Company events, LiveWire

The Oval Office verlaat 'the office' en wordt OVAL

OVAL teamfoto

In een wereld vol rechtlijnigheid en scherpe randjes neemt The Oval Office afscheid van haar oude naam en kiest vol overtuiging voor empathie. En voor een nieuwe identiteit die daarbij past. Vanaf 15 oktober gaat het Europese bureau verder onder de naam OVAL. Het creatieve bureau, gespecialiseerd in brand experiences, neemt daarmee de weg van verbinding.

“We skippen vanaf vandaag ‘The Office’”, laat Bart van Wanrooij, Managing Director in Nederland, weten. “Met OVAL maken we onze bestaande belofte en visie nog duidelijker: we zijn een creatief bureau, gedreven door empathie." We gaan voor ​ positieve impact door betekenisvolle ervaringen te creëren voor medewerkers, consumenten, burgers en bedrijven. Onze missie verandert dus niet, sterker nog, we zetten het extra kracht bij met een nog sterkere focus op positieve impact via empathie. Ook ons talentvolle team blijft hetzelfde creatieve, impactvolle werk maken waarvoor we bekendstaan. Ik kijk ernaar uit om samen met hen, als OVAL, verder te bouwen aan ons mooie verhaal.”

Het witte huis

Bijna 13 jaar geleden werd The Oval Office opgericht door Wouter Boits. Vandaag zijn niet alleen de tijden, maar de hele wereld en dus ook The Oval Office grondig veranderd. Het ‘live communicatiebureau’ evolueerde tot een ‘creative agency’, dat vandaag bekendstaat om haar strategisch onderbouwde en onderscheidende concepten die zowel live als digitaal worden beleefd. Trouwe klanten waarderen het onafhankelijke bureau vooral vanwege de menselijke, warme en persoonlijke aanpak. 

“Bij aanvang koos ik met The Oval Office voor een licht uitdagende, grappige en dus opmerkelijke naam. Het was 2 jaar na de verkiezing van de eerste zwarte Amerikaanse president en niemand die er aanstoot aan nam. Integendeel, het bleek een uitstekende conversation starter”, licht Wouter Boits, Founder & CEO, toe.

“Echter, met toenemende verbazing zijn we over de jaren heen getuige geweest van een steeds agressiever wordende toon in de politieke communicatie, ook vanuit en naar Het Witte Huis. ​ Jammer genoeg heeft Amerika niet het monopolie op deze verruwing; ondertussen hanteren meer politici wereldwijd deze beproefde tactiek. Tijd dus om ook onszelf eens flink de spiegel voor te houden. We beseffen meer dan ooit dat we als bureau, samen met onze klanten, een belangrijke maatschappelijke rol te vervullen hebben. In essentie: het is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid om de kracht van empathie centraal te zetten in elke vorm van communicatie. Zonder empathie geen communicatie, zonder communicatie geen samenleving. Zo simpel is het.”

Born in Europe

Het bureau groeide in het afgelopen decennium niet alleen in België, maar ook buiten de landsgrenzen in Nederland (Amsterdam), Frankrijk (Parijs) en Duitsland (Düsseldorf). Vanaf vandaag als OVAL, één agency, ‘born in Europe’. Met identieke waarden werkt het team van 120+ experts met klanten over de landsgrenzen, om hen te ondersteunen. OVAL kan in vier landen rekenen op tonnen lokale expertise om spraakmakende brand experiences te creëren. 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief