Festivals

Heineken en DJ Barry Can't Swim openen ADE met een geheime boodschap

Heineken

Het Amsterdam Dance Event (ADE) trapte woensdag af in The Loft in de A'DAM Toren met een set van DJ Barry Can't Swim in samenwerking met Heineken. Ze zoomden in op samen de magie te vieren van het genieten van bijzondere momenten. Daarvoor moedigde  Heineken bezoekers aan om deze ervaringen niet te laten verstoren door telefoongebruik. Dat deed het biermerk op innovatieve wijze met een geheime boodschap.

Infraroodtechniek

Bezoekers die vlak voor de start van de set van Barry Can't Swim hun telefoon pakten om de opkomst van de dj vast te leggen, werden verrast door een bijzondere boodschap die met het blote oog niet zichtbaar was. Dankzij een innovatieve infraroodtechniek verscheen op alle telefoonschermen tegelijkertijd de tekst: 'Keep the moment in your memory, not on your phone.'

Onderzoek

Onderzoek van Heineken toonde aan dat 81 procent van de ondervraagden aangeeft onbewust te scrollen tijdens sociale momenten. Tegelijkertijd vindt 57 procent dat telefoongebruik de kwaliteit van hun gesprekken met vrienden negatief beïnvloedt. Els Dijkhuizen, marketingdirecteur van Heineken Nederland: 'We willen met deze activatie festivalgangers aansporen om bewuster te genieten van de muziek en de sfeer om hen heen. Door de telefoon even weg te leggen, kun je echt opgaan in het moment en de connectie maken en proosten met de mensen om je heen. Dat is ook wat ADE zo bijzonder maakt.'

Bron: Sponsor Report.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief