Beurzen
Om exposanten het maximale uit hun beursdeelname te laten halen organiseert VNU Exhibitions Europe vier maal per jaar de Exhibitions Academy. De academy is bestemd voor bedrijven die de eerst komende vier maanden aan een beurs deelnemen. Het programma spitst zich toe op marketing, sales en organisatie. De eerste Exhibitions Academy wordt 8 juni gehouden in Media Plaza in Utrecht.Beurssucces hangt af van de mate waarin bedrijven hun doelstellingen kwantificeren. Uit onderzoek van VNU Exhibitions blijkt dat nog te veel bedrijven onvoldoende zicht hebben op hun eigen doelstellingen. Veel winst valt er volgens de organisator nog te boeken als bedrijven hun beursdeelname onderdeel maken van de marketing communicatiemix.
Marketing & Communicatie Manager Rianne Klein Geltink van VNU Exhibitions Europe: “Succesvolle leadgeneratie tijdens beurzen verdient een strategie. Dat is ook de insteek van de Exhibitions Academy. Na afloop zijn bedrijven in staat hun doelstellingen te formuleren, hun marketing hier op af te stemmen, zodat de salesmensen hun targets kunnen halen.”
Topsprekers op het gebied van beurzen- en eventmarketing leiden in toegespitste sessies van een kwartier deelnemers door hun beursdeelname. Na afloop beschikken de deelnemende bedrijven over een kant-en-klaar beursplan. Onderwerpen die aan bod komen: het bepalen van doelstellingen, de vertaalslag maken naar het standontwerp, de campagne, de standbemanning en het genereren van free publicity. Veel aandacht is er voor best practices van bestaande klanten van VNU Exhibitions.
De komende jaren gaat VNU Exhibitions substantieel investeren in het verhogen van het kennisniveau van Nederlandse bedrijven over het medium beurs. Zo organiseert VNU Exhibitions inmiddels standbemanning trainingen. Vanaf het najaar biedt VNU Exhibitions de Exhibitions Academy ook online aan. Het gaat hier met name om praktische uitleg van de instrumenten die VNU Exhibitions aanbiedt aan exposanten.
VNU Exhibitions Europe brengt ontmoetingen tot stand die leiden tot rendementvolle salescontacten. Het bedrijf is marktleider met vak- en consumentenbeurzen, exploiteert inmiddels 11 online vakbeurzen en organiseert voor CEO’s Strategie Summits.
Op de foto: entree Media Plaza Utrecht
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.