Brand events, Festivals

Nationale-Nederlanden laat publiek kennismaken met kunst om stress tegen te gaan

Campagnebeeld NN Kunst festival

Nationale-Nederlanden laat Nederlanders kunst ontdekken en biedt deze week allerlei activiteiten bij aangesloten musea tijdens het NN Kunstfestival. Het evenement is onderdeel van een campagne die de verzekeraar is begonnen met mentaal welzijn als centraal thema. Kunst beleven zou een effectieve manier zijn om stress aan te pakken.

Tijdens het NN Kunstfestival wil de verzekeraar Nederland inspireren met een programma vol kunst en interactie met het publiek, zegt Paul Schuiling, Adviseur Culturele Partnerships bij Nationale-Nederlanden. “Met vijftig tentoonstellingen en meer dan 85 activiteiten bieden we voor ieders iets leuks. Ook wanneer je nog nooit in aanraking bent gekomen met kunst.”

Royals & Rebels

Schuiling noemt een aantal voorbeelden. “Samen met Kunstmuseum Den Haag organiseerden we bijvoorbeeld een avond rondom de tentoonstelling Royals & Rebels, zaterdagochtend konden deelnemers als allereerste de tentoonstelling ‘Ai Weiwei: In search of humanity’ bezoeken in Kunsthal Rotterdam tijdens een openingsontbijt en samen met het Jeugdeducatiefonds brengen we honderden basisschoolleerlingen naar musea toe.”

Woensdag kondigde Nationale-Nederlanden aan dat ze samen met het Jeugdeducatiefonds de komende drie jaar meer kinderen in aanraking wil laten komen met kunst en cultuur. De samenwerking bestaat uit excursies naar musea voor scholen die zijn aangesloten bij het Jeugdeducatiefonds.

Campagne rond stressklachten

Steeds vaker is stress de oorzaak van ziekteverzuim volgens Nationale-Nederlanden. De verzekeraar wil, vanuit haar rol als supporter van verandering, deze negatieve trend helpen doorbreken. Uit meer dan 900 internationale onderzoeken blijkt volgens Nationale-Nederlanden dat kunst goed is voor ieders mentale gezondheid. Het NN Kunstfestival is onderdeel van de merkcampagne ‘Minder stress, minder verzuim’.

Het NN Kunstfestival duurt nog tot en met 8 oktober.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief