoensafsluiter in het najaar en combineert topsport met duurzaamheidsambities.

Škoda stelt een compleet wagenpark beschikbaar bestaande uit volledig elektrische en hybride modellen, waaronder de elektrische Enyaq en de plug-in hybride Superb iV. Deze voertuigen ondersteunen jury, organisatie, media en hospitality tijdens het evenement. In tegenstelling tot de bekende rode auto's bij de Tour de France en gele teamwagens van Visma-Lease a Bike, zullen de Nederlandse supportauto's in het oranje verschijnen.

Bredere wielerstrategie

Het partnership past in Škoda's bredere wielerstrategie. Het merk is al twee decennia hoofdsponsor van de Tour de France en levert jaarlijks meer dan 200 supportauto's, waarvan het overgrote deel inmiddels elektrisch of hybride is aangedreven.

Naast de Tour de France ondersteunt het merk ook andere prestigieuze evenementen en is het nauw verbonden met professionele wielerteams. Deze expertise wordt nu ingezet voor de Nederlandse wielersport.

Roxane Knetemann

"Dat Škoda zich verbindt aan de Tour of Holland is een enorme meerwaarde. Niet alleen sportief, met hun ervaring in de allergrootste koersen, maar ook vanwege hun duurzame aanpak", aldus Roxane Knetemann, ambassadeur van de Tour of Holland. "De bekende gele auto's van Visma zie je al jaren naast de gele trui. Hoe mooi is het dat we die herkenbaarheid nu ook in Nederland krijgen – straks in het oranje én elektrisch."


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief