Festivals

Fritz-kola lanceert cultureel platform op Best Kept Secret

FritZ-Kola op Best Kept Secret

Frisdrankmerk fritz-kola lanceert tijdens het Best Kept Secret festival, dat start op 13 juni in Hilvarenbeek, een nieuw cultureel platform: fritz-kolab. Met dit initiatief wil het Duitse merk kunstenaars een podium bieden en zo actief bijdragen aan de culturele beleving op festivals en evenementen.

De aftrap van fritz-kolab vindt plaats op het festival met een project van beeldend kunstenaar Victor Verhelst. Zijn projectie-installatie ‘From Dusk Till Dawn’ verbeeldt zijn interpretatie van de festival-ervaring en vormt een integraal onderdeel van de totaalbeleving voor bezoekers.

Ervaring toevoegen

Volgens Klaus Schmaeing, Marketing Director bij fritz-kola, vraagt de festival-omgeving om merken die daadwerkelijk iets toevoegen aan de ervaring. “Met fritz-kolab willen we laten zien dat je als merk een culturele toevoeging kunt zijn op een festival, in plaats van een afleiding in de vorm van schreeuwerige reclame of plastic give-aways”, aldus Schmaeing.

Ook Maurits Westerik, directeur van Best Kept Secret (BKS), benadrukt het belang van een betekenisvolle, multi-sensorische ervaring: “Met onze pijlers music, food and culture zoeken we in alle onderdelen – van muziek tot area design – naar een kleurrijke, prikkelende ervaring. BKS moet je niet alleen horen, maar ook voelen en zien. Het is een beleving die over alle grenzen heen gaat."

"Victor is wat ons betreft een Best Kept Secret. Zijn werk past naadloos bij onze wens om nieuwe stemmen een spotlight te geven, en we zijn er zeker van dat ons publiek geraakt zal worden door zijn kunst.”

De lancering van fritz-kolab is onderdeel van de bredere strategie van fritz-kola om haar positie op festivals buiten de Duitse thuismarkt te versterken.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief