Festivals
Evenementenorganisator MBG Productions lanceert een app voor zijn Joy-evenementen. Daarmee kunnen bezoekers makkelijk toegang krijgen tot de events. Ook is de app bedoeld om ticketfraude tegen te gaan. Joy werkt hiervoor samen met technologiepartner Siip Group.
Joy-directeur Michael van der Lee zegt dat met ‘identity based tickets’ illegale doorverkoop en fraude met tickets wordt uitgesloten. 'Zo dragen we samen met onze bezoekers bij aan een oplossing hiertegen én kunnen onze bezoekers makkelijk en snel onze evenementen bezoeken. Leeftijden checken we normaal gesproken bij de deur, maar via de app is deze validatie al gedaan, dus gaat deze controle een stuk sneller. De toegang is écht persoonlijk.'
Onderstaande video laat zien hoe ‘identity based tickets’ werken.
Ceo Remco Voorhorst van Siip Group zegt dat de technologie naadloos aansluit op bestaande processen voor zowel de organisator, als de bezoeker, in nauwe samenwerking met de ticketeer. 'Naast gemak voor de bezoeker brengt het ook commerciële proposities met zich mee. De techniek maakt het mogelijk om te weten wie je evenement bezoekt en om met al deze bezoekers te kunnen communiceren via de app.'
De techniek wordt al ingezet in het betaald voetbal.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.