Concerten
Het Nederlandse bedrijf Stager, bekend om haar geïntegreerde platform voor ticketverkoop, marketing en eventplanning, breidt haar activiteiten uit naar Duitsland door een samenwerking met LiveKomm, de Duitse branchevereniging voor muziekpodia en festivals.
Met deze overeenkomst krijgen ruim 530 Duitse clubs en festivals, verspreid over meer dan 100 steden en gemeenten, via LiveKomm toegang tot het Stager-platform tegen een gereduceerd tarief. Hiermee willen beide organisaties de positie van onafhankelijke muziekpodia in Duitsland versterken.
Stager ondersteunt al 70 procent van de leden van de Vereniging van Nederlandse Poppodia en Festivals (VNPF). De uitbreiding naar Duitsland met deze samenwerking betekent een belangrijke stap in de internationale groei van het Rotterdamse techbedrijf. De digitale oplossingen van Stager zijn ontwikkeld vanuit de behoefte van grassroots podia en festivals aan betaalbare en efficiënte software voor hun dagelijkse organisatie.
Volgens Stager-oprichter en CEO Mike van Gaasbeek zijn onafhankelijke muziekclubs essentieel voor een krachtig livemuziek-ecosysteem, maar staan ze vaak onder druk. “Stager helpt ze om efficiënter te produceren, beter te communiceren met hun publiek en meer tickets te verkopen. Dat is een win-win: lagere kosten en hogere opbrengsten.”
LiveKomm-directeur Christian Ordon noemt het aanbod van Stager een waardevolle aanvulling op het Duitse aanbod: “Met Stager hebben onze leden een partner aan hun zijde die al ruime ervaring heeft met digitale oplossingen voor de evenementenpraktijk in Nederland. Dit aanbod vult ook in Duitsland een belangrijke leemte. We zijn blij dat lokale clubs en festivals voortaan gebruik kunnen maken van de mogelijkheden van deze software – om kosten en moeite te besparen – en dat tegen gunstige voorwaarden voor onze leden.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.