Beurzen, LiveWire

Vuurdoop voor studenten op enige vijfsterrenevenement van Nederland

Eurocollege studenten voor RAI Amsterdam

Studenten van EuroCollege Hogeschool, één van de oudste particuliere onderwijsinstellingen in Nederland, gaan voor een periode van drie jaar een belangrijke rol invullen bij de jaarlijkse premium zakenbeurs Masters Expo, het enige grote evenement in Nederland waarbij gasten dezelfde behandeling krijgen als in een vijfsterrenhotel. De ‘aftrap’ vindt plaats bij de aankomende editie, die op donderdag 12 december van start gaat in RAI Amsterdam.

Aan zo’n vijftien studenten die op het project hebben gesolliciteerd, is straks de taak om de gasten zich zo welkom mogelijk te laten voelen en ervoor zorgen dat alles er feilloos uitziet. Yossi Gijrath, operationeel directeur bij beursorganisator Masters HQ: “We zien het liefst dat ze constant alert zijn en net zo perfectionistisch zijn als wij.”

De EuroCollege-studenten worden geposteerd bij de ingang, de lobby, de infobalie, de VIP-parking en de artiesten- en exposanteningang. Ook zijn ze in de hallen gepositioneerd om daar de oren en ogen van de organisatie te zijn.

Warm bad

Gijrath: “Een essentieel onderdeel van de beleving die wij gasten willen meegeven, is dat zij Masters Expo op al die plekken meteen ervaren als een warm bad. Zeker ook met betrekking tot de VIP’s wordt van ons hospitality op het hoogste niveau verwacht. De studenten leren daarvan hoe een beurs als de onze in het algemeen werkt, en ze leren in het bijzonder hoe je omgaat met het type bezoeker dat op Masters Expo afkomt.”

Gijrath zegt al best onder de indruk te zijn van de EuroCollege-studenten: “Ze werken hard, zijn gedisciplineerd, ze vousvoyeren en lopen keurig in pak rond. Het mag van mij soms misschien ietsje losser, maar dat moet je aanvoelen per gast die je tegenover je hebt. Daar krijg je gevoel voor naarmate je praktijkervaring opdoet en daarvoor is deze beurs héél bruikbaar.”

‘Professioneel, scherp, oplossingsgericht

Tjalie van de Walle, directielid van de particuliere school, is trots dat Masters Expo veel oren heeft naar ‘zijn’ studenten. “Onze studenten laten zich op de beurs zien zoals wij hen kennen: professioneel, scherp en altijd met een oplossingsgerichte houding. EuroCollege en Masters Expo delen dezelfde hoge standaard en het streven naar perfectie. Deze samenwerking biedt onze studenten niet alleen waardevolle praktijkervaring op topniveau, maar laat hen ook zien hoe veeleisend en tegelijkertijd inspirerend de hospitality-sector kan zijn.”

Gijrath geeft meerdere praktijkvoorbeelden van situaties waarmee de studenten op de beurs te maken krijgen: “We streven ernaar dat ze persoonlijk contact maken met de gasten, zodat die zich ook persoonlijk verwelkomd voelen. Ook zien we graag dat ze heel scherp opletten of alles nog verzorgd is. Als ergens een halfleeg champagneglas staat, moet het direct worden opgehaald. Als iemand op VIP-dag waarop de dresscode black tie van kracht is met een jas rondloopt, moet die meteen op een vriendelijke, uitnodigende manier worden uitgelegd waar de garderobe is.”

Succes als vaste gasten verschil merken

Sommige van die situaties kunnen best uitdagend worden voor de studenten, vervolgt Gijrath: “Het is wel eens voorgekomen dat bij de VIP-parking iemand geen ticket kon tonen. De kunst is dan om te achterhalen hoe de vork in de steel steekt en tegelijk die gast zich nog steeds net zo welkom te laten voelen. Dat is lang niet eenvoudig. De flexibiliteit en servicegerichtheid die ze hier leren, zijn enorm waardevol voor hun verdere carrière.”

In de voorbereiding van Masters Expo hebben de studenten de opdracht om met een plan komen waarin zij aangeven hoe zij de hospitality naar een nog hoger plan kunnen tillen. Hun medewerking is wat Gijrath betreft een succes als zijn vaste gasten en exposanten naderhand een positief verschil merken met de hospitality op het vijfdaagse evenement in de afgelopen jaren. “Daar heb ik goede hoop op. Per slot van rekening kan zelfs ons vijfsterrenevenement nog altijd beter.”

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief