Beurzen
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
Horecava 2018, gehouden van 8 tot en met 11 januari in RAI Amsterdam, omvatte diverse nieuwe initiatieven, waaronder toekomsttrends in het Innovation & TrendLAB, meerdere pop-up restaurants, nieuwe wedstrijden en de extra Fast Casual On the Move hal. Dit beurssegment speelde in op de veranderende consumentenvraag naar gemaksconcepten en werd bezocht door tweederde van de beursbezoekers. Driekwart van de bezoekers gaf aan naar de beurs te komen voor nieuwe producten, diensten en technologieën.
In totaal bezochten 66.444 professionals de nationale vakbeurs. Dat is 2 procent meer dan in 2017.
Opvallend is de toename van het aantal nieuwe beursbezoekers. Een deel hiervan is afkomstig van speciaalzaken. Retail richt zich steeds meer op horeca en dat is zichtbaar in het bezoekersprofiel. Het beslissingsniveau van de bezoeker is in vergelijking met voorgaand jaar gelijk gebleven.
De Horecava is inmiddels zo omvangrijk dat het meerdaags beursbezoek is toegenomen. Twee keer zoveel bezoekers bezochten de beurs meerdere dagen.
Luuk Scholte, beursmanager Horecava, spreekt van een positieve vibe: “Het gaat goed in de horeca. Dat zie je op de beurs met de komst van nieuwe onderdelen en doelgroepen. Daarmee bieden we niet alleen een compleet beeld voor de Nederlandse horecaprofessionals, maar weten we hen ook te verrassen. Goed om te horen dat bezoekers zien dat er grote stappen gezet zijn in vernieuwing van het event. Ook van exposanten is de respons heel positief.”
De volgende Horecava vindt plaats van maandag 7 tot en met donderdag 10 januari 2019 in RAI Amsterdam.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.