Beurzen, LiveWire
Targi w Krakowie/EXPO Krakow uit Polen is door UFI, de wereldwijde brancheorganisatie voor de beursindustrie, uitgeroepen tot winnaar van de UFI Marketing Award 2025. De prijs werd toegekend voor de innovatieve marketingstrategie van de 30e editie van de International Dental Trade Fair Krakdent, waarmee het bedrijf erin slaagde jongere generaties, zoals Millennials, Gen Z en Gen Alpha, effectief te betrekken bij de vakbeurs.
Het thema van de prijs was dit jaar “NextGenConnect: Marketing strategies to engage the Next Generations in exhibitions”. De jury zocht naar inspirerende en impactvolle marketingtechnieken die beurzen aantrekkelijk en relevant houden voor nieuwe doelgroepen. Krakdent viel op door een gelaagde strategie gebaseerd op storytelling, festivalisering, samenwerking met influencers en het benutten van lokale cultuur. Dit leidde tot een spectaculaire stijging van 100,8 procent in het aantal bezoekers tussen 25 en 44 jaar, een hoge digitale betrokkenheid en een beurs die business, leren en lifestyle naadloos combineert.
Ewa Woch, president van Targi w Krakowie/EXPO Krakow, noemt de prijs “een grote eer en een bijzondere waardering voor ons werk, vooral omdat dit de eerste keer is dat een Pools bedrijf deze onderscheiding ontvangt. Dit succes bewijst dat het niet alleen om budget draait, maar vooral om de kracht van het idee, de inzet en het professionalisme van het hele team.”
Dorota Wallusch, voorzitter van de UFI Marketing Working Group: “Krakdent heeft laten zien dat de toekomst van beurzen ligt in emotionele verbinding, inclusiviteit en het creëren van betekenisvolle ervaringen. Hun visie zet een nieuwe standaard voor beursmarketing.”
Naast Targi w Krakowie/EXPO Krakow werden ook AsiaWorld-Expo (Hongkong) en Targi Kielce (Polen) als finalisten erkend. De officiële uitreiking van de UFI Marketing Award 2025 vindt plaats tijdens het 92e UFI Global Congress van 19 tot 22 november 2025 in Hong Kong.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.