Festivals

Hornbach steelt de show op Lowlands

20240815-tomdoms_0353906 960x640

Er komen steeds meer partnerships op Lowlands. Merken bieden tal van merkactivaties, de een geslaagder dan de ander. De afgelopen editie viel Hornbach op met een goed uitgedachte campagne.

Lowlands staat al jaren bekend om zijn opvallende merkactivaties. De Miele Powerwash is misschien wel een van de bekendste, maar ook La Terraza van Nespresso en de Heineken en Coke Studio waren al lang een succes. 

Tijdens editie 2024 creëerde Hornbach samen met crea-tief bureau Buutvrij een nieuwe klassieker. “Hornbach is een merk met ballen”, stelt Buutvrij-oprichter Reuben Alexander. “Persoonlijk vind ik het dan ook te gek dat we met de beste bouwmarkt van Nederland een campagne op Lowlands doen. Met een grote grijns, veel energie maar ook lekker functioneel. Precies waar je op zit te wachten als festivalganger.”

Direct in beeld

De activatie begint eigenlijk al voordat je het festivalterrein in Biddinghuizen opkomt. Hornbach heeft handig ingespeeld op een van de meest vermoeiende onderdelen voor de festivalgangers: met je bagage sjouwen van de parkeerplaats of bus naar een van de zeven campingvelden.

De bouwmarkt heeft daarvoor een praktische oplossing bedacht en honderden oranje Fort-kruiwagens klaargezet waarmee de campinggasten hun tassen en kampeerspullen zonder veel inspanning gratis naar hun campingplaats kunnen rollen. 

Extra service

Iedereen die zijn ‘Hornbach Bagagewagen’ zelf netjes terugbrengt, maakt daarnaast kans op het winnen van een behulpzame bagagedrager. Na afloop van het festival pakt deze de tent in en brengt de bagage hoogstpersoonlijk naar de auto of de bus.

Daarnaast heeft Hornbach runners rondlopen op het festivalterrein die de bagagewagens weer naar een van de drie uitgiftepunten brengen, zodat zoveel mogelijk mensen er gebruik van kunnen maken. Die runners hebben ook de nodige tools bij zich om tentharingen in de grond te slaan, dingen vast te tapen of kapotte tentstokken te repareren als extra dienstverlening aan de kampeerders.

Tevreden over respons

“Het doel van onze activatie is de bezoekers van Lowlands letterlijk een last van hun schouders nemen”, vertelt marketingmanager Annelies Melis. “Met onze Hornbach bagagewagens weten wij de festivalgangers veel gesleep en gezweet te besparen. In plaats daarvan kunnen zij hun zware spullen soepel over het terrein vervoeren.” 

Melis is tevreden over de respons: “De bagagewagens en runners blijken een welkome oplossing te zijn. Dit was precies waar wij samen met MOJO (dat de sponsordeals regelt, red.) op gehoopt hadden.”

Extra activatie

De bagagewagens blijken multifunctioneel, want Hornbach gebruikt ze op zaterdagochtend ook voor een melige kruiwagenrace. Daarbij gaan twee duo’s steeds de strijd met elkaar aan op een speciaal aangelegd parcours met verschillende bouwmarkt gerelateerde obstakels. Zo moeten de deelnemers halverwege een geopend verfblik oppakken en die zonder te knoeien meenemen tot de finish. Het zorgt voor memorabele momenten en veel plezier bij de Lowlanders.  

Carrousel

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief