Congressen
Ouderwetse filterkoffie, geïnfusioneerde dranken en biologische beverages. Deze drie cateringtrends vielen op tijdens ‘hospitality & style event’ Venuez11 in de Cruise Terminal van Rotterdam.
De ouderwets gezette filterkoffie, gewoon weer heet water opschenken uit een ketel, is weer terug naast de glimmende hoge druk espressofabriekjes. Gewoon puur of met toevoeging van opgeschuimde melk, fruit, siropen en likeuren of champagne. Ter illustratie van de moderne koffiekunst was er de nostalgisch ingerichte Coffee Lab waar thee-sommeliers, baristas en cocktailshakers hun kwaliteiten demonstreerden.
Een Martini electrocuteren voor een prikkelende smaaksensatie. Het was een echte aandachttrekker op de stand van BottleBusiness. Overigens allemaal voor de show, want de tinteling op de tong krijg je niet door het stroomstootje, maar door infusie van de werkzame stof uit de Sechuan bloemknop. Het bedrijf biedt een heel scala aan ‘high-tech’ dranken, waar onder een ‘ice tea’, met veel smaak, maar zonder toevoeging van suiker, smaak- of zoetstoffen.
Wie pretendeert een groene meeting te organiseren, die kan niet zonder biologische dranken. 2food uit Amersfoort toonde een heel scala aan nonalcoholische, duurzaam geproduceerde dranken. Zoals de frisdrankenlijn Bionade met eigen Reinheitsgebot en het officiële, EG-EKO keurmerk, het hippe wellbeing drankje Canadian Red, het bekende Earth Water en de non-alcoholische ‘champagne’ Schampaqua.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.