Brand events

Netflix pakt wereldwijd uit met activaties rond Squid Game seizoen 2

SquidGame2 activaties

Netflix haalt alles uit de kast om het langverwachte tweede seizoen van Squid Game te promoten. Sinds de terugkeer van de best bekeken Netflix-serie ooit op 26 december is er een grote wereldwijde marketingcampagne gaande, van immersive activaties tot een breed scala aan productsamenwerkingen en zelfs billboards.

Hoeveel Netflix uitgeeft aan marketing voor het tweede seizoen van Squid Game maakt de streamingdienst niet bekend. Maar dat het bedrag aanzienlijk is, blijkt wel uit alle promoties. 

Activaties

Voor fans die dieper in de wereld van Squid Game willen duiken, heeft Netflix immersive ervaringen rond de serie georganiseerd. Bijvoorbeeld Squid Game: The Experience in New York. Dat ging in oktober van start en was binnen een paar weken uitverkocht. Vergelijkbare evenementen zijn sindsdien gelanceerd in Sydney en Madrid, met plannen om volgend jaar uit te breiden naar Seoul.

In Amsterdam was van 6 tot en met 8 december een Squid Game Maze. De Kromhouthal in Amsterdam transformeerde tijdelijk tot een interactief doolhof, geïnspireerd op de serie. Fans konden de Maze bezoeken om het spel te spelen en officieel een Pink Guard te worden.

Squid Game 2 activatie Bangkok

Young-hee-pop en inktvisgame

In Bangkok heeft een reusachtige Young-hee-pop voor opschudding gezorgd op de Chao Phraya-rivier, terwijl de kerstmarkt van Manilla was omgetoverd tot een speeltuin met een inktvisgame-thema. In Kuala Lumpur konden bezoekers ddakji-spellen spelen en in de Bondi Icebergs Pool in Sydney zijn live Red Light, Green Light-spellen gespeeld. 

Squid Game 2 activatie Sydney

Samenwerkingen met grote merken

Vele grote merken zijn ook ingestapt. Xbox, Domino's, Johnnie Walker en Duolingo zijn betrokken bij de promotie van het komende seizoen. In samenwerking met Johnnie Walker is er tijdens de Experience een aangepaste bar waar gasten speciale cocktails kunnen drinken.

Het whiskymerk heeft ook een speciale editie van zijn Black Label Scotch whisky gelanceerd, met een verpakking die aansluit bij de serie. De gelimiteerde flessen, die genummerd zijn als 456 - net als de spelers in Squid Game - worden verkocht in 20.000 winkels wereldwijd.


Lees ook: Streamingdiensten en filmproducenten kiezen steeds vaker voor live



Duolingo promoot zijn Koreaanse taalcursussen door de Pink Guards van de show te gebruiken in een ludieke campagne met een K-pop remix van het nummer Pink Guards. De campagne is te zien op billboards in Los Angeles en New York en via een TikTok-campagne.

Duolingo Squid Game 2 activatie

Ondertussen biedt Xbox fans de kans een op de inktvisgame geïnspireerde Pink Guard Instinct Pro Controller, die te koop is op de website van Best Buy in de VS. Scuf Gaming, een andere medewerker, heeft ook controllers gelanceerd die geïnspireerd zijn op de show.

Bron: Tribune.

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief