Sportevenementen, LiveWire
Vanaf komend weekend verrijst tijdens de Olympische Spelen in Parijs in het prestigieuze TeamNL huis een uniek reizende experience center van waterstofcoalitie Missie H2: de Hydrogen Inspirience. De Hydrogen Inspirience is geschikt voor alle leeftijden en neemt bezoekers op interactieve wijze mee in de wereld van de energietransitie en van Nederland Waterstofland.
Dat de Inspirience voldoet aan een behoefte bleek aan de eerste 10.000 bezoekers die vorige maand tijdens het internationale maritiem evenement Delfsail in de provincie Groningen alvast een bezoekje konden brengen. Olympisch kampioenen Ranomi Kromowidjojo en Marit Bouwmeester spelen een centrale rol in deze unieke experience center. Na Delfsail is de Inspirience doorgereist naar het TeamNL huis in Parijs.
Beewan Sports uit Amsterdam is verantwoordelijk voor het concept, ontwerp en realisatie van de Hydrogen Inspirience met als thema Positive Energy. De beleving is onderverdeeld in twee zones: een immersief mindset-theater en een interactieve expozone. Doel is om alle bezoekers op een inspirerende manier te betrekken bij de verhalen van Nederland Waterstofland.
Met Missie H2, partner van TeamNL, slaan acht partijen uit de waterstofketen – Gasunie, Groningen Seaports, Port of Amsterdam, Remeha, Shell Nederland, Toyota, Eneco en Vopak – de handen ineen om samen met een groot aantal Nederlandse bedrijven en de overheid de inmiddels ingezette nationale waterstofbeweging te vergroten en versnellen.
Ulco Vermeulen van Gasunie en initiatiefnemer Missie H2: “We hebben als Missie H2 een grote ambitie: Nederland kan in 2030 hét waterstofland van de wereld zijn. Daar moeten we wel een tandje voor bijschakelen. Missie H2 wil bedrijven en overheden verbinden en inspireren om mee te doen. De positieve energie en verbeeldingskracht van sport en sporters helpen daar enorm bij. De ambassadeurs, zoals Ranomi Kromowidjojo en Marit Bouwmeester, zetten zich actief in voor onze waterstofmissie.”
“Maar met de Waterstof Inspirience zetten we een volgende stap, die past bij het podium van Parijs. We gaan daar een groots experience center neerzetten die de ambities van Missie H2 en die van de Nederlandse Olympische sporters op een inspirerende manier verbindt.”
Rob van Rijswijk, managing director van Beewan Sports Experience: “Sports experience gaat verder dan sportmarketing alleen of het plaatsen van logo's op een sponsorwand. Daarom past deze next level sports experience-opdracht van Missie H2 zo goed bij Beewan.”
“We creëren een omgeving waarin bezoekers zelf de betekenisvolle verhalen van Missie H2 kunnen ontdekken en beleven. We sluiten aan bij de belevingswereld van de uiteenlopende doelgroepen van Missie H2: van overheden en industrie tot het grote publiek. Het realiseren van een tijdelijke experience als sportsponsoring activatie is wat ons betreft een innovatieve stap met veel potentie voor de toekomst.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.