Brand events
Om hondenadoptie te stimuleren, opent Pedigree woensdag op Dierendag een eendaagse hondensnackbar. Bij elke snack uit de snackmuur kunnen hondenbaasjes een zelf te bepalen donatie geven. De volledige opbrengst gaat naar dierenwelzijnsorganisatie DierenLot, partner van Pedigree.
Hondenbazen kunnen woensdag 4 oktober tussen 12.00 en 18.00 uur naast kroketten, kaassoufflés en andere snacks ook hondensnacks uit de muur trekken. Pedigree werkt voor deze activatie samen met de Haarlemse snackbar ‘Vriend Snacks’ aan de Grote Houtstraat. Het filiaal wordt voor de gelegenheid voor een middag omgedoopt tot pop-up snackbar ‘Dierenvriend Snacks’.
Snacks dragen bij aan het welzijn van een hond, zo concludeert Pedigree uit onderzoek onder hondeneigenaren. 83 procent van de ondervraagden vindt dat, terwijl bijna de helft (47 procent) graag samen met hun trouwe viervoeter snackt.
Het dierenvoedingsmerk vraagt met de actie aandacht voor zijn wereldwijde missie om tegen 2030 alle honden een liefdevol thuis te geven. Parallel doneert Pedigree tot 8 oktober één maaltijd voor elke verkochte Pedigree snack in on- en offline retail aan asielen.
Volgens Roel Govers, Corporate Affairs Director Mars Nederland (moederbedrijf Pedigree) leverde dat vorig jaar op Dierendag 1 miljoen gedoneerde maaltijden op. ‘Dit jaar voegen we daar de snackbar-actie aan toe om extra aandacht te vragen voor al die asielhonden die het ook verdienen om verwend te worden.’
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.