Festivals, LiveWire
Tijdens een feestelijke uitreiking in het Hotel Asteria op 24 maart zijn de winnaars van de Live Entertainment Production Awards (LEPA) 2024 bekendgemaakt. Zo was IKEA's merkactivatie volgens de jury 'een gouden zet', en pakte Mysteryland zelfs meerdere prijzen mee.
Het bestuur – bestaande uit Marcel Albers, Marco de Koff en Willem Westermann – laat weten blij te zijn met het succes van deze editie. “Hoewel 2024 gevuld was met fantastische evenementen, bracht het ook serieuze uitdagingen met zich mee”, zegt voorzitter Marcel Albers.
“In 2025 zal het aantal festivals naar verwachting stabiel blijven, terwijl het aantal grote concerten waarschijnlijk verder groeit, mede dankzij de toenemende populariteit van Nederlandse acts. Deze awards staan dus niet alleen symbool voor erkenning, maar ook voor de veerkracht van de sector. Samen kijken we vol vertrouwen uit naar een prachtig 2025 voor de live-entertainmentindustrie!”
De prijzen, die de beste prestaties binnen de live-entertainmentsector belonen, werden uitgereikt in diverse categorieën. Onder leiding van juryvoorzitter Danny Damman heeft de vakjury met trots een selectie gemaakt van degenen die het afgelopen jaar hebben uitgeblonken in creativiteit, innovatie en vakmanschap.
Eventsuper – Tijn Leussink & Ruben Peters
Jury: “Een grote supermarktketen heeft zich baanbrekend gepositioneerd binnen de festivalmarkt met een flexibele campingsupermarkt die zich aanpast aan de specifieke behoeften van elk evenement.”
The MOJO Mix – The Sightline Friendly FOH – Jan Chris de Koeijer, Niels Peeters & Henkjan Luesink
Jury: “De eerste Front of House-constructie die veiligheids- en kijkervaring naadloos combineert, zonder zichtlijnbelemmeringen voor het publiek.”
Otte Stoltenborg
Jury: “Een veelbelovend talent met een combinatie van technische vaardigheid, leergierigheid en aanstekelijke energie.”
IKEA @ Lowlands – Eric van Eerdenburg, Simone van Vegten, Bart Lensink & Home ISM Buro Hobo – Maartje Steenbergen & Marije Hobo
Jury: “De creatie van Drömland, een gigantische slaapkamer waar festivalgangers een powernap konden doen, was een gouden zet in merkactivatie.”
GVB & ADE Campaign – Jorinde Boom, Yanicke Agnes, Özgür Cukur, Paul van Arendonk, Tantu Beats & Crocodile Agency
Jury: “GVB en ADE maakten openbaar vervoer hip met een slimme samenwerking en een populaire TikTok-campagne.”
Rotterdam Ahoy – Jolanda Jansen, Arnaud Hordijk & Marlous de Groot
Jury: “Ahoy innoveert door grensverleggende gebiedsontwikkeling en optimaal gebruik van het volledige complex.”
NextStage – Yoël Schuller, Marieke Scherpenisse & Elisabeth de Jong
Jury: “NextStage laat zien dat sociale duurzaamheid en structurele verandering binnen de sector haalbaar zijn.”
Mysteryland Mainstage – Sander Vermeulen, Roy Gerritsen, Sander den Otter & Team 250K
Jury: “Een spectaculaire eindshow met een gigantische LED-kubus en perfect gechoreografeerde droneshow.”
The Analogues – Sam Kosterman, Remko Luijten, Eelco Ladan, Kelvin Mak & Peak Audio
Jury: “Hun toewijding aan het recreëren van de iconische sound van The Beatles is van ongekende precisie en vakmanschap.”
AMF – Koen van Elderen, Maarten Hoogland, Ampco Flashlight, Dennis de Bruin & Merijn van Kruijsbergen
Jury: “Een verbluffende 360°-visuele ervaring met 28.800 individueel aanstuurbare LED-bollen.”
Mysteryland Mainstage – Sander Vermeulen, Jake Kooi & Jenno Roelofs
Ledlease/Airworks/Coreworks – Kris Busschers & Rosanne Janmaat
Jury: “Een baanbrekend stagedesign met een imposante LED-kubus als centraal element.”
Groots met een zachte G – Anke Janssen, Esmee Schram & Ronald van den Bersselaar
Jury: “Het afscheid van Guus Meeuwis’ iconische concertreeks in het Philips Stadion was emotioneel en spectaculair.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.