Congressen
Vrouwen krijgen steeds meer zeggenschap over de bestedingen, thuis en op de werkvloer. Het is essentieel dat horecabedrijven hier bewust op inspelen. Dat is één van de uitkomsten van de brainstormsessie over ”de gast in 2015” tijdens de HotteloTOP, die op vrijdag 17 juni in het Hilton Royal Parc Soestduinen werd gehouden.Adviesbureau ‘Strategie in Uitvoering’ publiceerde op 30 juni de resultaten van de brainstormsessie over ‘de gast in 2015’, onderdeel van de HotelloTOP’s Board of Inspiration day.Tijdens de sessie werkten zo’n tachtig prominenten uit de gastvrijheidsbranche, onder wie managers van Accor, Bilderberg, Hilton, Golden Tulip, Postillion, Okura, Rezidor en Center Parcs, samen om de wensen en behoeften van de gast in 2015 te inventariseren.
"Consumentenbehoeften hebben zich de laatste jaren in een rap tempo veranderd", vertelde trendwatcher Hans Steenbergen van Shoot my Food op de bijeenkomst. "Waar een hotel zich tien jaar geleden nog kon onderscheiden met luxe zeepjes, slippers en een badjas op de kamer is er tegenwoordig meer behoefte aan een vlotte check-in en gratis WiFi."
"Daarnaast wijzen demografische- en economische factoren erop dat vrouwen steeds meer zeggenschap krijgen, en ook nemen, over de bestedingen binnen het huishouden maar ook op de werkvloer", aldus Willem van der Zee, regional director Benelux & France bij de Rezidor hotel group. "In 2015 kiezen vrouwen in negentig procent van de gevallen de vakantiebestemming, de vliegtuigmaatschappij of het merk van een nieuwe auto. Het is essentieel dat horecabedrijven zich hiervan bewust zijn. Ze moeten in kunnen spelen op de specifieke wensen van vrouwelijke gasten."
De bijeenkomst werd afgesloten met een haringparty waarbij EW Facility Services op het nippertje het vaatje Hollandse Nieuwe binnen hengelde. De We Care Foundation zamelt met dergelijke acties geld in voor goede doelen binnen de gastvrijheidsbranche.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.