Op zoek naar de magische formule

Stefan Hutten, Annette Bos, Jeroen van Hooff
Discussie Denktank Mediale Waarde

Bereikcijfers livecommunicatie een belangrijke hygiënefactor

Bereikcijfers zijn essentieel om het vertrouwen te geven in het medium livecommunicatie en aan te sluiten bij het crossmediale onderzoek van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Echter moet ook een impactfactor worden meegenomen om de mediale waarde van evenementen recht te doen. Dit valt te concluderen uit de eerste verkennende meeting van de Denktank Mediale Waarde.

Beurzen | 12-3-2024

Ton Schoonderbeek

‘Brede vertegenwoordiging vanuit de markt cruciaal voor meten livecommunicatie’

Is live communicatie meetbaar? En hoe zou dat eruit moeten zien? Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) meet en rapporteert nu het gezamenlijke bereik van televisie, radio, print en online. Past livecommunicatie daar ook in? Directeur Ton Schoonderbeek spreekt van een intensief traject om dat te bewerkstelligen.

| 31-10-2023

Entree NEC Birmingham

NEC biedt beursorganisatoren inzicht in bezoekersgedrag

NEC heeft een nieuwe tool ontwikkeld met de naam Show Insights, waarmee de beurs- en congreslocatie in het Engelse Birmingham organisatoren een beter inzicht geeft in het gedrag van bezoekers. De Britse locatie combineert Wifi-data met technologie voor het tellen van aantal aanwezigen en bezoekersdichtheid.

Beurzen, Congressen | 18-10-2023

Folkert Langeveld - Sander Bots - Michael Willems

‘In een tijd van versnipperd mediabudget is livecommunicatie altijd een overweging’

Wat is de mediawaarde van livecommunicatie en nemen mediabureaus events en activaties mee in hun advisering naar klanten? Drie grote mediabureaus EssenceMediaCom, dentsu Benelux en Mediaplus Nederland reageren. ‘We zien dat grote adverteerders steeds meer budget alloceren op activatie.’

Beurzen, Festivals, Company events | 26-9-2023

Jacqueline Smit - Gespreksleider Mediadenktank Expovisie

Verkenning aanhaken van de beursindustrie op crossmediaal bereiksonderzoek broodnodig 

De komst van online marketing heeft de grote vier media-segmenten uit hun comfortzone geduwd. Mediabedrijven actief op het gebied van radio, print, televisie en out-of-home zijn zich gaan realiseren dat hun traditionele waarderingssystemen niet meer toereikend zijn. Bereikcijfers gebaseerd op eigen registratie door vaste panelleden kun je prehistorisch noemen in vergelijk met de continu en […]

Beurzen | 22-4-2023

Events moeten zichzelf beter verkopen in de mediamix

Na een aantal jaren digitaal ontmoeten is het eindelijk weer mogelijk om elkaar live te zien, elkaar te spreken en te ervaren waar een merk voor staat. Dit momentum van live-communicatie is een goede aanleiding om een stap te maken in de professionalisering van de ervaring van de bezoeker. Deze fysieke ontmoeting met relaties wordt […]

Beurzen | 25-10-2022