Incentives, Live Industry Dashboard
Bij incentivereizen worden doelstellingen als het creëren van betrokkenheid steeds belangrijker ten opzichte van het oorspronkelijke doel om verkoop te stimuleren. Dat blijkt uit de Incentive Travel Index (ITI) van 2023. Overigens blijft de functie als beloningsreis nog steeds belangrijk.
De Incentive Travel Index is een gezamenlijk initiatief van de Incentive Research Foundation (IRF) en de Society for Incentive Travel Excellence (SITE) en wordt uitgevoerd in samenwerking met Oxford Economics. Aan dit online onderzoek namen 2.464 respondenten deel, waarvan 14 procent uit West-Europa. De deelnemende bedrijven zijn onder te verdeling in reisbureaus (35 procent), incentive leveranciers (26 procent), Destination Marketing Companies (DMC’s), opdrachtgevers en Destination Management Organisation (DMO’s).
De onderzoekers concluderen dat er een verschuiving gaande is van ‘harde’ doelstellingen, zoals meer sales en groter marktaandeel, naar ‘zachte’ doelstellingen, zoals focus op bedrijfscultuur, betrokkenheid en relaties. Voor West -Europa (74 procent), Noord -Amerika (63 procent) en de rest van de wereld (64 procent) worden softe voordelen door opdrachtgevers het meest genoemd als een aspect dat steeds belangrijker wordt. Vanuit de Azië-Pacific regio wordt aangegeven dat de focus juist meer komt te liggen op de harde voordelen (67 procent).
In West-Europa zijn de harde doelstellingen nog wel leidend ten opzichte van zachte. 35 procent noemt de harde focus als belangrijkste; 26 procent geeft voorrang aan de focus op zachte voordelen.
het onderzoek geeft sowieso weer dat incentive reizen om verschillende redenen belangrijk zijn. Zo geeft 68 procent van de managers aan dat stimuleringsreizen een belangrijk onderdeel zijn van de toekomstige personeelsstrategie. Het sociale prestige is volgens 66 procent van de respondenten belangrijker geworden.
Ook geeft 81 procent aan dat door een verspreid personeelsbestand, incentive reizen een nog belangrijkere rol spelen bij het ontwikkelen van betrokkenheid en een bedrijfscultuur.
Hoewel de softe voordelen in belang zijn toegenomen, is 76 procent het ermee eens dat incentive travel altijd terug zal vallen op zijn origine, namelijk het motiveren van individuele prestaties.
Op de website van de Incentive Travel Index vind je de belangrijkste bevindingen uit 2023 en vind je ook de rapporten van voorgaande jaren.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.