Festivals

CM.com verlaagt verwachting voor 2025 na stagnerende brutowinst

CM H1 - 2025

CM.com heeft haar verwachtingen voor het boekjaar 2025 bijgesteld naar de onderkant van de eerder afgegeven bandbreedte, na een stagnerende brutowinst in de eerste helft van het jaar. Het communicatie- en ticketverkoopplatform noteerde een brutowinst van 40,3 euro miljoen, vrijwel gelijk aan het voorgaande jaar.

De omzet daalde met 7 procent tot 124,3 miljoen euro, mede door het wegvallen van eenmalige activiteiten zoals een WhatsApp-promotiecampagne in 2024. Ondanks de omzetdaling wist CM.com haar brutomarge te verhogen van 30 naar 32,4 procent. De operationele kosten daalden licht tot 32,5 miljoen euro. Het bedrijf rapporteerde een EBITDA van 7,8 miljoen euro en realiseerde een positieve vrije kasstroom van 2,1 miljoen euro, een duidelijke verbetering ten opzichte van het negatieve resultaat een jaar eerder.

CM key figures H1 2025

Nieuwe producten en groeimarkten

Innovatie blijft een speerpunt. In de eerste helft van het jaar lanceerde CM.com het Agentic AI-platform HALO, waarmee bedrijven AI Agents kunnen bouwen en integreren in hun processen. Sinds de introductie groeit HALO met gemiddeld 30 procent per maand en is goed voor 1,2 miljoen euro aan jaarlijkse terugkerende omzet. Daarna volgde Voice AI, waarmee gebruikers via spraak kunnen communiceren met deze AI Agents.

Daarnaast introduceerde het bedrijf een nieuw ticket-resaleplatform en zag het een toename van 511 procent in het gebruik van Rich Communication Services (RCS). Tijdens de festiviteiten rondom het 750-jarig bestaan van Amsterdam verzorgde CM.com de ticketverkoop en betalingen, goed voor de grootste ticketverkoop op één dag ooit in Nederland.

Financiële positie en vooruitzichten

Om toekomstige groei te ondersteunen, heeft CM.com zijn uitstaande converteerbare obligaties geherfinancierd via een kredietfaciliteit van 80 miljoen euro en een aandelenuitgifte van 20 miljoen euro. Tijdens de Capital Markets Day presenteerde het bedrijf haar groeistrategie tot 2028, waarin uitbreiding van het Customer Engagement Platform centraal staat. Voor de tweede helft van 2025 verwacht CM.com een stijging van de brutowinst, maar het bedrijf blijft voorzichtig in haar beoordeling van de jaarresultaten.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief