Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op die als kwartiermaker een cruciale rol heeft gespeeld in de oprichting en de succesvolle lancering van NMO. Pomper heeft meer dan twee decennia ervaring in diverse lokale en internationale CEO rollen binnen de media- en entertainmentwereld, waaronder IPG Mediabrands (Universal Media), Dentsu en ITV Studios. Momenteel vervult hij nog de functie van interim CEO bij mediabureau ZIGT Nederland.
Is livecommunicatie meetbaar en is het misschien een idee om aan te haken bij het net geïntroduceerde vernieuwde buitenreclameonderzoek, BRO Next? Publique legt het voor aan Swantje Brennecke, die als directeur ‘JIC BRO’ het onderzoek leidt.
Op uitnodiging van Publique kwam een tiental vertegenwoordigers uit de livecommunicatie-keten in de Koninklijke Jaarbeurs bij elkaar om het draagvlak te bepalen voor en van gedachte te wisselen over gestandaardiseerde en breed geaccepteerde bereikcijfers voor evenementen. Het werd een levendige discussie.
Bereikcijfers zijn essentieel om het vertrouwen te geven in het medium livecommunicatie en aan te sluiten bij het crossmediale onderzoek van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Echter moet ook een impactfactor worden meegenomen om de mediale waarde van evenementen recht te doen. Dit valt te concluderen uit de eerste verkennende meeting van de Denktank Mediale Waarde.
Is live communicatie meetbaar? En hoe zou dat eruit moeten zien? Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) meet en rapporteert nu het gezamenlijke bereik van televisie, radio, print en online. Past livecommunicatie daar ook in? Directeur Ton Schoonderbeek spreekt van een intensief traject om dat te bewerkstelligen.
NEC heeft een nieuwe tool ontwikkeld met de naam Show Insights, waarmee de beurs- en congreslocatie in het Engelse Birmingham organisatoren een beter inzicht geeft in het gedrag van bezoekers. De Britse locatie combineert Wifi-data met technologie voor het tellen van aantal aanwezigen en bezoekersdichtheid.
Wat is de mediawaarde van livecommunicatie en nemen mediabureaus events en activaties mee in hun advisering naar klanten? Drie grote mediabureaus EssenceMediaCom, dentsu Benelux en Mediaplus Nederland reageren. ‘We zien dat grote adverteerders steeds meer budget alloceren op activatie.’
De komst van online marketing heeft de grote vier media-segmenten uit hun comfortzone geduwd. Mediabedrijven actief op het gebied van radio, print, televisie en out-of-home zijn zich gaan realiseren dat hun traditionele waarderingssystemen niet meer toereikend zijn. Bereikcijfers gebaseerd op eigen registratie door vaste panelleden kun je prehistorisch noemen in vergelijk met de continu en […]