LiveWire, Concerten

Ziggo Dome en Ocean Outdoor werken samen aan spectaculaire 3D-gevel

Ziggo Dome x Ocean Outdoor

Ocean Outdoor wordt de komende jaren de exclusieve media-exploitant van de 360 graden LED-gevel van de Ziggo Dome. Daarnaast zullen campagnes worden uitgerold op het scherm boven de entree van de Ziggo Dome, en wordt er gewerkt aan 3D- en augmented reality-mogelijkheden. 

Met deze samenwerking voegt Ocean Outdoor een nieuwe speler toe aan haar ‘Icons’-collectie, waarin ook wereldberoemde locaties zoals Piccadilly Circus in Londen zijn opgenomen. Jaarlijks ontvangt de Ziggo Dome ruim een miljoen bezoekers voor concerten van artiesten als Adele, Billie Eilish, U2 en Barbra Streisand. De opvallende LED-gevel is inmiddels een onmiskenbaar onderdeel van het Amsterdamse straatbeeld en biedt merken een uniek platform om op te adverteren.

3D en Mobile Augmented Reality

Vanuit Ocean Outdoor Labs, de innovatieve tak van Ocean Outdoor, worden extra toepassingen onderzocht. Zo wordt er gekeken naar de inzet van Ocean Outdoor’s DeepScreen® technologie, waarmee spectaculaire 3D-effecten mogelijk worden op de 360 graden LED-gevel. Ook wordt verkend hoe Mobile Augmented Reality (MAR) kan worden ingezet op het scherm aan de voorzijde van het gebouw om campagnes interactiever te maken.

Birgitte de Winter, directeur Commerciële zaken: 

"De Ziggo Dome staat niet alleen bekend om legendarische concerten, maar ook om het continu zoeken naar vernieuwing en beleving, zo óók op onze 360 graden LED-gevel. In Ocean Outdoor hebben we een partner gevonden die deze ambitie begrijpt en versterkt. Samen tillen we de zichtbaarheid van de Ziggo Dome én onze partners naar een nieuw niveau, met innovatieve technologieën die voorbijgaan aan traditionele media."

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief