Brand events

Kumpany en Validators ontwikkelen onderzoekspropositie voor merkactivaties

Kumpany Validators

Brengt blootstelling aan een live activatie, event of activatiecampagne het associatienetwerk van de consument in beweging? Merkactivatiebureau Kumpany en onderzoeksbureau Validators hebben een onderzoekspropositie ontwikkeld om antwoord te geven op die vraag.

Impact merkactivaties

Merkassociaties die tot leven worden gebracht via merkactivaties kunnen aanzienlijke impact hebben op het brein van de consument, maar deze impact was beperkt meetbaar. Een dergelijke effectmeting was vooral constaterend van aard en het was moeilijk om de juiste respondenten te werven. Kumpany en Validators willen daar met de onderzoekspropositie verandering in brengen. 

Snellere merkoverweging

Met deze nieuwe onderzoekspropositie is de ambitie om een laag dieper te gaan dan met bestaande effectmetingen. Het inzicht of blootstelling aan de merkactivatie dat het associatienetwerk van de consument activeert, staat centraal. De onderzoekers willen aantonen of voorkeur op verschillende 'Category Entry Points' beïnvloed is. Het onderzoek is gebaseerd op de ’Associative Network Theory’ en het gedachtengoed van Eherenberg-Bass Institute. Zo wordt in kaart gebracht of men een merk of product daadwerkelijk sneller overweegt na participatie aan de live activatie, het event of de activatiecampagne.

Dashboard

De resultaten moeten laten zien of blootstelling aan een live activatie, event of activatiecampagne het associatienetwerk van de consument in beweging krijgt. Vervolgens wordt een vertaalslag gemaakt in de rapportage naar praktische toepassingen en learnings, zodat de resultaten breed gedragen worden. De resultaten laten het effect in het mentale marktaandeel van consumenten zien na contact met de activatie. Klanten krijgen een eigen dashboard waarop realtime resultaten beschikbaar worden gesteld. 

Marktbreed

'Al 25 jaar geloven we in de kracht van effectieve merkactivatie en zien we dat live contactmomenten een enorme impact maken', zegt  Wouter van Rijn, strategy director bij Kumpany (foto links). 'Stand alone en in de mix met andere campagnemiddelen. Maar het ontbrak nog aan een slimme, laagdrempelige onderzoekstool om de waarde van merkactivatie goed inzichtelijk te maken. We bieden de tool niet alleen aan onze klanten, maar marktbreed aan.'

CEO Martin Leeflang van Validators (foto rechts): 'Vakmatig wordt met de propositie een unieke volgende stap gezet om het effect van live-activaties op eenzelfde eenheid meetbaar te maken als andere mediumtypes. Zo krijgen merken echt feedback over de waarde van hun besteding.'


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief