LiveWire

Opening Europa’s grootste impact experience in Koninklijke Jaarbeurs

Jonne Arnoldussen (managing director Nationale Postcode Loterij) Micha van Hoorn (initiator Impact Fair) Jeroen van Hooff (CEO Koninklijke Jaarbeurs) Henk Jan Beltman (impact entrepreneur) Suzanne

Honderden impactgedreven merken, mensen en NGO’s komen vandaag samen in Koninklijke Jaarbeurs om antwoord te geven op de vraag: hoe maak je meer impact? De allereerste Impact Fair is meteen Europa’s grootste experience waar mensen samenkomen die de wereld mooier willen maken. Dat samenwerken voor positieve verandering effectief is, bewijst de aankondiging van een gezamenlijk initiatief op deze eerste editie van de fair: een innovatieve app die mensen aanspoort om de fiets te pakken in plaats van de auto. De Impact Fair is een initiatief van Better Together Agency en Koninklijke Jaarbeurs. Het evenement is toegankelijk voor iedereen, en in het bijzonder voor ondernemers, jongeren en gezinnen.

Aankondiging ‘Toertje’

Op de eerste dag van de Impact Fair kondigen de Fietsersbond, CanvasHeroes en BAM Infra Nederland aan dat ‘Toertje’ er komt, een innovatieve app die het fietsgebruik in Nederland stimuleert. Geïnspireerd door het succes van wandel-app Ommetje, zal Toertje mensen motiveren om vaker voor de fiets te kiezen. De app bevordert zo een gezonde en duurzame levensstijl. Toertje is een gezamenlijk initiatief van partijen die op de Impact Fair staan en laat zien hoe samenwerken tot nieuwe mogelijkheden leidt. 

Micha van Hoorn, initiator van de Impact Fair: “Kleine aanpassingen kunnen een groot verschil maken. De Impact Fair is een broedplaats voor gezamenlijke initiatieven zoals Toertje, en een plek waar je inspirerende handelingsperspectieven krijgt voor degenen die ook graag wat goeds willen doen.”

Honderden impactgedreven partijen onder één dak

Naast de initiatiefnemers van Toertje verzamelen op de Impact Fair ruim honderd organisaties zoals Impact Centre Erasmus, Tony’s Chocolonely, School of Life, UNICEF, Natuurhuisje.nl, Follow The Money en Women Inc. Ze laten op een interactieve manier zien wat er al goed gaat in Nederland, en vooral wat mensen zelf kunnen doen om bij te dragen aan nog meer positieve impact. Het doel is om de bezoeker inzichten en handvatten te geven die direct in de praktijk kunnen worden toegepast. De Impact Fair is nog op vrijdag 5 en zaterdag 6 april te bezoeken. 

Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: "In een tijd waarin uitdagingen zoals klimaatverandering, sociale ongelijkheid en economische onzekerheid ons allemaal beïnvloeden, is het cruciaal dat we onze krachten bundelen en op zoek gaan naar oplossingen die verder gaan dan individuele inspanningen. De Impact Fair biedt de mogelijkheid om dieper in te gaan op de kwesties die ons allemaal aangaan, en om samen te werken aan innovatieve antwoorden die onze wereld duurzamer, rechtvaardiger en veerkrachtiger maken. Daarnaast sluit de Impact Fair naadloos aan bij de ambitie van Jaarbeurs om in 2030 de meest duurzame evenementenlocatie en organisator van Europa te zijn. Duurzaamheid is een onlosmakelijk onderdeel van onze strategie. Jaarlijks ontvangen wij gemiddeld 2,3 miljoen bezoekers. Ik ben ervan overtuigd dat we door hen te inspireren, te motiveren en te verleiden om duurzame keuzes te maken, verschil kunnen maken."

Kijk hier voor het complete programma van de Impact Fair. 

Kaartjes kosten 15 euro voor volwassenen, 12,50 euro voor jongeren en kinderen tot 12 jaar krijgen gratis toegang. Klik hier voor de kaartverkoop. 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief