Festivals

Chinese e-sportgigant breidt uit naar festivalbranche

Wonderland Music Festival 2025 Beijing

De Chinese e-sportspecialist NIP Group heeft zich in de markt van muziekfestivals begeven met de lancering van een nieuwe joint venture. Het eerste evenement van NIP Culture & Entertainment, het 2025 Qianfan Music Season - Wonderland Music Festival, vond plaats op 31 mei en 1 juni in Beijing.

Het festival, met optredens van 19 muziekartiesten en een aantal esports-teams, trok in twee dagen tijd meer dan 70.000 fans en was daarmee een van de grootste muziekfestivals ooit in de Chinese hoofdstad.

Het bedrijf merkt op dat het een “aanzienlijke” demografische overlap heeft vastgesteld tussen muziekfans en de bestaande gamefanbase en plant dit jaar een reeks “grootschalige” muziekfestivals in andere belangrijke steden in het land.

Dezelfde creatieve energie

"NIP Group is gebouwd op de passies van een generatie die esports leeft en ademt en die muziek deelt diezelfde creatieve energie", zegt Mario Ho, voorzitter en co-CEO van NIP Group. "Met NIP Culture & Entertainment zetten we jarenlange inzichten in jongerencultuur om in een snelgroeiende business line die deze meeslepende festivalervaringen naar fans in grote steden in China brengt."

"Dit bouwt ons entertainment-IP uit, vergroot de betrokkenheid van gebruikers en is een aanvulling op ons esports- en evenementenportfolio. Het verbreedt ook onze markt en diversifieert onze inkomstenstromen in ons digitale ecosysteem."

Tien miljard euro

Volgens gegevens van de China Association of Performing Arts bereikte de Chinese markt voor live entertainment 79,6 miljard RMB (9,6 miljard euro) in 2024, waarbij het publiek onder de 30 jaar bijna 75 procent van de bezoekers van grote festivals voor haar rekening nam.

NIP, dat actief is in Azië, Europa, het Midden-Oosten en Noord- en Zuid-Amerika, zegt dat het muziek zal gebruiken "als een verbindend platform om esports, gaming, cultuur en creatieve content samen te brengen in een verenigde meeslepende ervaring."

Geïntegreerde culturele ruimte 

"Jonge consumenten zijn steeds meer bereid om tijd en geld te investeren in emotioneel aantrekkelijke ervaringen”, voegt Yuan Gao, CEO van NIP Culture & Entertainment, toe. "Ons doel voor de muziekfestivalbusiness is om een geïntegreerde culturele ruimte te bouwen waar muziek, gaming en creatieve expressie samenkomen, waarbij eigen IP en duurzame waarde voor muzikanten, partners en fans worden ontsloten."


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief