Festivals
BASH, de app die een overzicht van bijna alle evenementen in Amsterdam biedt, heeft 750.000 euro opgehaald in een nieuwe investeringsronde. Met deze financiering wil CEO Joris Oudejans snel naar andere Nederlandse steden uitbreiden.
De app is dit jaar gegroeid van 5.000 naar 15.000 actieve gebruikers in Amsterdam. Volgens Oudejans onderscheidt de app zich doordat gebruikers in een oogopslag kan zien wat de ‘hype score’ van een evenement is. Ook laat de app zien waar vrienden naartoe gaan. “In de feedback van gebruikers is dat de meest genoemde feature.”
De nieuwe financiële impuls ziet Oudejans als een blijk van vertrouwen in de visie van BASH. Hij mikt nu op Rotterdam en Utrecht als eerstvolgende steden om de app te introduceren.
Het doel van social event app BASH is om mensen “meer leuke dingen te laten doen in het echte leven”. Dat kan met grote en kleinere events, van festivals tot kleine markten en pubquizzen. Je kunt je vrienden uitnodigen en alles samen coördineren.
Voor organisatoren is het verdienmodel om bereik op BASH om te zetten in het verkopen van tickets aan de juiste doelgroep.
In een eerste ronde wist BASH – dat nu acht medewerkers heeft – tijdens de coronalockdown al 400.000 euro op te halen. Investeerders waren toen Sjuul Berden (oprichter van United Wardrobe) en Leon Ramakers (oud-directeur van Mojo). In deze ronde hebben Quinten Selhorst (oprichter van Felyx), Bastiaan de Rakt (oprichter van Enjins), Neil Currie en Gijsbert de Regt (oprichters eVision), en Geert-Jan Smits (oprichter van Flinders) mede-geïnvesteerd.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.