Company events, Sportevenementen

'Recruitmentbedrijf Young Capital komt op de ballen te staan van al onze events'

Nick Hersevoort en Mieke Verduijn van Peakz padel

Peakz Padel is een groeiende padelcommunity met nu nog zestien clubs in Nederland en de ambitie om daar dit jaar nog eens tien aan toe te voegen. De racket- en balsport wordt steeds populairder. Commercieel directeur Nick Hersevoort over de community, de Club Sessions events en samenwerkingen met sponsors.

Peakz Padel bestaat sinds 2015 en speelde al vroeg in op de toenemende populariteit van de dynamische racketsport die je met vier personen speelt. 2024 staat in het teken van verdere expansie. In maart opent Peakz drie nieuwe clubs in Nederland met als doelstelling om dit jaar tien nieuwe vestigingen toe te voegen. Daarnaast maakt Peakz Padel de stap naar Duitsland waar twee locaties open gaan. 

Peakz Padel is geen vereniging. Hoe zorg je toch voor verbinding?

"We zijn eigenlijk een club zonder lidmaatschap, maar proberen wel het clubgevoel mee te geven. Met ons pay-and-play systeem kunnen we veel verschillende mensen op de baan krijgen. Wij proberen voor elke doelgroep, dus van pakweg vijf tot negentig jaar oud, iets te organiseren. Dat kan individueel zijn, met een tweetal of met z’n vieren: voor iedereen is er iets te doen. Dus je doet mee aan een toernooitje, een Jack’s Hustle waarbij je meerdere leuke potten padel van ongeveer 20 minuten speelt, of je boekt gewoon zelf een baan en we koppelen je aan speelgenoten."

"Onze community zijn in feite alle spelers die bij ons ooit een account hebben aangemaakt om een baan te reserveren. Dat aantal is inmiddels 135.000. Het groeit gigantisch, maar het aantal banen moet ook blijven groeien om ook nieuwe spelers een kans te bieden. In Amsterdam bijvoorbeeld is er een behoorlijk banentekort. Daarom willen we ook snel verder expanderen."

Belangrijk onderdeel zijn de Club Sessions. Wat houden die in?

"Met de Club Sessions speel je met en tegen andere Peakz spelers in verschillende spelvormen. Het zijn eigenlijk kleine evenementen of sessions die de clubmanager zelf organiseert. Padel speel je meestal met vier personen, maar je kunt bij de Club Sessions solo komen en dan organiseren wij een event."

"Je staat dan die dag op zes banen met 24 mensen die elkaar eigenlijk niet kennen. Die delen we in op niveau en ze spelen anderhalf uur lang tegen elkaar."

"Zo leer je nieuwe mensen kennen. Er ontstaan daaruit weer groepjes die zeggen: ik vond het zo leuk om met jou te spelen, laten we volgende week met z'n vieren gaan spelen. Hiermee bouwen we de community."

Peakz Padel deelt dus ook in op doelgroep?

"Ja, als voorbeeld: we hebben de Old Jacks; dat is voor de wat oudere spelers. Zij komen vaak op woensdagochtend met z'n allen spelen. Zoiets hebben we ook voor kinderen of studenten. We kijken naar wat goed bij de doelgroep past en hoe we die kunnen benaderen. Op maandag is er een keer in de maand het horecatoernooi, voor horecaondernemers die vaak toch op maandag vrij zijn."

Hoe kom je daarme in contact?

"Op verschillende manieren. We hebben onze eigen app waarin je naar het kopje Club Session kunt gaan en daar jouw stad, de dag en het event kunt kiezen. Verder sturen we nieuwsbrieven en heeft elke club een WhatsApp groep. Op de clubs hangt een (fysiek) Club Session-bord, waarop je kunt zien welke Club Sessions er allemaal zijn en wanneer ze op de agenda staan."

Er zijn veel mogelijkheden. Hoe zorg je dat alles goed op elkaar aansluit?

We streven uiteindelijk naar de meest optimale baanbezetting. Zowel voor de spelers als voor Peakz Padel zelf. Daarvoor hebben we een aantal pijlers; pay-and-play is daar het belangrijkste onderdeel van. Daarnaast zijn er de bedrijfs- en privé-events, onze Academy en de Club Sessions. Maar het moet elkaar niet in de weg zitten."

"In de avonduren zetten we in op pay-and-play en de Academy. De Club Sessions kunnen we handig indelen naar doelgroep. Ouderen en studenten hebben overdag bijvoorbeeld meer tijd."

"Ons doel is om in 2024 alle mensen die voor de eerste keer bij ons komen binnen vier weken de baan op te krijgen via een van onze pijlers. Dus wij kijken hoe de markt zich beweegt en proberen dat heel goed in kaart te brengen."

Hoe breng je dat dan in kaart?

"Op de eerste plaats kijken we naar onze bezetting en ten tweede naar hoe die community groeit. Mensen mogen niet afhaken omdat jij verschillende verkeerde keuzes maakt. Daarom hebben we laatst ook een klanttevredenheidsonderzoek uitgezet om de wensen te monitoren."

Peakz Padel heeft ook een Olympische ambitie uitgesproken. Jullie streven is om padel per 2032 op de Olympische Spelen te krijgen. Is dat realistisch?

"Zeker, gezien de snelle groei en de populariteit van de sport. Daarnaast zijn de nummer een en twee padelspelers van Nederland, Bram Meijer en Sten Richters, aan Peakz Padel verbonden. Op die manier werken we gestaag naar het doel toe."

Hoe werken jullie daarin samen met sponsoren en partners?

"Het draait om grote populariteit van padel en veel mensen die het gaan spelen. Zo kijken we ook met onze partners naar hoe we samen kunnen bereiken dat er zoveel mogelijk mensen die baan op gaan. Automerk Cupra is een van onze grote hoofdpartners waarmee we met name onze b2b-events neerzetten en activeren. Met Cupra willen we relaties van de verschillende lokale dealers aan ons verbinden en verschillende evenementen organiseren waarbij mensen bijvoorbeeld ook een testrit kunnen maken in een Cupra."

"Recruitmentbedrijf Young Capital komt op de ballen te staan van al onze events. Schoonmaakbedrijf Ruiterheer wordt hoofdpartner van onze Peakz League die we op vrijdagavond houden."

"Unibet wordt hoofdpartner van onze Peakz Open, een groot toernooi dat op al onze clubs wordt georganiseerd. Daar willen we een soort festivalgevoel creëren. Daarnaast willen we met Kika activaties gaan doen voor alle kinderen, om ook van zoveel mogelijks kids, padelliefhebbers te maken. We doen dit onder het motto dat we allebei kinderen een kans willen geven: in het leven, maar ook op de padelbaan."

Er komt - tot slot - ook een samenwerking aan met Club Hive?

"Club Hive heeft een app waarmee je sport voor het hele bedrijf kunt faciliteren. Bijvoorbeeld dat collega’s samen gaan sporten, of dat je een toernooi met klanten en relaties regelt. Met onze samenwerking kunnen bedrijven dat nu ook bij Peakz doen. We zien dat de vraag vanuit bedrijven steeds groter wordt. Wij proberen vooral te stimuleren dat dit ook gewoon overdag kan. Zo kijken we steeds naar uitbreiding van onze samenwerkingen."

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief