Festivals

Heineken daagde bezoekers ADE uit telefoon in te leveren en Pro Pass te winnen

ADE boring phone Heineken

Heineken heeft muziekliefhebbers afgelopen donderdag de kans geboden tijdens een activatie op het Amsterdam Dance Event (ADE) in Paradiso. Veertig muziekliefhebbers kregen de mogelijkheid om dit jaar alle events van ADE maximaal te beleven zonder smartphone met de exclusieve ADE Pro Pass en een Heineken Boring Phone.

Exclusieve pas

Met deze exclusieve pas kregen winnaars toegang tot het volledige dag- en nachtprogramma van ADE. Met de Boring Phone konden zij zonder afleiding genieten van alles wat het event te bieden heeft. Via sociale media werd bekendgemaakt waar de lockers met de ADE Pro Passes en Boring Phones te vinden waren. Om een Pro Pass te winnen werd bezoekers wel een uitdaging voorgelegd: 'Geniet jij van het moment en lever jij je telefoon in?' 

Boring Phone

Nadat de locatie bekend was gemaakt begon er direct een rij te vormen met tientallen mensen. Bezoekers werden in groepjes naar binnen gebracht. Daar werd verteld dat ze een Pro Pass en Heineken Boring Phone konden bemachtigen. Maar wel moesten zij hun smartphone in de lockers leggen. Veertig mensen kregen uiteindelijk de kans en durfden het aan om hun telefoon achter te laten. De Heineken Boring Phone, een eenvoudig toestel waarmee men alleen kan bellen en sms’en, zorgde ervoor dat ze nog wel bereikbaar waren voor vrienden en familie.

Onderzoek naar telefoongebruik 

Heineken speelt met de activatie in op recent onderzoek naar telefoongebruik op de beleving van sociale momenten. Uit het onderzoek komt naar voren dat 81 procent van de respondenten hun telefoon regelmatig checkt of scrolt zonder specifieke reden tijdens sociale gelegenheden. Het onderzoek benadrukt ook dat 73 procent van de mensen heeft geprobeerd bewust minder op hun telefoon te kijken om meer aanwezig te zijn in het moment. Bijna de helft zou de smartphone eerder thuislaten als ze een eenvoudiger apparaat zouden gebruiken.

Meer genieten

Els Dijkhuizen, marketingdirecteur Heineken Nederland: 'We willen mensen helpen om weer echt aanwezig te zijn en volop te genieten van het moment, we waren dan ook blij verrast om van de winnaars te horen dat ze enthousiast werden om een hun telefoon achter te laten om helemaal op te gaan in ADE-sferen.

Barry Can't Swim

Bij de opening van ADE kwam Heineken al samen met DJ Barry Can't Swim met een activatie rond het thema minder telefoongebruik. Bezoekers die vlak voor de start van de set hun telefoon pakten om de opkomst van de dj vast te leggen, werden verrast door een bijzondere boodschap die met het blote oog niet zichtbaar was. Dankzij een innovatieve infraroodtechniek verscheen op alle telefoonschermen tegelijkertijd de tekst: 'Keep the moment in your memory, not on your phone.'


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief