Sportevenementen, LiveWire

Freemans introduceert efficient f&b retailconcept op Lord’s Cricket Ground

Freemans Event Partners at Lords Cricket Ground

Freemans Event Partners, de in het Verenigd Koninkrijk gevestigde wereldwijde multi-service evenementenpartner, lanceert in 2024 een gloednieuw retailconcept voor food and beverage op Lord's Cricket Ground, voortbouwend op de bestaande samenwerking met Marylebone Cricket Club (MCC), eigenaren van het wereldberoemde cricketstadion in Londen.

Een nieuw gebouw van twee verdiepingen zal een grote verscheidenheid aan eet- en drinkgelegenheden onder één dak samenbrengen, waardoor toeschouwers meer keuze krijgen en, door de implementatie van self-checkout-kiosken, een aanzienlijk snellere bediening met minder wachtrijen.

Aankoopproces stroomlijnen

Het concept moet het aankoopproces stroomlijnen, met onder meer een bar/drankverkooppunt op de ene verdieping en zelfbedieningsstations voor afhaalmaaltijden op de andere. Alle items kunnen in één transactie op één locatie worden gekocht, wat betekent dat er meer tijd kan worden besteed aan het kijken naar de actie op het veld.

Deze verhoogde efficiëntie zal toeschouwers een snel en eenvoudig proces bieden, met een ruimere keuze allemaal op één plek, en zal naar verwachting de gemiddelde transactietijd met 36 seconden verkorten.

500.000 bezoekers

De outlet zal naar verwachting in mei worden geïntroduceerd en is klaar voor gebruik door de 500.000 bezoekers die elk seizoen naar Lord's komen voor de binnenlandse en internationale cricketwedstrijden, waaronder de Engelse hereninternationals tegen West-Indië, Sri Lanka en Australië, en de Engelse damesvoetbalwedstrijd tegen Nieuw-Zeeland.

Simon Hanna, Chief Operating Officer van Freemans Event Partners: “We doen er alles aan om sportfans de best mogelijke wedstrijddagervaring te bieden, en een belangrijk onderdeel hiervan is gericht op eten en drinken. Dit innovatieve nieuwe concept op Lord’s Cricket Ground zal een revolutie teweegbrengen in de manier waarop wedstrijdfans eten en drinken kopen op de iconische locatie, waardoor ze meer keuze krijgen en wachtrijen worden verminderd, zodat ze zo snel mogelijk weer van de actie kunnen genieten."

Multicultureel aanbod

“Het cricketspel is wonderbaarlijk multicultureel, en dit nieuwe concept kan worden opgezet om aan te sluiten bij de smaken en smaken van elk van de bezoekende landen. Toeschouwers kunnen heerlijke curries verwachten als India, Sri Lanka en Bangladesh in de stad zijn, en meer BBQ-geïnspireerde smaken als mensen als Australië en Zuid-Afrika op bezoek komen. We kijken er erg naar uit om creatief aan de slag te gaan met de menu’s.”

James De Groot, Chief F&B Officer van MCC: “We zijn verheugd om met Freemans Event Partners samen te werken om de wedstrijddagervaring op Lord’s Cricket Ground verder te moderniseren. Omdat de klantervaring centraal staat bij wat we doen, geloven we dat dit frisse en moderne concept een nieuwe energie en gevoel zal geven aan wedstrijddagen, terwijl het de wachtrijen zal verminderen en de algehele toeschouwerservaring zal verbeteren.”


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief