Festivals, Concerten, LiveWire
Live Nation is samen met de non-profitorganisatie KultureCity een sensorische toegankelijkheidspartnerschap aangegaan. Door deze samenwerking zijn 25 door Live Nation beheerde locaties in de VS en Canada nu officieel gecertificeerd als Sensory Inclusive.
Karl Adams, hoofd Venue Operations bij Live Nation: “We willen dat fans zich welkom voelen in onze zalen en zijn enorm trots op deze certificering. Dankzij onze samenwerking met KultureCity nemen onze locaties een nieuwe benadering van gastvrijheid en verbeteren we de bezoekerservaring.”
De samenwerking betekent dat bezoekers met sensorische gevoeligheden, zoals mensen met autisme, PTSS of andere onzichtbare beperkingen, op deze locaties kunnen rekenen op extra ondersteuning. Zo zijn er onder meer:
De hulpmiddelen zijn kosteloos beschikbaar voor bezoekers of gezinnen die daar behoefte aan hebben. Daarnaast zijn er op de locaties speciale medewerkers aanwezig die zich richten op toegankelijkheid en inclusie, zodat bezoekers altijd de juiste ondersteuning kunnen krijgen.
Het programma werd eerder getest op een aantal locaties en na positieve feedback uitgebreid naar 25 gecertificeerde zalen. In het najaar volgen nog eens negen indoorlocaties. Enkele deelnemende locaties zijn onder andere Allianz Amphitheater (Richmond, VA), Budweiser Stage (Toronto), Ascend Amphitheater (Nashville, TN), en de Xfinity Center (Mansfield, MA).
KultureCity-directeur Uma Srivastava: “Dit is het grootste partnerschap in zijn soort binnen live-entertainment. Daardoor hebben fans met sensorische behoeften toegang tot meer live muziek dan ooit tevoren. Door samen te werken met Live Nation vergroten we onze impact en herdefiniëren we wat het betekent om inclusieve ruimtes te creëren.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.