Beurzen, Live Industry Dashboard

Livecommunicatie heeft aanzienlijke impact op merkvertrouwen

2025 Freeman Trust Report

Livecommunicatie heeft een aanzienlijke impact op merkvertrouwen, zo blijkt uit nieuw onderzoek dat is gepubliceerd door het Amerikaanse full-service evenementenbedrijf Freeman. Het onderzoek, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau The Harris Poll, toont aan dat persoonlijke ontmoetingen blijvende positieve indrukken creëren en dieper vertrouwen opbouwen tussen merken en hun publiek.

95 procent van de bezoekers vertrouwt merken meer na deelname aan een live evenement, terwijl 71 procent van de merken in 2024 een daling van de reputatie via andere kanalen zag.

"Live-evenementen creëren krachtige kansen voor zinvolle verbindingen", aldus Janet Dell, CEO van Freeman. "Nu merken op zoek zijn naar manieren om sterkere relaties met hun publiek op te bouwen, toont ons onderzoek duidelijk aan dat persoonlijke interacties de meest effectieve manier zijn om blijvend vertrouwen op te bouwen en bedrijfsresultaten te stimuleren."

Belangrijkste bevindingen

De belangrijkste bevindingen uit het onderzoek zijn:

  • De dynamiek van generatievertrouwen verandert: een sterke afhankelijkheid van technologie en AI heeft ervoor gezorgd dat Gen Z en Millennials zich losgekoppeld voelen, terwijl oudere generaties een afnemend vertrouwensniveau vertonen.
  • De betrokkenheid neemt toe na live-evenementen: 87 procent van de werkende professionals bezocht de website van het merk en gaf aan online contact te willen hebben met het bedrijf na het bijwonen van een live-evenement.
  • Persoonlijk contact creëert een positieve merkperceptie: 92 procent van de werkende professionals gaf aan dat live-evenementen een positieve impact hebben op hun perceptie van merken.

2025 Freeman Trust Report

Het '2025 Freeman Trust Report' is het tweede in een reeks van drie onderzoekspublicaties van Freeman, waarin wordt onderzocht hoe live-evenementen de merkperceptie en zakelijke relaties beïnvloeden in een steeds digitalere wereld.

Het volledige rapport is hier te downloaden.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief