Beurzen, Live Industry Dashboard
Livecommunicatie heeft een aanzienlijke impact op merkvertrouwen, zo blijkt uit nieuw onderzoek dat is gepubliceerd door het Amerikaanse full-service evenementenbedrijf Freeman. Het onderzoek, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau The Harris Poll, toont aan dat persoonlijke ontmoetingen blijvende positieve indrukken creëren en dieper vertrouwen opbouwen tussen merken en hun publiek.
95 procent van de bezoekers vertrouwt merken meer na deelname aan een live evenement, terwijl 71 procent van de merken in 2024 een daling van de reputatie via andere kanalen zag.
"Live-evenementen creëren krachtige kansen voor zinvolle verbindingen", aldus Janet Dell, CEO van Freeman. "Nu merken op zoek zijn naar manieren om sterkere relaties met hun publiek op te bouwen, toont ons onderzoek duidelijk aan dat persoonlijke interacties de meest effectieve manier zijn om blijvend vertrouwen op te bouwen en bedrijfsresultaten te stimuleren."
De belangrijkste bevindingen uit het onderzoek zijn:
Het '2025 Freeman Trust Report' is het tweede in een reeks van drie onderzoekspublicaties van Freeman, waarin wordt onderzocht hoe live-evenementen de merkperceptie en zakelijke relaties beïnvloeden in een steeds digitalere wereld.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.