Beurzen, Brand events
Sony ontwikkelt een immersive ervaring geïnspireerd op de post-apocalyptische videogame en tv-serie The Last of Us. Het bedrijf meldt tijdens technologievakbeurs CES 2025 in Las Vegas dat het manieren onderzoekt om ‘de waarde van content-IP te vergroten door een proof-of-concept te ontwikkelen voor locatie-gebaseerd entertainment (LBE) met verschillende technologieën zoals video, audio en haptiek om makers nieuwe mogelijkheden voor expressie te bieden.’
Op CES 2025 heeft Sony tijdens haar persconferentie het Future Immersive Entertainment Concept gelanceerd. Op de stand is een immersive ervaring gecreëerd met als thema The Last of Us, gebruik makend van high-definition video, 3D-geluid en geurtechnologie.
Neil Druckmann, studiohoofd van game-ontwikkelaar Naughty Dog en medebedenker van The Last of Us, vertelde dat Sony een IP-krachtpatser wil worden met originele content. Een onderdeel van deze plannen is de nieuwe Sony’s Wonderverse entertainmentlocatie in Chicago, die live-ervaringen biedt op basis van Sony-merken als Uncharted, Ghostbusters, Jumanji, Bad Boys en Zombieland.
The Last of Us is al eerder getransformeerd tot een LBE-ervaring door Halloween Horror Nights in Universal Studios Hollywood en Universal Orlando in 2023. Bezoekers volgden in de voetsporen van de hoofdrolspelers van de game, Joel en Ellie, terwijl ze een wereld verkenden die was overgenomen door een schimmelvirus dat mensen veranderde in 'de geïnfecteerden'.
Voor het spookhuis heeft Universal iconische locaties uit de game nagebouwd, waaronder het Hotel Grand en een labyrint van donkere en vochtige tunnels.
Het vertalen van games, series en films naar live-ervaringen is sterk in opkomst, zoals we eerder al schreven met voorbeelden vanuit Netflix en Warner Bros. Discovery.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.