LiveWire
Koninklijke Jaarbeurs publiceert vandaag haar geïntegreerde jaarverslag over 2023. Dit verslag beschrijft haar activiteiten, strategie, financiële- en niet-financiële resultaten en belangrijke thema’s van het afgelopen jaar. Na een periode van drie moeizame corona jaren is er weer behoefte om elkaar te zien en te ontmoeten en is Jaarbeurs weer volop in bedrijf.
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “2023 was een jaar van inspiratie en herijking. Onze inspanningen om Jaarbeurs na corona te herstellen en te vernieuwen hebben hun vruchten afgeworpen. Naast de voortgang op onze strategie en de behaalde resultaten laten we in dit vernieuwde verslag zien hoe we waarde hebben gecreëerd voor onze klanten, medewerkers en de maatschappij. In het verslag zijn verhalen van onze stakeholders te lezen.”
Pascal van Gool, CFO Koninklijke Jaarbeurs: ”Na een paar verliesgevende jaren als gevolg van de coronapandemie, hebben we in 2023 een positief rendement behaald van 9,9 miljoen euro. In 2022 was er nog sprake van een verlies van 7,4 miljoen euro.”
In Nederland organiseerde Jaarbeurs in 2023 18 verschillende beurzen gericht op haar strategische markten health & life sciences, bouw & installatie, agrifood, logistiek en travel & leisure. Met internationale evenementen zoals de AgriFood vakbeurs VIV, ILDEX en HORTI AGRI NEXT opereerde Koninklijke Jaarbeurs onder andere in Thailand, Vietnam, Indonesië en de Verenigde Arabische Emiraten. Naast eigen vak- en consumentenbeurzen, vonden in 2023 38 grote beurzen en evenementen van opdrachtgevers in Jaarbeurs plaats.
Jaarbeurs wil 365 dagen per jaar relevant zijn in haar strategische markten en lanceerde in 2023, naast de Dutch Health Hub en Computable.nl, het online platform de Bouw & Installatie Hub.
Opnieuw zijn grote stappen gezet op het gebied van duurzaamheid. Marloes van den Berg, Chief People & Sustainability Officer Koninklijke Jaarbeurs: “Zowel bij evenementen die we zelf organiseren als de evenementen die we faciliteren jagen we duurzaamheid actief aan. We spelen in op trends in de markten waarin we actief zijn. Ook binnen onze eigen organisatie staat duurzaamheid centraal.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.